Logo

Nad vs HK

Skriv et svar
10.02.2007 16.43.57 #1 av 30
Postet av: RogerN1980
Er på utkikk etter en bra reciever og har kikka på disse 2:
Harman Kardon Avr 245 http://www.pixmania.com/no/no/522238/ar ... srcid=1951

NAD T754 http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... r_Graa.htm

Hvilken av disse vil dere anbefale? Eller andre forslag i samme prisklasse. :)

Har kikka på denne også

Denon Avr 2307 http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... r_Sort.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2007 16.59.13 #2 av 30
Postet av: AndreWerdenskrieg
Selv ville jeg gått for Denon'en med HDMI, auto-oppsett og room EQ.
Synser litt her så ta dette med en klype salt:
Jeg vil tro at Denon'en er mest praktisk og min erfaring med Denon tilsier at den låter meget bra. Kvalitet.

H/K har jeg ingen erfaring med, men den skal väre full av muskler, litt så-som-så-auto-oppsett. Bra design og lyd men kanskje litt tekniske småproblemer?

NAD:
Råkjedelig design, men NAD er kjent for bra lyd til en billig penge. Ingen ekstra finésser som HDMI eller auto-oppsett, noe som kanskje kan väre å foretrekke hvis man ikke er over gjennomsnittet interessert. Kvalitet.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2007 17.51.54 #3 av 30
Postet av: mEhE
jeg kan ikke annet en og skryte av min H\K forsterker.. fikk en 245avr i går... har full 7.1 sourround 2 stk dobble 10" i front og en 12" aktiv sub.
en drøm og se på DVD og lyden er klarere en glass til og med når jeg skrur opp volumet rimelig høyt..
and befales fra min side ivertfall
jepp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 06.31.40 #4 av 30
Postet av: AndreWerdenskrieg
Har lest at det er endel problemer med NAD's billig-receivere også.

Jeg ville valgt Denon.
Runner up: H/K.

Husk at dette er synsing og bare basert på hva jeg har lest med unntak av Denon.

At andre er kjempefornöyd med både NAD, H/K og Denon er jeg overbevist om. Alle receiverne er kjente merker som forbinnes med kvalitet. Man vil uansett få en god receiver enten man velger NAD, H/K eller Denon.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 12.35.12 #5 av 30
Postet av: petre2006
Jeg TROR... at alle tre, både H/K, Denon og NAD er gode på omtrent samme måte. H/K og Denon er vel mest kjent for å faktisk levere de wattene det er opplyst at de kan levere, se f.eks H/Ksom oppgir 7x50W på AVR245 så er det akkurat det du får for 6000,-. For samme sum hos en rekke andre kjente merker får man kanskje 7x140W som noe som sier seg selv at bare er tull og tøys.

Etter hva jeg har lest, sett og hørt ville jag ha rangert ved å trekke inn en del merker til faktisk, da er power, design, kvalitet og NYUTVIKLING tatt med i mine kriterier, pris er i budget HiFI klassen.

1. Marantz og Rotel
2. H/K, NAD og Denon
3. Onkyo og Sony
4. Pioneer og Yamaha

Vil ikke fornærme noen med min liste, men dette er min rangering på hva jeg opplever. Skal legge til at jeg ikke vet nok om holdbarhet på merkene, bortsett fra at jeg har hatt ett ublidt møte med H/K og gått til anskaffelse av ett av merkene som dere kan lure på hva jeg har svidd av pengene mine på. Er uansett på vei inn til Nettdata.no sammen med mitt 106" Kingpin lerret nå :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 13.14.34 #6 av 30
Postet av: RogerN1980
"AndreWerdenskrieg" skrev:Selv ville jeg gått for Denon'en med HDMI, auto-oppsett og room EQ.
Synser litt her så ta dette med en klype salt:
Jeg vil tro at Denon'en er mest praktisk og min erfaring med Denon tilsier at den låter meget bra. Kvalitet.

H/K har jeg ingen erfaring med, men den skal väre full av muskler, litt så-som-så-auto-oppsett. Bra design og lyd men kanskje litt tekniske småproblemer?

NAD:
Råkjedelig design, men NAD er kjent for bra lyd til en billig penge. Ingen ekstra finésser som HDMI eller auto-oppsett, noe som kanskje kan väre å foretrekke hvis man ikke er over gjennomsnittet interessert. Kvalitet.


Takk for svar. Er vel hdmi på H/K også?! Har sikla mest på H/K recieveren men ble litt skeptisk når jeg leste at mange hadde hatt problemer med H/K. H/K er jo kjent for å ha masse trøkk, er Denon forsterkeren like kraftig? Står ikke hvor stor strømforsyning det er på Denon forsterkeren. Noen som vet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 13.22.19 #7 av 30
Postet av: AndreWerdenskrieg
Joda, H/K'en har også HDMI. Det jeg mente var at du får både HDMI, Auto-oppsett og room eq med Denon.

Igjen må jeg synse litt:

Denon'en har et pent men litt slankt lydbilde. H/K har etter hva jeg har lest: trökk.

Som du ser i et av innleggene over så er mEhE veldig fornöyd med sin H/K.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 13.22.50 #8 av 30
Postet av: RogerN1980
"petre2006" skrev:Jeg TROR... at alle tre, både H/K, Denon og NAD er gode på omtrent samme måte. H/K og Denon er vel mest kjent for å faktisk levere de wattene det er opplyst at de kan levere, se f.eks H/Ksom oppgir 7x50W på AVR245 så er det akkurat det du får for 6000,-. For samme sum hos en rekke andre kjente merker får man kanskje 7x140W som noe som sier seg selv at bare er tull og tøys.

Etter hva jeg har lest, sett og hørt ville jag ha rangert ved å trekke inn en del merker til faktisk, da er power, design, kvalitet og NYUTVIKLING tatt med i mine kriterier, pris er i budget HiFI klassen.

1. Marantz og Rotel
2. H/K, NAD og Denon
3. Onkyo og Sony
4. Pioneer og Yamaha

Vil ikke fornærme noen med min liste, men dette er min rangering på hva jeg opplever. Skal legge til at jeg ikke vet nok om holdbarhet på merkene, bortsett fra at jeg har hatt ett ublidt møte med H/K og gått til anskaffelse av ett av merkene som dere kan lure på hva jeg har svidd av pengene mine på. Er uansett på vei inn til Nettdata.no sammen med mitt 106" Kingpin lerret nå :-)

Petter


Tak for svar. Er denon recieveren kraftigere enn H/K sin? Står oppgitt 7x100W i 8ohm og 7x130W i 6ohm på denon recieveren mens H/K har 7x50W. Strømforsyningen på H/K er 540W men stod ikke no på Denon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 13.38.53 #9 av 30
Postet av: petre2006
Oi... :oops: Jeg tok en titt og fikk meg en overraskelse der gitt.. Jeg tror jeg skal trekke tilbake noe av det jeg sa om Denon da jeg fant ut av den du ser på faktisk ikke trekker mer en 450W på maks.. Noen andre som kan bekrefte dette hadde hjulpet.

Det betyr i klartekst (om dette stemmer da) at H/K'en er sterkere og gir et mer riktig bilde av hva du kan forvente deg. Faktisk gir NAD'en mye mer korrekt info..

Det med størmforsyningen skal være i et noenlunde slikt forhold:

60% til kanalene
30% til driften av signalmottager/duppeditter
10% rein og skjær varme

Hva pokker har skjedd med Denon etter at de ble slått sammen med Marantz (D&M Holdings)???

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 14.27.24 #10 av 30
Postet av: RogerN1980
"mEhE" skrev:jeg kan ikke annet en og skryte av min H\K forsterker.. fikk en 245avr i går... har full 7.1 sourround 2 stk dobble 10" i front og en 12" aktiv sub.
en drøm og se på DVD og lyden er klarere en glass til og med når jeg skrur opp volumet rimelig høyt..
and befales fra min side ivertfall


Vet du om H/K AVR 245 støtter 1080p via hdmi?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 14.31.16 #11 av 30
Postet av: RogerN1980
"petre2006" skrev:Oi... :oops: Jeg tok en titt og fikk meg en overraskelse der gitt.. Jeg tror jeg skal trekke tilbake noe av det jeg sa om Denon da jeg fant ut av den du ser på faktisk ikke trekker mer en 450W på maks.. Noen andre som kan bekrefte dette hadde hjulpet.

Det betyr i klartekst (om dette stemmer da) at H/K'en er sterkere og gir et mer riktig bilde av hva du kan forvente deg. Faktisk gir NAD'en mye mer korrekt info..

Det med størmforsyningen skal være i et noenlunde slikt forhold:

60% til kanalene
30% til driften av signalmottager/duppeditter
10% rein og skjær varme
Hva pokker har skjedd med Denon etter at de ble slått sammen med Marantz (D&M Holdings)???

Petter


Tror nok jeg går for H/K forsterkeren siden den har kraftigere strømforsyning. Er jo rimeligere også og liker å ha litt trøkk. :) Vet du om H/K støtter 1080p via hdmi? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 14.51.29 #12 av 30
Postet av: petre2006
"RogerN1980" skrev:Vet du om H/K støtter 1080p via hdmi? :)


Finner ingen info om dette på nettet, noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 17.03.55 #13 av 30
Postet av: RogerN1980
Hmmm står at den er hd ready ihvertfall og at det er 2 input hdmi switching fra hdmi 1.1 sources her. Men står ikke noe om at den støtter 1080p...

http://www.harman-neby.no/brosj/AVR245.pdf
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 17.10.48 #14 av 30
Postet av: AndreWerdenskrieg
Har ikke lest noen plass at den stötter 1080p. Hadde den gjort det er jeg overbevist om at de ville reklamert for det.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 17.15.31 #15 av 30
Postet av: RogerN1980
"AndreWerdenskrieg" skrev:Har ikke lest noen plass at den stötter 1080p. Hadde den gjort det er jeg overbevist om at de ville reklamert for det.


Tenkte akkurat det samme selv. Det hadde de nok reklamert med ja. ;)

Litt dumt siden jeg har tv som støtte 1080p, men kan vel koble dvd spillern til tv`n bare...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar