Logo

Logitech VS Sony + Koda

Skriv et svar
11.01.2005 15.57.04 #1 av 8
Postet av: jostor
Jeg har tenkt å kjøpe meg surrond anlegg og lurer på hva dere vil regne som best av disse to:

1. Logitech Z-5500 THX 5.1 høyttalersystem

2. Sony STR DE497 og Koda surroundsett
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 04.44.48 #2 av 8
Postet av: Jan A M
Har du ikke lyst på noen andre forslag også da, hvis du forteller hvilket budsjett du har, og hva/hvilke komponenter du trenger (forsterker, høytalere, dvd-spiller o.s.v....). Det Logitech settet er jo beregnet på pc, og har sikkert ikke DolbyDigital og DTS dekoder. Sonyen regner jeg med er ganske grei (Yamaha er ellers ett veldig bra alternativ i den prisklassen). Men de Koda høytalerene er veldig små da, frontene er ikke høyere enn 60cm og vil bli veldig lave om du setter dem rett på gulvet. Mitt tips er i alle fall å gå for noen andre høytalere. :wink:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 09.21.25 #3 av 8
Postet av: Stiffa
Logitech-settet er som tidligere nevnt beregnet på pc-bruk.
Det har et vanvittig bra trykk, subben virker veldig bra.
Men dette må kobles til en pc med dolby Digtal/DTS dekoder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 10.01.04 #4 av 8
Postet av: Rune
Jeg tror det settet har Dolby Digital/DTS/DPL II dekoder. Jeg regner med det er ettefølger til mitt høyttaler sett som også har slik dekoder. Av bildet så ser det ut som dekoderen følger med.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 10.31.13 #5 av 8
Postet av: jostor
Takker for svar, tror jeg kommer til å gå for logitech-settet, Det har Dolby Digital/DTS/DPL II dekoder. Er det noe positivt eller negativt å si om det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 15.15.57 #6 av 8
Postet av: mariusm
logitechsettet har jo lite muligheter for utbygging da, men lyden er bra
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 18.46.17 #7 av 8
Postet av: jostor
Hvis jeg kjøper dette Logitech-settet, skal høyttalerne da spilles inn sånn som med andre høyttalere?
Hvor lenge anbefales det at de blir spilt inn, og hvor høyt er det best å ha volumet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 21.25.02 #8 av 8
Postet av: Jan A M
Bare bruk settet på vanlig måte du, høytalerene blir innspillt etter hvert. Du trenger ikke bekymre deg for volumet.
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar