Logo

Min oppdaterte kino

Skriv et svar
29.07.2006 16.31.27 #1 av 7
Postet av: avdeling20
Velkommen til min nye kino!

Vi har nå flyttet inn i huset og kinoen er satt opp.
Det har kommet til noen nye komponenter også.
Er nå på min 3 receiver, så vi får se hvordan den nye blir.
Jeg har bare holdt på med hjemmekino i underkant av 2 år, men håper det blir mange til!

Har hatt litt ymse utstyr, fra Yamaha, Onkyo og diverse.
Er fornøyd med dagens opsett, men det er jo alltid rom for forbedringer. (F.eks. bakhøyttalerene og DVD spilleren)

Dere må gjerne stemme, komentere, komme med tips og triks.

Siste nytt:

Kinoen er nå flyttet til eget rom i kjelleren, pga det skal settes inn vedovn der kinoen tidligere stod.

Det nye rommet er ikke stort, og måtte derfor gå fra projector til plasma tv. (PJ er til salgs med takfeste lerret og 10m komponent kabel, lampetid ca 250-260 timer, send PM)
Er fornøyd med det nye tv, er god "smell" i fargene og sortnivået er bra. svakheten med dette tv syntes jeg er at det kan være litt mye graderinger i mørke scener. Mulig det også kan være dvd spilleren som klipper signalet fordi dynamikkområdet blir for stort...?

Lyden i rommet må jobbes mere med enn der kinoen stod tidligere. Geometrien på rommet er vel "feil".
Ikke veldig mye forskjell på lengden og bredden i rommet.
Sub'en kommer til å bli den største utfordringen.
Hvis noen har noen gode tips ang dette er det bare å hyle ut!

Ellers er det bra å ha et eget rom hvor man ikke blir forstyrret :-)



Utstyr/komponenter



Høyttalere

* Polkaudio RTi 10 (front)
* Polkaudio CSi5 (center)
* Proson Statego M6 (bak)
* Sony SA WX900 (sub)

Elektronikk

* Pioneer VSX-AX2AV
* Pioneer 575 (brukes til å spille musikk også)
* Monster kabel

Bilde
* Philips 32PW9509 (tv i stuen)
* Samsung PS-42Q7H
* Projektor: Infocus Screenplay 4805, denne er
takmontert. til salgs, send PM

Annet

* MIT (Analog signalkabler x 3, til SACD)
* Monster HT kabel
* Monster optisk kabel
* Mp3 fra bærbar pc, dig. coaxial kabel
* Apollo høyttalerstativ
* Lack hylle fra Ikea
* Marantz RC3200, fjernkontroll


*********
Hmm, dette ble feil kan mod. flytte denne til min opprinnelige kinotråd?
Og oppdatere profilen min :D IMG_3745.JPG IMG_3745.JPG ( 226,9033203125 KB) Vist 1739 ganger IMG_2916red.jpg IMG_2916red.jpg ( 200,0283203125 KB) Vist 1741 ganger IMG_3749.JPG IMG_3749.JPG ( 215,015625 KB) Vist 1743 ganger IMG_3744.JPG IMG_3744.JPG ( 265,044921875 KB) Vist 1738 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2006 16.36.11 #2 av 7
Postet av: ziik
dette ser jo helt konge ut! den tv`n er meget pen! et spørsmål, jeg har ikke så mye greie på dette men skal ikke bak høytalere stå bak og ikke siden? eller har ikke det noe å si?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2006 18.01.53 #3 av 7
Postet av: boly
Lekker kino du har, som du sier får du nok problemer med lydbølgene.

Kan du ta noen bilder av høytalerene uten deksel?

Tv'n er en av de peneste på markedet....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2006 18.31.02 #4 av 7
Postet av: Torja
Små pen kino der ja. Den sony subben skal sparke noe voldsomt fra seg. Rister godt i kjeller stua tenker jeg?
Hvorfor ikke en PJ alikavel. Nok av dem som kunne gjort en god jobb i kinoen din tenker jeg, på tross av avstand og lerrets størrelse.
:lol:
8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2006 19.56.28 #5 av 7
Postet av: avdeling20
Takk for hyggelige komentarer :D

"ziik" skrev:dette ser jo helt konge ut! den tv`n er meget pen! et spørsmål, jeg har ikke så mye greie på dette men skal ikke bak høytalere stå bak og ikke siden? eller har ikke det noe å si?

Det er surround ht jeg bruker ikke 2 x bakHT.
Derfor blir det en kombinert løsning, har ikke plass til å bruke 7 kanaler.

Bilde uten deksel (bilde fra gammelt oppsett) IMG_1445.jpg IMG_1445.jpg ( 222,6923828125 KB) Vist 1716 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2006 19.56.49 #6 av 7
Postet av: tiiim
også heeeeelt off topic... hehe..
men hvor kjøpte du tv-bordet?! :P

Ser nemmelig etter et litt lavt og laaangt (widescreen-format) tv-bord til min samsung...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2006 20.49.25 #7 av 7
Postet av: orso
Veldig flott utstyr. Har noen tips du kan vurdere. Kjøp veggfeste til bakhøyttalerne og heng de 40-60 cm over ørehøyde. Det gir vesentlig bedre surroundopplevelse. Det er riktig at de skal peke litt skrått inover slik du har. Kan kanskje også være en ide å trekke sofaen litt ut fra bakveggen, slik at bakhøyttalerne også kommer litt lenger bakfra. Et annet alternativ er å supplere med dipole bakhøyttalere og så henger du de du har fra før på sideveggene. Men få de opp i høyden!

Subben er en utfordring ser jeg. I de fleste rom er det best med subben mellom frontene pekende mot sitteplass. Den er stor, så det er en utfordring. En løsning kan være å henge plasmaen på veggen og kjøpe mindre rack (mindre bredde).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar