Logo

lydisolasjon

Skriv et svar
16.06.2008 09.09.10 #1 av 5
Postet av: teebee
dette høres lovende ut.

http://itavisen.no/sak/775991/Snart_kan_du_spille_så_høyt_du_vil/
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 15.15.00 #2 av 5
Postet av: MindWaste
Høres jo unektelig bra ut? Spennende å se om dette overhodet funker i praksis, og om det noen gang blir godkjent for bruk i det norske marked... :?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 19.31.24 #3 av 5
Postet av: staffel
Høres jo kjempebra, men gjelder dette også vibrasjoner? En ting at lyden ikke kommer gjennom men kommer vibrasjonene videre?
Eller er jeg helt på vidda siden lydn er lydbølger? går an å kjenne utn å høre :S `?
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2008 11.00.17 #4 av 5
Postet av: teebee
da har det kommet THX-sertifisert dør også.
http://www.quietsolution.com/html/pr_quiethomedoor.html
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2008 16.50.13 #5 av 5
Postet av: cato.t
Vel, dette hørtes ut som noe som er teoretisk mulig men kanskje ikke praktisk....

Artikkelen er diffus og jeg har ikke fått tak i hva disse "krystallene" består av! Det hevdes at vanlig luft og bygningsmaterialer ikke kan benyttes og det gkør jo ikke saken enklere!

Har tatt endel lydkurs hos Norsk Lydskole AS i Oslo, lyttet mye til musikk, vært på mange konserter, spilt i band og brukt endel tid på å bygge både øvingslokaler og studioer.

I ett tilfelle var jeg med å bygge et studio der rammeverket til konstruksjonen ble lagt flytende og med vibrasjonsfrie kontaktpunkter i forhold til eksisterende konstruksjon i bygget. Videre bygget vi doble, hengende gipshimlinger, doble vegger og dører med luftsluser i mellom og ikke minst "bassfeller" som ble nesten 3 meter i dybde...

Har en viss forståelse av lyd og dets fysikk og tror vel at disse " krystallene og veggene" ligger langt frem i tid!

Selv bor jeg på "landet" og har 150 meter til nærmeste nabo så jeg har ikke det store behovet for dette produktet :P

Men allikevel, en artig artikkel!

Mvh
cato.t
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar