Logo

Mister farger fra NTSC video til LCD tv

Skriv et svar
19.01.2007 09.33.22 #1 av 6
Postet av: Sigman
Jeg får kun svart/hvite bilder på min nye Lumatron 37" tv når jeg kjører videoer fra USA ( NTSC). PAL funker fint. Hva kan være feil? Har kun scartutgang på videoen. Har forsøkt scart og s-video-overgang til både tv direkte og via dvd, ingen ting funker. Fargene vises i 2 sekunder, og ruller så bort. Mystisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 15.11.29 #2 av 6
Postet av: orso
Er du sikker på at skjermer eller DVD spilleren takler NTSC? Sjekk også menyen på DVD spilleren, mulig den må stilles til f.eks automatisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 18.36.03 #3 av 6
Postet av: viking
"Sigman" skrev:Jeg får kun svart/hvite bilder på min nye Lumatron 37" tv når jeg kjører videoer fra USA ( NTSC). PAL funker fint. Hva kan være feil? Har kun scartutgang på videoen. Har forsøkt scart og s-video-overgang til både tv direkte og via dvd, ingen ting funker. Fargene vises i 2 sekunder, og ruller så bort. Mystisk.


Hva slags tv modell er dette,og hvor gammel??Kanskje er det videospillern som ikke takler NTSC! ??Mest sannsynlig må du inn på meny,e på tv for og sjekke hva den står på,auto evt skulle fikse dette automatisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 14.02.33 #4 av 6
Postet av: Sigman
Dette er en sprell ny LCD. Videospilleren takler NTSC, dette fungerte greit med min gamle tv. Alt jeg har gjort er å bytte tv, og vips, fargene forsvinner. PAL-videoer fungerer helt fint. Skal sjekke om tven har en onnstilling jeg har oversett. Takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 14.56.44 #5 av 6
Postet av: orso
"Sigman" skrev:Dette er en sprell ny LCD. Videospilleren takler NTSC, dette fungerte greit med min gamle tv. Alt jeg har gjort er å bytte tv, og vips, fargene forsvinner. PAL-videoer fungerer helt fint. Skal sjekke om tven har en onnstilling jeg har oversett. Takk.

Da tipper jeg TVen ikke støtter NTSC, men sjekk innstillingene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2007 10.55.13 #6 av 6
Postet av: Sigman
Jeg får fortsatt ikke dette til. Det underlige er at tven gjennkjenner ntsc signalene. Informasjon om hva som spilles vises når jeg starter videoen. Det er bare fargene som ikke vil komme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar