Logo

Midgard Audio Oberon X.1 monoblokker

Skriv et svar
27.11.2004 23.10.09 #16 av 26
Postet av: Snickers-is
Testen i DVD og Hjemmekino er ute i bladhyllene.

Prisene er nå totalt revidert og vil bli som følger:
600watts monoblokker, veil kr 13 990,- pr par
250watts monoblokker, veil kr 11 990,- pr par
130watts monoblokker, veil kr 9 990,- pr par
100watts monoblokker, veil kr 6 990,- pr par

Prisendringen kommer som følge av at vi satser på en kraftig økning i produksjonsvolum. Det er altså ikke snakk om på noen måte å redusere kvaliteten.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2004 23.22.32 #17 av 26
Postet av: Rune
Testen var skikkelig positiv. Gratulerer. Her har du gjort en kjempejobb. Du får sjekke om du får en PDF av denne testen som produsentene ofte gjør (de kaller det vel særtrykk)

Så kan flere lese denne testen på nettet. Er jo tross alt ikke alle som abonnerer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2004 10.18.26 #18 av 26
Postet av: Bjarte
Dette er et skikkelig spennende produkt. De har jo høy WAF faktor med sin lekre tre front.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2004 14.09.42 #19 av 26
Postet av: Typhoon7
Den nye prissettingen på blokkene er jo meget hyggelig. Gratulerer med et meget godt produkt, slik jeg ser det ihvertfall. :D

Ser på et annet forum at Stereofil blir en av forhandlerne. Vet du sånn ca når de blir å finne der?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2004 14.13.05 #20 av 26
Postet av: mornsann
Dette må jeg si er meget imponerende, leste testen i Dvd Og Hjemmekino, har også fulgt med litt på denne tråden her og fikk nesten lyst til å kaste meg over ett par slike selv. Synes det var artig å høre vi hadde slikt i Østfold også, bor selv i Halden så ikke umulig jeg tar kontakt igjen senere for en test eller ett kjøp. Med den nye prisen burde det ikke være noe problem å få solgt unna det meste ganske fort. Selv har jeg ikke det dyreste utstyret men jobber meg fremover med en oppgradering, må ta det litt etter litt etter som man har penger. Til høytalere har jeg PSB Image T-6 som front, de spiller helt greit til å ikke være så dyre. Vurderingen hadde da vært å satset på ett par av de på 250 watt i første omgang. Som forsterker har jeg for øyeblikket en Harman/Kardon med 7.1 system men er ikke helt fornøyd med hvordan den låter så utbytte planene er der.
Gleder meg til å følge produktene fremover.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2004 17.21.06 #21 av 26
Postet av: Snickers-is
Hyggelig med slike tilbakemeldinger :D

Jeg tør foreløpig ikke si noe om tikgjengeligheten den nærmeste måneden. Det skjer mye som jeg ikke har 100% kontroll på for tiden, men tilgjengelige blir de. Det skal tross alt bygges 1000 stk i løpet av 2005
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2005 04.12.15 #22 av 26
Postet av: Snickers-is
Ting er i ferd med å skje og det ligger an til å komme en del ferdige forsterkere i Februar. Så fort som mulig skal jeg presentere bilder av det nye kabinettet.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 19.16.07 #23 av 26
Postet av: Typhoon7
Er det satt noen dato for lansering av Oberon nå?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 21.00.08 #24 av 26
Postet av: Snickers-is
Ja det er det faktisk. Foreløpig ser det slik ut:

Oberon 6.1: 30/11
Oberon 4.1: 15/12
Oberon 2.1: 31/12
Oberon 1.2: 31/1

Den siste er et stereotrinn som tilsvarer den minste Emblaforsterkeren. Datoen for denne er litt usikker. Prisen ser ut til å bli rundt 5000/stk. Denne yter i praksis 2x100W RMS ved 0,2% THD. Designet blir identisk med de større modellene.

Vi har dem også ute på vår webside (ikke stereotrinnet ennå):
http://www.midgardaudio.no/www/index.ph ... &Itemid=45













MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 15.26.47 #25 av 26
Postet av: Flageborg
"Midgard Audio vil stille til demo hos Maxwell HiFi i Stavanger den kommende uka."

Snakker om Sola....................Nå er det jammen "messetid" i Arendal også

Nakamichi & Midgard Audio Oberon 6.1 i et eventyrlig samspill, setter sansene i høygir.

Har du bare LITT lyst til å oppleve dette KRAFTWERKET i aksjon ? Gi beskjed.......send email til
post@flageborg.no

http://avforum.no/gallery/files/8/8/6/M ... gne005.jpg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 00.52.19 #26 av 26
Postet av: Snickers-is
Flageborg er på "turne" igjen og har fått med seg noen par forsterkere. Ser frem til å høre hvordan de fungerer i ulike oppsett, blant annet på Roko sine Martin Logan :D
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar