Logo

Musikk-festivaler

Skriv et svar
07.06.2008 16.31.47 #1 av 7
Som tittelen tilsier er dette en avstemmning over hvilke(n) musikkfestivaler som er mest populære blant forum-medlemene her. Dere kan også skrive nyheter og dele deres opplevelser ifra deres opplevelser i sommer.

Ha en god festival musikksommer!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2008 21.07.35 #2 av 7
Postet av: kamelon
Blir vel ikke så voldsomt mange som drar på quarten kanskje? :D
Utenom han ene..:wink:
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2008 10.50.40 #3 av 7
"kamelon" skrev:Blir vel ikke så voldsomt mange som drar på quarten kanskje? :D
Utenom han ene..:wink:


Nei, leste i avisen etter jeg var ferdig med å skrive innlegget at den var avlyst med kun 2050 solgte biletter. Litt synd egentlig...
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2008 12.55.17 #4 av 7
Postet av: kamelon
Enig med deg der!Men det kom vel som lyn fra klar himmel på de fleste?
Håper de(få)som har kjøpt biletter får pengene sine igjen.
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2008 13.53.53 #5 av 7
Selv skal jeg på Roskilde. Men må nesten si at det er ikke like mange artister/band som fristet like mye som ifjord, men stemningen blir nok like bra håper jeg :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2008 18.15.08 #6 av 7
Imorgen drar jeg tidlig for å rekke bussen til Roskilde. Blir artig å se Radiohead, Judas Priest og Slayer samt å nyte campingtilværelsen. Hvem er den andre som skal dra dit? Noen andre her som har vært på noen andre festivaler foreløpig?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2008 20.49.11 #7 av 7
Nå er jeg vell hjemme fra årets Roskilde festival og det er godt og endelig sove i sin egen seng igjen. Stemmingen er helt unik og hyggelig, til tross for ca 70-tusen besøkende hørte jeg ikke om noen slagsmål eller bråk. Været var fint, kanskje dog i det varmeste laget da teltet var som en saunda da man våknet.

Av konsertene jeg så på kan jeg nevne bla Judas Priest, Neil Young, Radiohead, My Bloody Valentine, Slayer, Jay-Z og en del andre litt mer ukjente band. Det var meget mange folk på alle disse konsertene og stemmningen var svært god på alle de nevnte.

Judas Priest var noe jeg måtte se da jo nesten er gamle legender. I begynnelen entret vokalisten opp i fra røyk med kappe og en djevel stav i den ene hånden og tok den av midt i sangen med jubel fra publikum. Judas Priset hadde god kontakt med resten av publikum og og vartet dem godt opp, spesielt i forkant av låten ”Breaking the Law”. De begynner å dra på alderen men er fremdeles i god form og alt i alt var konserten velykket.

Må inrømme at jeg ikke har likt alle Neil Young sine sanger, men i denne konserten overbeviset han publikum stort. Han kom litt forsinket og entret scenen uten ett hei og begynte å med to fete gitarlåter som virkelig var gode. Etterhvert kom det noen andre litt roligere sanger og cirka midt i konserten begynte han å ta kontakt med publikum og snakket litt. Etterhvert som det ble sent spilte han låten "Heart og Gold" og avsluttet konserten med noen sanger med liv i. Jeg var poestivt overasket over konserten, men etter min mening syntes jeg at over 2 timer ble litt for mye. Neil Young styrtet med selvtillitt og rocket som få andre kan.

Radiohead hadde ganske gode effekter på sin konserter og hadde noen bra sanger, men etter min mening ble det hele litt kjedelig og de hadde lite kontakt med publikum, det kom ett lite "hey" etter en 20 min, men lite annet.

My Bloody Valentine så jeg ikke hele konserten til, men spilte med trøkk og engasjement. De hadde noen fete riff disse også, men litt for mye varierende musikk i en sang etter min smak. De hadde relativt god kontakt med publikum og fikk de til å rocke med.

Slayer kom på Orange scenen klokka 17 den siste dagen og jeg skjønte raskt hvorfor ett band som Slayer ikke skal spille senere på kvelden. Publikum i front tok helt av og det var mye dylting og headbanging, hadde en konsert som dette vart på roskilde senere på kvelden med berusende folk tror/vet jeg at det sikkert hadde blitt skader involert i bildet. Slayer spilte mye hardt og måtte ha noen pustepauser etter noen sanger ( i dårlig form?) Vell, jeg skjønner at de måtte ha noen pauser da det krever mye energi for å spille slike sanger som de gjorde i solskinn, men publikum ble litt utolmodige. De hadde passelig god kontakt med publikum og alt i alt tok konserten av.

Selv om man ikke forbinder Roskilde med rap så kom Jay-Z som avsluttet konserten, dette er da godkjent da han er en av de største innen sin sjanger. Han hadde meget god kontakt med publikum og oppfordret oss til å ta av og ha det gøy, han hadde også noen sanger som var litt mer "rocket" for å nå ett bredere publikum. Man kan si at han avsluttet konserten med verdighet og det var mosomt og se han opptre.

Har også tatt noen bilder fra turen hvis det er ønskelig å se. Roskilde hadde ikke like mange spennende band som ifjord, men stemmningen og opplevelsene var helt fantastisk!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar