Logo

mrkami73`s hjemmekino.

Skriv et svar
20.03.2005 19.37.56 #1 av 12
Postet av: mrkami73
Slenger meg på denne listen for entusiaster jeg også :D



FRONT:
-Dali Blue Line 6006

CENTER:
-Dali C1000

SUBWOOFER:
-Dali SWA 12"

SURROUND R/L:
-Dali Blue 1001

RECEIVER
-Denon AVR 2803

DVD:
-Denon DVD 900

TV OG PROSJEKTOR:
-Panasonic widescreen, for øyeblikket kun 28
-Sony VPL-PX1 prosjektor som ikke blir brukt for tiden

KABLER:
-Monster Cable coax fra dvd til forsterker
-Nordost SuperFlatline MkII til fronthøyttalerne
-Orbit 5 til centerhøyttaleren
-Tara Labs for høyttalerne som selges metervis på HIFI klubben til bakhøyttalerne
-Optisk fra PS2 til forsterker
-Vivanco fra SUB til forsterker
-Ellers phono fra tv og mixer til forsterker

ENTERTAINMENT:
-Playstation 2
-Technics SL-1210 MK II platespillere X 2, via mixeren under som er en
-Vestax PCV 175




Dette er min aller aller første hjemmekino anlegg noensinne, og syns jeg har fått til en meget bra lydmessig løsning. Blir mest brukt til film og musikk. Har med tiden fått til en brukbar samling med DVD som foreløbig har passert 200.


Her hvor jeg bor nå med min konemonster, er ingen rom tilegnet som det ultimate kino rom, men fy farao som dette lyder i en "liten" stue på rundt 20kvm, med en hjørne sofa og alt det andre som medfølger...

Falt for Dali Blue Line høytalerne helt siden første gang jeg hørte på de hos en kompis, og gikk deretter til innkjøp selv. Syns design messig at de er veldig enkle og minimalistiske.

Valget ble 6006 i sort, litt av hensyn til plassen og at det for meg ikke er noe nødvendighet med større høytalere enn dette. Disse er fryd for øret.

Til å begynne med, før full surround kom i min verden, dvs stua, ble det brukt en NAD 5.1 surr rec, noe som jeg syns ga et lite fyldig lydbilde med høyttalerne, så denne ble byttet ut med en Denon som fungerer utmerket med Dali generelt og etter anbefaling ikke minst.

NAD`en ble kjøpt med høyttalerne, men som sagt byttet med en Denon AVR 2803, som hadde flere muligheter for innstillinger og er litt penere å se på enn den gråe høna NAD :) Og etter at den biten var klar, kom resten av utstyret til i min verden.


Bilder kommer, må bare få tak i bildebehandlingsprogram først for denne j**** mac`en.


Noe utskifting blir det også, men på kabelsiden, begynner da med front og tar resten derfra.


Ha en fin påske....


Presentasjon uten bilder ligger nå ute på: http://min.hjemmekino.no/mrkami73/
when all else fails, i play music.......... L O U D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2005 20.06.32 #2 av 12
Postet av: Berit
Presentasjonen er nå lagt ut: Presentasjon uten bilder ligger nå ute på: http://min.hjemmekino.no/mrkami73/


Gleder meg til bilder :)

God Påske!
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 19.07.18 #3 av 12
Postet av: mrkami73
DA var nye kabler for front i boks. Det ble Nordost Super Flatline MkII. Noen som har erfaring med disse??? Kjøpte de som er ferdige for bi-wiring.....



ADMIN-->

Hei.

Har problemer med å finne riktig bildebehandlingsprog for mac, noen forslag? Med tanke på å legge ut bilder??
Er det ok å legge de ut her, sånn at admin kan redigere, endre størrelse på de og legge de under presentasjonen??

Eller er det ikke mulig å laste opp bilder større enn 100kb?
when all else fails, i play music.......... L O U D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 19.17.09 #4 av 12
Postet av: Rune
Send bildene til rune@hjemmekino.no

så fikser jeg eller Berit det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2005 01.22.33 #5 av 12
Postet av: Spike
Ser ut som et sweet anlegg på papiret. Grattis med det! Gleder meg til bilder! Men hva er et konemonster? Høres ikke koslig ut :lol:
Software Piracy is illegal but so is mugging old ladies.
Supporting piracy saves you money and prevents the mugging of old ladies.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2005 10.55.22 #6 av 12
Postet av: mrkami73
Takker.

Har akkuratt sendt 3bilder til å begynne med til rune, flere kommer etterhvert.

Konemonster er noe en mann blir dømt til å få oppleve for resten av livet. Som support, men i lydmessige ting hindring :wink:
when all else fails, i play music.......... L O U D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2005 11.07.52 #7 av 12
Postet av: Typhoon7
Dette ser ut som en meget bra hjemmekino.

Blir bra med bilder :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2005 03.32.43 #8 av 12
Postet av: mrkami73
Takker igjen.
Flere bilder har nå nettopp blitt sendt til admin, tar vel litt tid grunnet påsken før de kommer opp, men gleder meg jeg oxo til å se de her :) Og ikke minst på tilbakemeldinger, tips til forbedringer, plassering osv.
Kommer til å legge ut flere etterhvert som jeg skifter litt møbler og ikke minst.

Har satt opp kanal(heter det det?) idag for å kunne legge bakhøyttaler kablene oppi idag, og bare det hjalp straks 10X på utseende i stua. Og konemonsteret lyste straks opp ikke minst :lol:

Ser at du har hatt erfaring med Nordost kabler. Tipper at disse var til frontene??

På Dali oppsettet er de meget gode! Liker den smålig psykedeliske klangen som de slenger fra seg til tider når det gjelder de lyse tonene. Hører vesentlig mere forskjell på diskant- mellomtone biten nå enn det jeg gjorde før.
Tidligere brukte jeg TaraLab sine Omni speaker cable SA-OF8N, det er den infoen som står på selve ledningen.... Disse blir fortsatt brukt til bakhøyttalerne, men til fronten har Nordosten tatt over og jeg har hittil blitt imponert.

Var innom Lyric HIFI i Torggt. i Oslo. Selgeren der mente at det var bortkastet penger på de (nordost) kablene!! Han mente at det ble brukt så mye penger på disse kablene til markedsføring osv at det var derfor de var så populære... Ikke var de godt skjermet og de dype signalene førte de heller ikke noe godt videre, ifølge denne mannen.
Neivel tenkte jeg, hakke hørt om disse før i det hele tatt. Men mange tilfeldigheter førte til at det ble disse. Likte bl.a designen og det jeg har lest om de helt siden jeg ble medlem her rundt omkring på de forskjellige forumene.

Der (lyrichifi) lot jeg meg uansett overtales til en kabel for center som kommer fra Orbit (?) Ferdig med banan osv fra produsenten.
Det "verste" er at den gjør veeeeeldig nytte for seg!! Stemmene har blitt mer klarere, tydeligere og høyere enn noensinne, og jeg trenger ikke å justere nivået opp på den kanalen lenger.

Call me crazy, men jeg syns den var verdt 600+++, selv etter at han disset mine Nordost. Dyr men herlig moro :twisted:
when all else fails, i play music.......... L O U D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2005 08.19.38 #9 av 12
Postet av: Rune
Bildene er lagt ut nå, med bildet av konemonsteret også, men som på ingen måte så ut som et monster ;-)

Hadde vært fint med et oversiktsbilde av fronter/TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2005 14.02.03 #10 av 12
Postet av: mrkami73
aloha.

Tusen takk, da er flere bilder sendt pr mail tidligere idag.

:D

Jepp, u know women. :wink:
when all else fails, i play music.......... L O U D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2005 15.03.45 #11 av 12
Postet av: Berit
Hei :D

Da er flere bilder lagt ut på: http://min.hjemmekino.no/mrkami73/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2005 15.22.52 #12 av 12
Postet av: mrkami73
Hello Ms. B :D

Takker og bukker.

Blir mere oppdateringer på kabelsiden, tror neste blir til sub`n. En som er litt kortere enn 10m :shock: Syns 10m er litt i det lengste laget. Lurer på jeg skal investere i denne. Hvis noen har erfaring med den, så hadde det vært fint med litt feedback :D

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... htm?id=582
when all else fails, i play music.......... L O U D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar