Logo

LYDISOLASJON...

Skriv et svar
25.03.2006 11.53.42 #1 av 7
Postet av: Frank72
Hei!

Holder på med innredning av loftstue med skråtak og knevegger. Har derfor ikke mange rette vinkler.

Har tenkt å bruke sponplate i knevegg. Er det noen vits i å isolere denne veggen for å dempe refleksjon av lyd, eller er det ikke noen hensikt da jeg får møbler o.l. foran?

mvh
Frank :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2006 12.59.45 #2 av 7
Postet av: Flageborg
Du bør ikke bruke plater på kneveggen. Lag heller rammer med flortynt stoff slik at du opprettholder et størst mulig areal for lydbølgene, samtidig som det ser ut som vegg. Eller la det være mest mulig åpent for optimale akustiske forhold.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2006 13.08.09 #3 av 7
Postet av: Frank72
Men hvis jeg må ha sponplater, da dette vil bli et flerbruksrom for hele familien, er det da noen vits i å isolere bak veggen?

mvh
Frank
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2006 15.01.32 #4 av 7
Postet av: Flageborg
Sponplater ødelegger for lyden i rommet. Hvorfor vil du det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2006 18.30.00 #5 av 7
Postet av: Frank72
Fordi at rommet skal fungere som rom for hele familien, da nytter det ikke med plater som ikke tåler noe. Gjør oppmerksom på at knevegg bak kun er ca. 80cm i høyden...

I tillegg er det skråtak av liggende granpanel, samt at rommet vil bli fullt møblert, gardiner, bilder på vegg osv.

Spørsmålet er om det ved bruk av sponplate, er noe vits i å legge isolasjon bak for å redusere ekko e.l.

mvh
Frank :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2006 19.12.02 #6 av 7
Postet av: Flageborg
Har du mulighet til å poste noen bilder slik det ser ut i dag?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2006 07.33.45 #7 av 7
Postet av: Frank72
Skal gjøre det når jeg får tid, er for tiden på jobb så da er det ikke så enkelt =)

Er det slik å forstå at sponplater er så harde at evt. isolasjon bak ikke er noe vits?

mvh
Frank
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar