Logo

Min hjemmekino

Skriv et svar
13.03.2004 19.24.35 #1 av 44
Postet av: Madman69
Utstyr i Mastervision Movietheater:

Fronthøyttalere: Proson R69SA
Bakhøyttalere: Proson R63mkII
Senter: Audivector AV3CSuper
Subwoofer: Velodyne CHT-15"

Lerret: Euroscreen rammelerret 140 tommer 16:9
Projector:NEW!NEW! BenQ 8700+ 1280x720 2500:1

Flerkanalsforsterker: Harman/Kardon AVR8500
DVD spiller: Harman/Kardon DV30 - Progressiv
Laserdisc: Pioneer CLD-1750
Proson forforsterkere: Benyttes til pre-amping på basselementene i front


Spillemaskin: 2 modda Xboxer med massevis av spill


Bilde tatt med vidvinkel linse


Bak senter på scenen. Kablen forsvinner rett ned i gulvet..



Benq 8700+


Ryddig og pent skal det være...



350 lydbøyler gikk med til gulvet


Isolering


Isolering av gulvet


Mastervision er seff godkjent :-)


DVD Hylller fra IKEA












Sjekk ut div bilder på http://www.duewang.no

/Tom Erik PGR 2 spilles på Live mot Jan Erik_resize.jpg PGR 2 spilles på Live mot Jan Erik_resize.jpg ( 35,771484375 KB) Vist 9407 ganger Skikkelige skilt på døra inn til kinoen_resize.jpg Skikkelige skilt på døra inn til kinoen_resize.jpg ( 47,337890625 KB) Vist 9414 ganger Det er tykke vegger inn til MasterVision - det sikrer god lydisolasjon_resize.jpg Det er tykke vegger inn til MasterVision - det sikrer god lydisolasjon_resize.jpg ( 32,802734375 KB) Vist 9414 ganger LucaFlex soltette rullegardiner er bestilt og montert_resize.jpg LucaFlex soltette rullegardiner er bestilt og montert_resize.jpg ( 53,6904296875 KB) Vist 9416 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2004 20.37.01 #2 av 44
Postet av: Hal 9000
Bra hjemmekino du har, ikke mange som kan sammenligne seg med deg. Eneste lille ting jeg kan sette fingeren på er senter av annet merke enn front og bakhøyttalere. Regner med at du har mange som har lyst å se film hos deg! Håper jeg selv har eget bygg, med egen filmstue en dag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2004 22.14.45 #3 av 44
Postet av: Jacob
Sinnsyk stilig hjemmekino ja. Du må legge inn noen bilder på forumet og skrive hvilket utstyr du har.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2004 22.45.47 #4 av 44
Postet av: Roar
Helt sinnsykt bra hjemmekino. Dette må være noe av det beste som finnes i Norge.
Roar J - Hjemmekinomaskinist
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.05.2004 09.41.43 #5 av 44
Postet av: Hi-Fil
"Jacob" skrev:Sinnsyk stilig hjemmekino ja. Du må legge inn noen bilder på forumet og skrive hvilket utstyr du har.


http://www.duewang.no/filmrom/utstyr.htm
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2004 09.16.38 #6 av 44
Postet av: Madman69
"Roar" skrev:Helt sinnsykt bra hjemmekino. Dette må være noe av det beste som finnes i Norge.

:D

Takk for alle positive svar. Det hadde faktisk vært morsomt å visst om hvor langt opp på stigen den kom i forhold til andre hjemmekinoer. Nå er det jo mange som har vanvittige flotte hjemmekinoer med vesentlig råere utstyr enn meg. Men jeg tar kanskje litt igjen på rommet og gjennomføringen av bygge prosjektet :D

Vi får se.... legg gjerne linker her til de "feiteste hjemmkinoer" dere vet om.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2004 09.31.23 #7 av 44
Postet av: Rune
Kan du si noe om hvilket stoff du har brukt i vegger og tak. (pris, hvor kjøpte du det?)

Hvilke plater du har brukt i veggen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2004 20.59.34 #8 av 44
Postet av: Longva
du har et meget pent anlegg men det er får det meste et litt små shabby anlegg med et ekstremt fint innpaknings papir. jeg sier ikke at det er dårlig eller noe men anlegget burde kanskje stå i stil med rommet. jeg har proson selv, det er vel og gode høyttalere men det er høyttalere får høy lyd ikke high-end lyd. IKKE FÅR Å VÆRE "HØY" PÅ PÆRA men jeg synes du burde ta ned de "fancye" THX plakatene til du får deg noe annet som er THX-godkjent enn en forsterker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2004 09.03.35 #9 av 44
Postet av: Knut
"Longva" skrev:du har et meget pent anlegg men det er får det meste et litt små shabby anlegg med et ekstremt fint innpaknings papir. jeg sier ikke at det er dårlig eller noe men anlegget burde kanskje stå i stil med rommet. jeg har proson selv, det er vel og gode høyttalere men det er høyttalere får høy lyd ikke high-end lyd. IKKE FÅR Å VÆRE "HØY" PÅ PÆRA men jeg synes du burde ta ned de "fancye" THX plakatene til du får deg noe annet som er THX-godkjent enn en forsterker.


Longva,
du burde kanskje lese presenteasjonen av Madman69s hjemmekino før du slenger dritt om den.

Her er hva Madman69 skriver om anlegget:
"En hjemmekino består av mye Hi-tec utstyr og her ser du hva jeg har brukt for å det beste lydtrykket til en rimelig penge. Det skal sies til dere om dveler litt ved Proson at jeg har kun satset på film og ikke musikk i dette rommet. Det betyr at at jeg har lagt vekt på at det skal være et meget bra lydtrykk for filmens opplevelse."

Siden du er så opptatt av THX-plakatene hans, så burde du i allefall vite at en forsterker er ikke "THX-godkjent", men det er forsterkere som har innebygget THX filmprosessor (THX, THXselect, THXultra eller THXultraII), dette er en filmprosessorer som lucasfilm kommer med spec på.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2004 13.59.40 #10 av 44
Postet av: Alas
Men det er jo et paradoks at mye av opplevelsen i en film ligger nettopp i musikken, det er bare å se et klipp fra en skrekkfilm tillagt lystig musikk. Jeg er helt med på det Longva mener. "Maksimalt lydtrykk"?? Med det menes vel det at man skal kjenne basen i magen, og det kan jeg være med på, men til det har man subwoofere. Hvis eneste oppgave er å gjengi den delen av lydsporet under en viss frekvens.

Jeg er enig med de fleste, hjemmekinoen er utrolig fin, men den kunne blitt hevet betraktelig med andre høyttaler. Og ja jeg har hørt på R69 og det var noe av det "verre" jeg har hørt på,

Og apropos det med Thx, fyren må jo få henge så mange plakater han bare vil i rommet sitt. Skal ikke jeg kunne ha en plakat av en Ferrari på veggen fordi jeg ikke eier en?? Blir jo for dumt det da. (har forresten ikke en Ferrari.plakat på veggen, kun eet eks.) Men hvis det er slik at Lucasart kommer med specs på en prosessor vil ikke de komme med det på høyttalere også? Kabler? Dette er noe jeg lurer på.

Og til slutt til Madman69: Ikke ta noe av dette ille opp,. jeg beundrer deg virkelig rommet ditt og deler av utstyret ditt. Bare så det er sagt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2004 18.47.55 #11 av 44
Postet av: Longva
men knut hvordan får du til at jeg har en NAD 216 THX effekt forsterker. den har ingen prosessor men alikavell et fint THX merke på. det er ikke bare om den har en THX prosessor eller ikke det kommer ann på. det var heller ikke forsterkeren jeg siktet til men høyttalerene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2004 19.31.06 #12 av 44
Postet av: Knut
"Longva" skrev:men knut hvordan får du til at jeg har en NAD 216 THX effekt forsterker. den har ingen prosessor men alikavell et fint THX merke på. det er ikke bare om den har en THX prosessor eller ikke det kommer ann på. det var heller ikke forsterkeren jeg siktet til men høyttalerene.


Jeg snakket ikke om effektforsterkere, men surround receiver. H/K AVR 8500 er en surround receiver vet du.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2004 21.36.26 #13 av 44
Postet av: Longva
Jeg snakket ikke om effektforsterkere, men surround receiver. H/K AVR 8500 er en surround receiver vet du.


heh du snakker deg litt bort. poenget mitt var at en forsterker kan være THX-sertifisert sellom den ikke har en THX prosessor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2004 21.50.08 #14 av 44
Postet av: Knut
"Longva" skrev:
Jeg snakket ikke om effektforsterkere, men surround receiver. H/K AVR 8500 er en surround receiver vet du.


heh du snakker deg litt bort. poenget mitt var at en forsterker kan være THX-sertifisert sellom den ikke har en THX prosessor.


Uff da ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2004 13.14.37 #15 av 44
Postet av: Madman69
Folks

Beklager at det er lenge siden jeg har vært innom her.

Jeg er helt enig med deg at Proson høyttalere IKKE er noen gode høyttalere. Grunnen tiol at disse ble kjøpt inn var forde jeg rett og slett ikke hadde råd til å kjøpe noe annet som ga meg en skikkelig lydtrykk. Det stod her kun på kroner :( . Jeg skulle gjerne hatt både bedre projektor og høyttalere.

Men nå svidde jeg av endel kroner på byggingen og la mindre i utstyr nettopp fordi dette kan oppgarderes på sikt.

Og til slutt. Seff skal jeg ha THX plakat i rommet.. Det er jo bare kult. Det er vel få av oss hjemmekinoentusiatser som ha et godkjent THX rom :lol:

Sjekk forresten http://www.minhjemmekino.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar