Logo

lydkort med optisk utgang

Skriv et svar
04.01.2005 21.53.20 #1 av 8
Postet av: Lundis
Skal bygge meg en htpc men har ikke funnet noe lydkort med optisk utgang, er det noen som har et greit kort og anbefale,
må kunne takle 7.1.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 22.13.25 #2 av 8
Postet av: Rune
Det er faktisk slik at de fleste nye hovedkort har optisk utgang. Selv mitt gamle hovedkort som er 2 år gammelt har det. Hvilket hovedkort har du tenkt på ?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 01.12.43 #3 av 8
Postet av: nutts
Hvis det er Lydkort du skal ha, med optisk så har jo Soundblaster Audigy2 Zs Platinum Pro dette. Dette takler også 7.1, samt THX.

Hvis du har tenkt å bygge en helt ny maskin fra bunnen av, så finnes det hovedkort som også har dette innebygget, det går jo ann å teste det. Innebygde lydkort på hovedkort har ofte en dårligere ytelse enn dedikerte lydkort, men dette er det jo bare å teste. ( lydkort delen følger jo med hovedkortet uansett, så du betaler ikke stort for det likevel )
SoundBlaster kortene fpr iværtfall mye skryt, jeg har selv Audigy2 ZS, å er kjempe fornøyd, men jeg bruker bare maskinen til å spille spill. Jeg merket iværtfall enorm forskjell når jeg slang inn Audigy2 ZS kortet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 10.00.25 #4 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
Så lenge lyden er digital så har det vel lite å si om det er integrert på hovedkortet. lydbrikkene som sitter på hovedkortet bruker ofte mer av cpu en litt dyrere llydkort, men trur de fleste med optisk ut vil fungerer helt greit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 12.06.01 #5 av 8
Postet av: Tiger
"Lundis" skrev:Skal bygge meg en htpc men har ikke funnet noe lydkort med optisk utgang, er det noen som har et greit kort og anbefale,
må kunne takle 7.1.


http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113 ... w=detailed

Dersom du [u]kun[/u] skal benytte optisk utgang, MÅ du ikke ha et "7.1" lydkort.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 13.55.14 #6 av 8
Postet av: aLmAnZo
"nutts" skrev:Hvis det er Lydkort du skal ha, med optisk så har jo Soundblaster Audigy2 Zs Platinum Pro dette. Dette takler også 7.1, samt THX.

Hvis du har tenkt å bygge en helt ny maskin fra bunnen av, så finnes det hovedkort som også har dette innebygget, det går jo ann å teste det. Innebygde lydkort på hovedkort har ofte en dårligere ytelse enn dedikerte lydkort, men dette er det jo bare å teste. ( lydkort delen følger jo med hovedkortet uansett, så du betaler ikke stort for det likevel )
SoundBlaster kortene fpr iværtfall mye skryt, jeg har selv Audigy2 ZS, å er kjempe fornøyd, men jeg bruker bare maskinen til å spille spill. Jeg merket iværtfall enorm forskjell når jeg slang inn Audigy2 ZS kortet.


Har audigy 2 ZS platinium pro støtte for 7.1 da? jeg har dette kortet, tenkte det var bare støtte for 5.1... kan hende jeg tar feil, uansett så er bitstream out uavhengig av dette, og dataen som sendes ut på en optisk utgang er 100% den dataen som er på DVD platen. Om du skal bruke kortets innebygde dekodere, så vil det ha noe å si, men så lenge du kjører SPD/if output, skal du klare å få 7.1 lyd på ett 5.1 kort, om jeg ikke tar helt feil.

Uansett vil jeg også anbefale audigy 2 zs platinium pro, som er et meget godt lydkort, og du får mye for pengene. Jeg fikk med 2 spill også. tror audigy 4 holder leeeenge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 16.11.59 #7 av 8
Postet av: nutts
Ja, Audigy2 serien støtter 7.1

Sakset fra Soundblaster.com

" The Sound Blaster Audigy 2 ZS also provides encompassing 7.1 surround sound for Dolby Digital® EX as well as DTS-ES supported DVD movies, "
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 20.20.39 #8 av 8
Postet av: Lundis
Takk for bra svar, skal bygge meg en pc fra bunn av.
Så det går ann og prøve et hoved kort med lydkort i først.
Låner en pc av en venn nå og der lever lyden sitt eget liv, ved en høy lyd på en film justerer den lyden ned og så gradevis opp igjen dette gjør at snakking nesten ikke høres, veldig plagsomt.
Har en harman kardon avr 330 forsterker den har optisk inn så håper dette problemet blir løst og at lyden blir bedre med optisk over føring.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar