Ok, du gav meg ikke noen kriterier, men da tar jeg mine egne kriterier og setter opp noen punkter jeg legger til vekt:
1. Må ha HDMI
2. Bør være 7.1 system, da min egen kino er lagt klar for dette
3. Noen lunde riktig gjennspeiling av effekt kontra effektuttak fra vegg
4. Auto kalibrering av en eller annen sort
5. Pris
6. Har kun hørt H/K'en i det virkelige liv, så jeg tar utgangspunkt i at de låter like bra.. Kan ei heller vite om de faktisk virker om 10 år (igjen, holdbarhet er viktig men uforutsigbart)
Da bli min liste slik:
Første valg:
H/K AVR 245, Har HDMI, 7.1 (klart for de avanserte lydformatene som kommer i overgangen til HD-DVD og/eller Blu-Ray, meget sterk strømforsyning, forsyner samtlige kanaler med oppgitt effekt og er heller ikke plagsomt dyr. Har vel det beste designet også, hvis det er noe pluss.
Andre valg:
DENON AVR-2307, har støtte for 7.1, har HDMI. Noe svak strømforsyning etter hva de lover pr. kanal, og heller ikke så tiltalende som H/K på designet, litt dyrere også, men skal vel holde typisk god Denon kvalitet.
Tredje valg:
NAD T754 OG/ELLER Cambridge540R, meget sterk strømforsyning trekker opp på NAD og prisen trekker opp for Cambridgen. Ikke mitt valg da de ikke støtter 7.1 og heller ikke støtter HDMI, men ser ut til å levere det de skal.
Fjerde valg:
Yamaha RXV-659, latterlig svak strømforsyning, 7x130W my ass.. Støtter heller ikke HDMI, men prisen trekker opp, er vel den billigste av de alle fem når jeg ser etter.
Det var min vurdering av de fem, og som sagt, jeg har kun hørt H/K'en i live, dernest ikke sett eller lest tester om noen av dem fra før. Jeg fallt tilslutt på en Onkyo TX-SR604 som jeg bestillte på mandag, så det var min egen store overraskelse da den har høstet kjempe kritikker og ikke er så pinligt dyr heller (ca. 6500,-)
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U