Slenger meg på denne listen for entusiaster jeg også
FRONT:
-Dali Blue Line 6006
CENTER:
-Dali C1000
SUBWOOFER:
-Dali SWA 12"
SURROUND R/L:
-Dali Blue 1001
RECEIVER
-Denon AVR 2803
DVD:
-Denon DVD 900
TV OG PROSJEKTOR:
-Panasonic widescreen, for øyeblikket kun 28
-Sony VPL-PX1 prosjektor som ikke blir brukt for tiden
KABLER:
-Monster Cable coax fra dvd til forsterker
-Nordost SuperFlatline MkII til fronthøyttalerne
-Orbit 5 til centerhøyttaleren
-Tara Labs for høyttalerne som selges metervis på HIFI klubben til bakhøyttalerne
-Optisk fra PS2 til forsterker
-Vivanco fra SUB til forsterker
-Ellers phono fra tv og mixer til forsterker
ENTERTAINMENT:
-Playstation 2
-Technics SL-1210 MK II platespillere X 2, via mixeren under som er en
-Vestax PCV 175
Dette er min aller aller første hjemmekino anlegg noensinne, og syns jeg har fått til en meget bra lydmessig løsning. Blir mest brukt til film og musikk. Har med tiden fått til en brukbar samling med DVD som foreløbig har passert 200.
Her hvor jeg bor nå med min konemonster, er ingen rom tilegnet som det ultimate kino rom, men fy farao som dette lyder i en "liten" stue på rundt 20kvm, med en hjørne sofa og alt det andre som medfølger...
Falt for Dali Blue Line høytalerne helt siden første gang jeg hørte på de hos en kompis, og gikk deretter til innkjøp selv. Syns design messig at de er veldig enkle og minimalistiske.
Valget ble 6006 i sort, litt av hensyn til plassen og at det for meg ikke er noe nødvendighet med større høytalere enn dette. Disse er fryd for øret.
Til å begynne med, før full surround kom i min verden, dvs stua, ble det brukt en NAD 5.1 surr rec, noe som jeg syns ga et lite fyldig lydbilde med høyttalerne, så denne ble byttet ut med en Denon som fungerer utmerket med Dali generelt og etter anbefaling ikke minst.
NAD`en ble kjøpt med høyttalerne, men som sagt byttet med en Denon AVR 2803, som hadde flere muligheter for innstillinger og er litt penere å se på enn den gråe høna NAD
Og etter at den biten var klar, kom resten av utstyret til i min verden.
Bilder kommer, må bare få tak i bildebehandlingsprogram først for denne j**** mac`en.
Noe utskifting blir det også, men på kabelsiden, begynner da med front og tar resten derfra.
Ha en fin påske....
Presentasjon uten bilder ligger nå ute på:
http://min.hjemmekino.no/mrkami73/
when all else fails, i play music.......... L O U D