Logo

Lydformat LX 50

Skriv et svar
17.11.2007 23.53.45 #1 av 6
Postet av: BårdM
Så på en test av Pioneer VSX-LX50 referert i Smartson at denne reciveren krever at spilleren sender signalet som bitstrøm for å få max utbytte av VSX-LX50. Dette er det ikke alle receivere som krever. Har selv Toshiba HD E1. Noen som kort kan fortelle hva cluet er her ?

Så også at testerne ikke var imponert over den reelle wattstyrken til receiveren. Har selv et 7.1 oppsett fra SVS med 12 " aktiv sub. Selv om SVS er noe tungdrevne, bør vel Pioneeren greie å drive SVS systemet når subben er aktiv ? Eller bør jeg sikte på LX60 ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 00.24.18 #2 av 6
Postet av: Rune
Når det gjelder Dolby TrueHD har dette ingen betydning for deg da din spiller konverterer til MPCM lyd og dette skal LX50 fint takle. Dette skal i utgangspunktet være det samme som å gjøre det bitstream out fra spilleren.

Når det gjelder DTS HD Master Audio er du nødt til å ha en annen spiller da E1 ikke klarerer å konvertere til MPCM fra DTS HD Master Audio. Det er meg bekjent ingen som klarer det, men det finnes andre spillere som kan kjøre DTS HD MA som bitstream out og LX50 kan dekode dette.

For HD DVD er det svært få filmer med DTS HD Master Audio.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 11.07.51 #3 av 6
Postet av: BårdM
Høres ok ut. Noen som har erfaring med hvilke krefter LX-50 har ? Blir den fort andpusten eller går det ok ? Tenker da i forhold til å drive et SVS-system hvor subben er aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 12.30.13 #4 av 6
Postet av: ingobingo
Da trenger du ikke og tenke så mye på suben da denne er aktiv og har sin egen forsterker innebygget....
Den kan bli litt svak hvis resten av høytalerene er knallstore og tungdrevet... Men er det et reit svs oppsett du har er det kraft i massevis
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 17.48.16 #5 av 6
Postet av: BårdM
Ja det var det jeg egentlig trodde. Siden subben er aktiv og de resterende høyttalerne i SVS systemet er forholdsvis små, burde forsterkeren greie oppgaven. Men måtte høre litt siden en test mistenker Pioneer for å oppgi noe for høy effekt. Det er vel kanskje heller ikke noe nytt når det gjelder Pioneer og watt - her er f.eks Nad og Harman Kardon mer å stole på. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 17.57.58 #6 av 6
Postet av: kjelle
jeg bruker lx50 sammen med et klipsch synergy f3 surroundsett med 8tommere i front og 6,5 tommere i senter og surround. Har ikke merket noe problem med å drive dem.Da bi amper jeg frontene for å få litt mer kontroll. i tillegg bruker jeg 2 xtz subber og synest resultatet er glimrende både på musikk og film :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar