Logo

Min hjemmekino..

Skriv et svar
26.11.2005 10.55.09 #1 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI! Er en ivrig bruker av musikk og film, og her er det eg bruker for å oppleve det:

Hjemmekinoreceiver : Denon AVR 3805

DVD-opptaker : Philips HDRW 720

Fronthøytalere : Dali Concept 10

Bakhøytalere : Dali Concept 6

Senterhøytaler : Har ingen, de fleste gjør mer skade enn nytte..

Qed digital coax : Signature 75

Høytalerkabler : Dali Silverline

Strømforsyning : Monster Powerstation
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 10.58.22 #2 av 15
Postet av: Vector
BILDER :D


Dette ser utrolig bra ut!
Men vi MÅ få se bilder ;)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 11.03.43 #3 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
Dessverre, har ingen bilder - men anbefaler alle å ta en tur innom
Hi-fi Klubben, de KAN hjemmekino og stereo!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 11.54.30 #4 av 15
Postet av: Bombadil
Bra utstyr dette, men hva slags bildekilde har du`?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 12.09.54 #5 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
HALLO! Eg har for tiden en vanlig 32" Philips Widescreen tv, men vil kjøpe en flat-tv ganske snart - har en i kikkerten allerede:
Philips LCD 9966 virker lovende for meg, har pixell pluss 2, ambilight, digital natural motion, DVI og 1200 siders text-tv..
Noen kommentarer til den tv'en?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 14.58.01 #6 av 15
Postet av: kfh74
Lurer på størrelsen på rommet?
Har selv Consept 6 som fronthøytalere på et 9 kvadratmeter stort rom:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 15.24.03 #7 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
Rommet mitt - eller stuen er ikke spesielt stor, ca 22 kvm. Men det er godt dempet med teppe, stoffmøbler og gardiner.
Anlegget er nok likevel kraftig overdimmensjonert med sine 7 x 120 watt i 8 ohm.
Bruker hverken senter eller aktiv sub. da frontene (Concept 10 ) er store nok og gode nok til å ta seg av begge disse oppgavene.
Mellomtone - enhetene er på 6,5 tommer, og det er mer enn nok til å formidle en distinkt vokal, Bjørn Eidsvåg er en opplevelse å høre på.. med en flott rasp i stemmen!
Videre har eg benyttet Vallhalla Feet under alle høytalerne, da blir lyden mer fokusert og har en mer "avslappende" karakter - et god investering.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 15.31.36 #8 av 15
Postet av: Bianchi-Vassleitet
Bra utstyrsliste! Men det at du ikke har center, betyr jo at du ikke kan se film orn'tlig, DTS eller DolbyDigital surround går du glipp av... Ellers så hadde det vert greit med et par bilder :D
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 16.15.21 #9 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
Det er ingen problem uten senter-høytaler, via auto-oppsettet blir senterlyden prosessert til frontkanalene, dermed kan eg nyte praktfull Dolby Digital eller den fenomenale DTS sound'en.
Kjøp den nye Jean Michel Jarre dvd'en - " Jarre in China" - verdens eneste dvd som er spilt inn i THX lydformat, med DTS! En åpenbaring av det franske synt-geniet!
Et må-ha-produkt for alle musikk elskere..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 20.26.16 #10 av 15
Postet av: Atle Torp
Utrolig gøy å høre dine beskrivelser om lyden i systemet ditt, gratulerer med GOD lyd!!!!

Det er slik det skal være.........

............men:

Uten sub går du glipp av mye! Siden du nevner JMJ sin China, så må jeg tilføye at det skjer utrolig mye "der nede"..... Så langt ned er det nok ingen gulvstående høyttalere som når.

Men uansett; bra!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 20.57.18 #11 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
Svar til Akto:
Er klar over at gulvstående ikke klarer å gå lineært ned til det subsoniske
området - omkring 20 hz og under det.
Men skal love deg at doble 10 tommere på Concept 10 "trøkker" så det holder i min relativt lille stue! - vil jo helst ha litt hørsel igjen på gamlehjemmet og da...

Har fått en demo på en av B&W sine aktive sub'er på Hi-Fi Klubben, det var fett!!

Denon'en har vist seg å ha god kontroll på høytaler-oppsettet mitt, har vel litt med at Concept-serien er nokså lettdrevne, og ikke så drilske som Helicon - og for ikke å snakke om de eksotiske Euphonia modellene..
men det er jo i en annen divisjon.


Men det eg har i dag er vel neppe det siste eg kjøper før rullatoren kommer i bruk, alltid noe bedre å strekke seg etter - men sånn er det med oss Hi-fi gærne..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 21.04.26 #12 av 15
Postet av: Atle Torp
"Rune's hjemmekino" skrev:
Har fått en demo på en av B&W sine aktive sub'er på Hi-Fi Klubben, det var fett!!



Min venn med felles interesse; du MÅ høre SVS en dag :-D Hvis du synes de slappe B&W subbene (ja, til og med de største!!!) er fete, da SKAL du høre SVS!!!!!

Hvor bor du? Jeg holder gjerne en demo for deg, hjemme i min kino. Du kommer til å smile hele veien til gamlehjemmet :-D

Edit; så at du bodde i Hordaland, men er du i Oslo en gang, så si ifra!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 21.23.42 #13 av 15
Postet av: Rune`s hjemmekino
Svar til Akto:
Husker ikke hvilke B&W sub eg hørte, men tror den kostet omkring 12 000 kr.
SVS? Mener eg har hørt navnet før, er det amerikanske sub'er?

Joda, eg bor i Hordaland - like utenfor Bergen, og begynte min hi-fi karriere med en Philips koffert-platespiller som 12 åring, det var tider det...

Har ikke vært i OSLO på lenge, men har sett på din hj.kino side, og det var jo imponerende utstyr! - kanskje ikke så høy konefaktor men..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 08.19.43 #14 av 15
Postet av: Atle Torp
Hei

SVS er den subben som gir deg mest for pengene. Den billigste til 5500,- gir deg mer enn samtlige subber på markedet (utenom dyrere SVS) opp til 15000,-

Det er bare å lese litt på de forskjellige forum både her i Norge og i utlandet, feks http://www.avsforum.com .

Forhandler i Norge er http://www.lsound.no , og den som heter SVS PB12 Plus/2 har ingen konkurenter opp til prisklasse 35000,-.

SVS blir drevet, bygget og distrubert av entusiaster. De er nok ikke like vakkre som endel av konkurentene, men her er noen bilder:









Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2005 15.11.54 #15 av 15
Postet av: Berit
Hei :D

Da er din presentasjon uten bilder lagt ut på:

http://min.hjemmekino.no/Runes%20hjemmekino/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar