Logo

Lyd fra pc til receiver, digital eller analog?

Skriv et svar
23.10.2005 20.42.53 #1 av 6
Postet av: ottbor
Hei
Skal koble en dvi kabel mellom pc og lcd tv, men hva med lyden?
Er det best med digital lyd (optisk ut) eller analog? Avstanden mellom pc og tv er ca 7m.

mvh Otto
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 20.46.02 #2 av 6
Postet av: Rune
Digital er best og optisk er den beste løsningen. Da får du galvanisk skille mellom anlegg og PC og dermed slipper du jordfeil/støy fra PC som mange opplever med analog tilkobling.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2005 14.56.26 #3 av 6
Postet av: aLmAnZo
via optisk er det genuint beste alternativet, og er tusen ganger bedre en analogt. Du får heldigitalt signal, og lavt signaltap/signalforstyrrelse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2005 18.10.10 #4 av 6
Postet av: Ken
Jeg har støy på min PS2 med optisk kabel (kommer knepp og opphold i lyden). Jeg har testa med to optiske kabler og samme skjer... kanskje det er noe feil på min PS2? Brukte digital coax på DVD-spilleren til receiver og aldri noe støy der. Nå bruker jeg en HTPC, mangler en overgang fra minijack til coax fra digital out på lydkortet.

mvh
Ken
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2005 06.16.52 #5 av 6
Postet av: aLmAnZo
"Ken" skrev:Jeg har støy på min PS2 med optisk kabel (kommer knepp og opphold i lyden). Jeg har testa med to optiske kabler og samme skjer... kanskje det er noe feil på min PS2? Brukte digital coax på DVD-spilleren til receiver og aldri noe støy der. Nå bruker jeg en HTPC, mangler en overgang fra minijack til coax fra digital out på lydkortet.

mvh
Ken


PS2 er en historie i seg selv, mener signalet fra den optiske utgangen er ganske dårlig. Jeg hadde en delvis skadet kabel før, men det fungerte helt fint å få lyd fra pc'n min.

På ps2 derimot, var signalet fraværende, dog det slapp gjennom lys. Jeg har mine anelser om at ps2 sin optiske utgang ikke er av noe særlig kvalitet.

Det kan godt hende det er noe feil med din ps2, for optisk signal fungerer bestandig bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 13.50.29 #6 av 6
Postet av: Ken
Jeg kommer ikke til å bruke en krone til på den boksen, så nå bruker jeg en Monster RGB Scart kable hvor lyd og alt går rett i TV'en. Greit nok, da jeg for det meste spiller Gran Turismo4.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar