Logo

lpcm fra ps3 til bose v20

Skriv et svar
17.02.2009 11.39.31 #1 av 3
Postet av: dagern
Jeg har bose v20 og playstation3 som blueray spiller. Har sett at bose ikke klarer å ta inn hd lyd via hdmi kontakten? Og at jeg får dts og dolby digital 5.1 via optisk kabel. Spørsmålet mitt er:
1. Kan jeg få hd lyd?
2. Ser at det er en del innstillinger på ps3 som heter lineær pcm 5.1 + + + + og lurer på hva i alle dager er dette? Så på et eller annet nettsted at dette er noe som kan sende hd lyd???
3. Men i så fall, kan jeg skru på dette på ps3 og få hd lyd via bose v20? Ble litt usikker for når jeg prøvde å koble dette på ps3, fikk jeg et bekreftelsevalg som sa at hvis ikke min forsterker kunne takle dette formatet kunne det bli noe som gikk i stykker......???????
4. Hvilke tilkoblinger skal jeg i så fall bruke? Optisk eller hdmi fra ps3 til bose?

Er ganske grønn og det er ikke så lett å få svar, har jo tross alt ikke lyst til å ødelegge bosen.......er superfornøyd, men seff alltid lyst til å få hd lyd.......
Hører jeg forresten forskjell på hd lyd og dts/dolby digital i 5.1???????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 15.03.24 #2 av 3
Postet av: Torja
1. Kan jeg få hd lyd?
Nei! Så langt jeg kunne se er det kun en bildeswitsj(HDMI) i Bose'n.
2. Ser at det er en del innstillinger på ps3 som heter lineær pcm 5.1 + + + + og lurer på hva i alle dager er dette? Så på et eller annet nettsted at dette er noe som kan sende hd lyd???/
Les mer om dette her: http://www.hjemmekino.no/guide/bluray_sound.aspx
Sendes over HDMI.

Bruk HDMI for bilde og optisk digital for lyd. Sett lyden å gå fra optisk inne i PS3 menyen og lyden som Bitstream. Du får DD 5.1 og DTS. Selv om du ikke får den beste lyden via Blu-ray så er det den ofte bedre enn på DVD, da man ikke behøver å komprimere dolby digital signalet så hardt på Blu-ray (mer plass).
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 16.27.55 #3 av 3
Postet av: dagern
Tusen takk for godt svar:-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar