Logo

min hjemmebio opdateret

Skriv et svar
14.01.2005 20.45.14 #1 av 9
Postet av: Ramma
jeg har lavet nogle forbedringer i mit anlæg i forhold til det jeg havde i mit første indlæg. de har bevirket et væsentligt bedre billede, og bedre dynamik,klarhed og slagkraft på lydsiden, hvor specielt min nye Dali subwoofer, bidrager væsentligt til dette.
se evt. mit gamle indlæg under hjemmekinopresentasjoner
DVD er udskiftet til en Rotel DV 1080
Subwoofer er en Dali S 1.5 med 15" enhed, 300 watt forstærker og 40 kg vægt
Bagcenter er skiftet til Mission M 70 ht
signalkabler er de fleste steder skiftet til mit eget flettede sølvkabel
Fremtiden skulle gerne blive til en god projektor, et rigtigt stort billede, vil vi jo alle gerne have.

Mange hilsner
fra Danmark
Ramma


Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Ramma/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2005 22.45.54 #2 av 9
Postet av: Berit
Skikkelig fint!!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2005 22.47.31 #3 av 9
Postet av: Typhoon7
Ser meget bra ut det her.

Mye bra utstyr.

Inspirert av Kimber når du laget kabelen?
Den var stilig.

Burde kanskje skjult kablene i kabelganger. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2005 23.23.50 #4 av 9
Postet av: - MaRe -
Meget pen hjemmekino. :D Men som Typhoon7 sier,kunne vært fint å fått bort noe av kablene som henger der. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2005 07.47.39 #5 av 9
Postet av: Bombadil
veldig kul hjemmekino. masse utstyr på hylla over :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2005 19.20.11 #6 av 9
Postet av: Ramma
hej Typhoon og -Mare-
i har ret med mine kabler, de roder en del, jeg har overvejet en løsning med bakker, hvilket ikke er noget problem med net og signalkabler, mit højtalerkabel vil være mere vanskelig, da det opfører sig som pigtråd, dvs. meget stift.
vedrørende mit signal kabel er det inspireret af Kimber PBJ kablet, jeg startede også med at lave en nøjagtig kopi , og nåede også den lyd man forbinder med PBJ kablet, dvs. klar, lynhurtig,slank lyd. men jeg ville gerne have mere end det, og derfor flettede jeg 2 ledere til +/-/stel, samt meget stramt og i en skarpere vinkel mod hinanden, her er idealet 45 grader krydset, hvilket giver et meget stivt og stabilt kabel, (men det tager lang tid at lave)som næsten ikke tager imod indstråling, samt gav det jeg manglede i det første forsøg, nemlig varme og slagkraft, sammen med de førstnævnte fordele, og det er jeg godt tilfreds med.
Sølvkablet er købt hos Audio Consult i København, og koster omkring 50,- d.kr meteren i enkeltleder, altså ikke helt billigt, men lydmæssigt rigtig godt (bliver bla. anvendt i Audio Note forstærkere ( de engelsk producerede vel og mærke)
og tak for roserne
hifihilsen
Ramma
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2005 19.21.02 #7 av 9
Postet av: Granberg
Ser fint ut :) Tøft med selvlaget kabel 8) Har du link til noen sider med info om å lage DIY-kabler :?: Kunne tenkt meg å lage kabler selv :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2005 19.37.37 #8 av 9
Postet av: Ramma
der er en god site vedr. kabel DIY konstruktion, samt andre gode tips og også en del markante meninger om hifibranchen.
site: http://www.audioholics.com
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2005 19.38.44 #9 av 9
Postet av: Granberg
OK. Takk skal du ha :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar