Logo

MGR vs. Cerwin Vega

Skriv et svar
04.11.2005 20.40.47 #1 av 7
Postet av: Granberg
Lurer på hva som er best av GX12 og CERWIN-VEGA V-12F. Skal brukes til å spille MP3 så lydkvaliteten er ikke så ekstremt viktig.
Hva ville dere ha kjøpt? Hvilke av disse gir mest trykk og best lydkvalitet?

Spør for en kamerat altså hehe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2005 00.15.59 #2 av 7
Postet av: kjelle
jeg hadde gått for vegaen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2005 01.37.00 #3 av 7
Postet av: okasin
Hadde gått for Vega... MGR har enkelte gode elementer.. men..
Cervin vega har en voldsom høy virkningsgrad.. spiller ikke hifi.. men det er voldsom høy partyfaktor med disse høyttalerene... lykke til !
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 22.38.54 #4 av 7
Postet av: kid
Cerwin Vega V-12 + 128kbps lyd er suverent, amerikansk party-faktor på sitt beste med bass som er moro selv for de gråhårede naboene.. Gir utrolig mye for pengene, men langt ifra no kvalitetslyd for et vakkert øre. Men, mye moro ! ;)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 15.37.25 #5 av 7
Postet av: Granberg
Da får jeg jo ingen å bygge høyttalere sammen med :( hehe
Med hva med DISSE da? Trenger vel ikke noe kraftigere til et rom på ca 15 kvm.. Noen som har erfaringer med de? Er litt billigere enn GX12 men har inntrykk av at lydkvaliteten, iallefall bass og diskant er bedre enn i GX12.
Forsterkeren var visstnok veldig kraftig så virkningsgraden betyr ikke all verden.
Tenker slik at siden rommet er så lite og forsterkeren såpass kraftig så betyr ikke Cerwin Vega og GX12 sin høye virkningsgrad og effekttålighet så mye.
Noen som har erfaringer eller synspunkter?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 17.30.05 #6 av 7
Postet av: boly
"Granberg" skrev:Da får jeg jo ingen å bygge høyttalere sammen med :( hehe
Med hva med DISSE da? Trenger vel ikke noe kraftigere til et rom på ca 15 kvm.. Noen som har erfaringer med de? Er litt billigere enn GX12 men har inntrykk av at lydkvaliteten, iallefall bass og diskant er bedre enn i GX12.
Forsterkeren var visstnok veldig kraftig så virkningsgraden betyr ikke all verden.
Tenker slik at siden rommet er så lite og forsterkeren såpass kraftig så betyr ikke Cerwin Vega og GX12 sin høye virkningsgrad og effekttålighet så mye.
Noen som har erfaringer eller synspunkter?


Svogeren min bygde disse høytalerene, bare skrap.............

Jeg er ikke kresen på lyd med det settet fra ljudia suger max.

Kjøp heller CV V-10F, holder i lange baner for 15 kvm.

Jeg kjører CV V-12F på kinoen som er langt over 50 kvm, og de holder :D
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 23.27.05 #7 av 7
Postet av: kid
V-15 er ganske heftig etter min mening, må opp i denne klassen for 50m2. Til 15m2 ville valget falt på V12/V15, muligens V15. :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar