Logo

Min kinokrok

Skriv et svar
09.10.2005 13.00.33 #16 av 36
Postet av: Rolf Hult
Jeg er godt fornøyd med høttalersettet ja, sømløs lyd over det hele med like elementer i alle 7høyttalerne.Skikkelig trøkk uten forvregning på THX nivå. Gleder meg virkelig når jeg får dette inn i større rom, og med skikkelige akustiske egenskaper...nåværende rom er absolutt ikke godt nok egnet til bra lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 22.47.08 #17 av 36
Postet av: kid
Min kino"krok"
Suverent oppsett, dette ser kjempe lovende ut! Håper planene blir like vellyket som siste prosjekter, du har helt rått utstyr! Masse moro!!

Var på kino i dag å så på Elling 3, før elsket jeg kino men etter at jeg begynte å bygge hjemme å se på film med min pt-ae700 fant jeg idag ut at det er helt uaktuellt å sitte i en kinosal igjen, med mindre det er for det sosiale. Kino er definitivt best hjemme, ingenting slår det etter min mening.

Stå på videre, lykke til :!:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 21.39.59 #18 av 36
Postet av: Rolf Hult
Ny bestilling sendt avgårde i dag ;-)

Moome's DVI-D/HDMI+komponent >RGB konverter input card for Marquee CRT projektor (kortet stripper også HDCP).

Jeg kan da mate projektoren direkte med komponent (fra D-VHS spilleren) samt DVI/HDMI direkte fra scaler. Antar jeg sender bestilling på en DVDO iScanHD i nærmeste fremtid...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 08.53.19 #19 av 36
Postet av: Oban
Her skjer det stadig nye oppdateringer på kinoutstyret, ser jeg. Men hvordan ligger det an på husfronten?
Hvis dere finner huset som innfrir alle deres krav, høres det ut til å bli fantastisk bra. Men det kan se ut for at det er vanskelig å få alle ønskene oppfylt. Uansett er det interessant å følge med hva du foretar deg.
Hilsen er som har hatt gleden av å besøke ditt nåværende kinorom.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 17.07.25 #20 av 36
Postet av: Rolf Hult
Må oppgradere utstyr fortløpende...mens vi har muligheten til det. Regner med at det er fordel å ha det meste av utstyret komplett før vi flytter inn i nytt hus.

Vi har fortsatt ikke hus i sikte, og har alternative tegninger på bordet :)
Det største problemet har vært at byggeklare tomter allerede er lagt på anbud til div. byggefirma, som gir oss maks 3 alternative boliger å velge mellom...til nå har disse vært av den "stygge" lite spennende "fuglekasse type" (og uten mulighet for kjeller da...sigh).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 17.45.09 #21 av 36
Postet av: Rolf Hult
Da er DVDO iScanHD scaler på vei. Bestilte også et add-on kort til CRT projektoren. Gir mulighet for komponent og DVI/HDMI tilkobling. Dette kortet fjerner også HDCP krypteringen!
En 6m Monster THX Ultra komponent kabel er underveis, og jeg vil da koble D-VHS spilleren direkte inn på projektor...utenom andre kilder. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 18.00.37 #22 av 36
Postet av: Typhoon7
Blir bare bedre og bedre dette her.

Gratulerer med nye komponenter. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 15.36.47 #23 av 36
Postet av: Rolf Hult
Nye HD144 linser er bestilt! Dette er en stor oppgradering, og gir bedre farger, fokus og kontrast i.f.t de originale HD8b linsene som benyttes på Marquee 8500 (og bl.a Barco 808s). Med disse linsene forsvinner også "problemet" med "halo" (oppleves som ring rundt lyse objekter på mørk bakgrunn). Projektor må modifiseres med "custom made" adaptere for monteringen.
Gleder meg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 16.40.04 #24 av 36
Postet av: Rolf Hult
"Oban" skrev:Her skjer det stadig nye oppdateringer på kinoutstyret, ser jeg. Men hvordan ligger det an på husfronten?
Hvis dere finner huset som innfrir alle deres krav, høres det ut til å bli fantastisk bra. Men det kan se ut for at det er vanskelig å få alle ønskene oppfylt. Uansett er det interessant å følge med hva du foretar deg.
Hilsen er som har hatt gleden av å besøke ditt nåværende kinorom.


Da fikk vi endelig tilslag på høyeste bud på ny enebolig! Fremtidig kino prosjekt blir utgangspunkt i en kjellerstue, godt skjermet fra resten av huset med betong i vegger/tak. Rommet er ca 30m2.
Gleder meg! ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 17.26.41 #25 av 36
Postet av: Typhoon7
Gratulerer!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 18.10.56 #26 av 36
Postet av: Rolf Hult
Takker, dette var virkelig etterlengtet, men nå regner jeg med at ting går "slag i slag" ;)

Må bare male litt, og kutte ned noen små trær og busker...Men høsten går "lys" i møte! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2006 20.14.43 #27 av 36
Postet av: Rune
Det blir spennende å følge prosessen fra kjellerstue til kino :-)

Gratulerer med ny bolig.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2006 00.00.06 #28 av 36
Postet av: Rolf Hult
Vi flytter inn den 8.august, men jeg har tegnet litt i Sketchup i kveld.
Dette er i 1etg, og kinorommet er påbygg med terrasse ovenfor. Greit med betong i alle vegger m.t.p lyd ut av rommet.

Inne på "Teknisk rom" blir audio rack med utstyr plassert. (Intet utstyr, høyttalere eller AV skal være synlig inne på kinorommet (benytter IR ekstender, og perforert lerret er kjøpt inn for plassering av høyttalerne bak dette)

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2006 14.07.07 #29 av 36
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med ny bolig. :)

Blir spennende å følge utviklingen. Tror denne hjemmekinoen kommer til å bli rå.

Vi vil gjerne ha bilder :wink:

Hvilket lerret har du kjøpt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2006 14.16.19 #30 av 36
Postet av: Rolf Hult
Jeg har kjøpt inn det (berømte?) Sandmans SMX720. Har dette på lagring :)

http://www.smxscreen.com/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar