Logo

Mulig defekt PTA-E700

Skriv et svar
21.10.2005 07.25.24 #1 av 3
Postet av: jvaule
Jeg har hatt denne prosjektoren i ca 7mnd nå og brukt den en ca 800 timer. Problemet har vært der så lenge jeg kan huske, men føler det har blitt verre nå i det siste.

Jeg har koblet til PC via HDMI-DVI(også prøvd VGA), og store deler av bildet er mye dårligere enn den andre delen. Tekst er helt "blurry" på venstre side/midten av bildet, og det er vanskelig å lese. Men det er helt klart i høyre delen.

Legger ikke merke til dette på film da det ikke er særlig med tekst.

Noe jeg også legger merke til da i film er at det er en god del struktur i bildet. Trodde dette først var lerretet som bare var IKEA i starten, men så kjøpte jeg et Dreamscreen Dynagrey og problemet var der fremdeles.

Det er vertikale striper over hele bildet. Det ser ut som om det blir noe bedre etter prosjektoren har gått seg litt varm, og det er mulig dette er noe som er på denne prosjektorene eller LCD generelt. Legger mest merke til det når bildet beveger seg til sidene. Dette gjelder alle inputs.

Kan jeg ha en defekt utgave?

Takk for alle svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2005 07.44.16 #2 av 3
Postet av: jvaule
Fant et innlegg på avforum hvor en hadde hatt samme problemet:

Problem løst, bytte av prisme

--------------------------------------------------------------------------------

Tenkte jeg skulle nevne for andre som måtte oppleve ufokusert bilde, men etter å ha sendt inn projektor til service som del av garanti er problemet nå ikke tilstede. Fokus er skarpt nesten 100% fra kant til senter, og i alle hjørner. I rapporten stod det blant annet bytte av prisme. Endelig! Dette var noe heeelt annet!

Føler jeg skal kontakte Panasonic og få ordnet service da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2005 22.14.47 #3 av 3
Postet av: Rune
Når det gjelder vertikale striper så har PTA-E700 en del VB hvis man ser etter. Dette gjelder min også.

Men at ting ikke er i fokus på hele bildet tyder på andre problemer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar