Logo

Mange kanaler

Skriv et svar
14.01.2005 08.13.11 #1 av 8
Postet av: K1
Hei.

Jeg skal nå ha parabol å da trenger jeg litt hjelp.
Hva må jeg ha for å få mest mulig kanaler.
Har ingenting fra får så jeg trenger alt nytt.
Har heller ikke peiling på dette så ikke for avanserte tilbake meldinger.

Sendt gjerne privat melding.
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2005 10.37.18 #2 av 8
Postet av: arntos
Poster public jeg.

Du kan for eksempel kjøpe en pakke fra Force, en D-Master 320 med tallerken og 4 stk LNB da får du inn 300-500 kanaler som er gratis kanaler. I tilleg kan du bruke kort fra CD til å få inn de norske kanalene. Det du ikke får inn med denne tuneren er viasat kanaler.

Ellers er jo dreambox en artig sak, men da bør du ha litt peiling på både satelitt og PC\linux. Her er det ikke bare å sette seg ned å zappe kanaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 04.25.01 #3 av 8
Postet av: nutts
Dreambox er gøy.
Invester i ett parabol anlegg med 4 hoder og en dreambox. Når alt er tunet inn og satt opp riktig, har du iværtfall over 2000 tv kanaler og sikkert like mange digitale radio kanaler tilgjengelig.
( du får selvsagt ikke inn alle, men med litt søk på nettet, så er det nesten ikke grenser for hva Dreambox kan hjelpe deg med )
Du kan også montere inn en hardisk i dreamboxen, da har du plutselig en hardiskopptaker til stua også. Du kan stream film fra ditt lokalenettverk osv osv. Som sagt, utrolig mye morro man kan gjøre med en Dreambox
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 08.09.53 #4 av 8
Postet av: K1
Det hørtes morsomt ut.
en ting til, må man ha sånn kort i dreamboxen også?
Kan man sette inn HD selv eller må man lodde å greier for å få det til?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 09.19.10 #5 av 8
Postet av: arntos
Harddisken har samme montasje som i en PC, plug and play. Men den er litt kresen på hva slags harddisk, les mer på dreambox.no ang harddisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 09.39.05 #6 av 8
Postet av: K1
ja jeg fant ut av det :D

Hvilken parabol er å anbefale?
Er det samme hvilken merke man velger?
Har det noe å si på str eller holder det med en sånn liten 50 sak?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 22.04.18 #7 av 8
Postet av: nutts
Det er en av de mange godene med Dreambox, er att du ikke behøver kort for å se TV. Du kobler den bare inn i nettverket ditt hjemme ( hvis du har dette ) å rigger den opp, slik att den når internett, da oppdaterer den seg med de riktige kodene selv. ( dette er selvsagt strengt ulovlig, å er straffbart ) Alt ligger i hvordan IMAGE du legger inn i Dreamboxen. Når du kjøper den, så er den nærmest en vanlig Digital satelitt tuner, med plass til orginal kort osv...
Nå er ikke jeg noen expert på paraboler, men hvis du skal bruke 4 hoder så bør du nok kjøpe en størst mulig parabol, mulig 50 holder, men er sikkert greit å gå opp en størrelse til. Dette får du sikkert god hjelp til i butikken. Når det gjelder hardisker, så har dreamboksen ett litt svakt powersupply, så den er litt kresen med hva du putter inn. De anbefaler 5400rpm disker, pga att disse trekker mindre strøm når de starter. Jeg har selv en 7200 rpm Seagate disk i min, å dette fungerer helt supert.
Testet med en litt eldre 7200 rpm disk, å da ville ikke dreamboxen boote opp. Det er mange som modifiserer poweret i dreamboksen, så dette ikke er noe problem i det hele tatt. mulig produsenten har fikset på dette, men slik var det iværtfall når jeg satte opp min.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2005 07.23.55 #8 av 8
Postet av: K1
oboy, nå begynner det å klø i visakortet :D
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar