Logo

LG vs Toshiba. 37 Full HD

Skriv et svar
08.01.2008 14.14.07 #46 av 57
Postet av: Helle
"teebee" skrev:
"Helle" skrev:
Jeg tror jeg definitivt skal kjøpe ny SCSI-kabel,


trur ikke SCSI kabel er til mye hjelp i et hjemmekino system. ville heller valgt en annen kabel.


Uten at jeg har nistirret i baken på min digitale tuner (fra Get) så altfor mye, så trodde jeg at det var SCART jeg måtte benytte mellom denne og TVen... Tror den bare har to scart-utganger og SPDIF-utgang for lyd. (men skal ta en ekstra titt)

Når deg gjelder mellom f.eks DVD og TV forstår jeg jo at det er andre ting som er bedre (uten å ha kommet helt dit enda - jeg er i første omgang ute etter å se om TVen klarer å gi meg godt nok bilde på vanlige TV-sendinger eller om jeg rett og slett må bytte den til noe annet... Det er egentlig TV jeg ser mest)

Usikker på om min DVD-spiller har HDMI-utgang også eller om det er annet jeg kan benytte som er bedre enn scart i så tilfelle. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 15.09.35 #47 av 57
Som du ser på første side er Plasma å fortrekke hvis du kun skal bruke den til tv og film. Hovedsakelig grunnet bedre kontrast og sortnivå men også at den gir bedre bilder på analoge signaler.

Men en HD-spiller er absolutt å anbefale.

Du kan se om din DVD-Spiller støtter Komponent, dette er det beste analoge alternativet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 20.22.28 #48 av 57
Postet av: terjeg
Hei Helle,

Ikke gi opp Regza'd din enda. Dette er en TV med stort potensiale, men du må bruke litt tid på å bli kjent med den.
Har selv 42" versjonen av den du har, og i likhet med deg er jeg skuffet over signalene jeg får fra Get boksen (via scart), men alle andre kilder/signaler (dvd via hdmi, xbox 360 via komponent) gir kongebilde!
Dersom du har Get kan du trøste deg med at de kommer med ny boks i løpet av første kvartal som har HDMI. Jeg tror Regza'n hater scart-signaler, så det bør hjelpe betraktelig. Nedenfor har jeg også lagt ved oppsettet jeg har funnet på et engelsk nettsted. Det hjalp for meg. (Merk jeg har satt Backlight til 50). Prøv det du også, og se om det hjelper.
Dersom du virkelig ønsker og har tid til å gå i dybden finner du ekstreme mengder info om TV'n din her (på engelsk)
- http://www.avforums.com/forums/showthre ... 641&page=1 (mest om kalibrering) og her:
- http://www.avforums.com/forums/showthre ... 30D&page=1 (Litt om alt).

Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert om hvordan dette går... :)

Husk også at alle tv'er har sin egen "personlighet", så det er ikke sikkert at oppsettet under er det beste for deg.

Terje

-----------------------------

Backlight: 30 (increase for brighter colours and increased contrast at the expense of
black)
Contrast: 100
Brightness: 44 (up to around 48)
Colour: 40 (down to around 38)
Tint: 0
Sharpness: 0 (or down to around -1 depending on source)
Black stretch: Off (the jury is out on this, but generally should be set to Off)
MPEG NR: Low (or Middle depending on preference)
DNR: Off (or On depending on source)
Colour Temperature: Warm (Merk: Jeg synes selv "normal" er best)
3D colour management: Off (this will depend very much on your set)
Base colour management: Disabled (as above)
Active Backlight Control: On (for darker blacks, but can be disabled if you want fixed
black levels useful for calibration)
Cinema mode: On (where available)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2008 20.00.14 #49 av 57
Da er idealinnstillingene fra Teknofil lagt til her:
viewtopic.php?f=17&t=10347&p=56300#p56300

Optimalisert for TV-titting i vanlig kveldsbelysning.

Bildemodus: Bildeinnstilling (har ikke valg mellom ulike Bildemodus)
Lysstyrke: 65 av 100
Kontrast: 98 av 100
Farge: 40 av 100
Skarphet: 0 (maksimum +50, minimum -50)
Bakgrunnslys: 75 av 100
Fargenyanse (tint): 0 (maksimum +50, minimum -50)
Svartnivå: Av
MPEG NR: Lav
DNR (digital støyreduksjon): Auto
Fargetemperatur: Middels høy
3D fargestyring: Av
Aktivt bakgrunnslys: På
Filmmodus: På


Prøv, og gi tilbakemelding om det ble bedre, lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2008 14.02.12 #50 av 57
Postet av: morbol
Siden jeg startet denne tråden kan jeg jo oppsummere litt.

Jeg endte med å kjøpe denne (LG 37LY95 kr 8.120 http://www.pixmania.com/no/no/620849/ar ... 7ly95.html ) til ca kr. 8500 (inkl. frakt). Samme tv koster over kr. 17.000 på Komplett.no. M.a.o en formidabel forskjell.

Det var helt greit å bestille fra Pixmania. Frakt-tiden er selvfølgelig betydelig lengre enn fra en norsk leverandør siden det skal transporteres fra Frankrike. Men man kan hele tiden følge hvor langt bestillingen er kommet og hvor langt pakken er kommet.
Ble levert på døra av UPS.

TV-en er flott og fungerer perfekt.
Et godt kjøp, synes jeg.

Morten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2008 14.10.30 #51 av 57
Godt å høre at alt gikk bra, også fint med en tilbakemelding. Husk å kalibrere flatskjermen din slik at du får full utnyttelse av den, eventuelt følg med på eventuelle oppdateringer her:
viewtopic.php?f=17&t=10347&p=56300#p56300

Gratulerer med ny tv!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2008 20.22.00 #52 av 57
Postet av: Bluum
Hvordan er det forresten med lisensen når jeg kjøper på nettet?
Får NRK automatisk beskjed eller må jeg melde fra selv?

Eventellt hvilket navn setter de det på; brukerens navn eller bankkortets eier?

Vil nødig få besøk av NRKs utsendinger og få bøter fordi det var kluss med TV kjøpet fra PIX ...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 08.33.22 #53 av 57
Postet av: teebee
Morbol:
måtte du ikke betale mva for tv fra pixmania. når jeg bestilte noe småting derfra måtte jeg bla opp cash for å få ut varene.

Bluum:
nrk enser ikke at du har kjøpt tv. jeg har kjøpt to tver uten at jeg har fått noe ekle regninger i posten. men så står ikke leiligheten på mitt navn så kan være derfor.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 09.58.00 #54 av 57
Postet av: morbol
Prisene fra Pixmania er inkl. norsk moms. Den prisen som står på nettsidene er altså den du betaler. Kun frakt kommer i tillegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 16.14.47 #55 av 57
Postet av: Bluum
Ringte PIXmania og spurte hvordan de forholdt seg til NRK, og de sa at de ikke sa i fra til noen som helst.
Ringte også tollvesenet, for jeg antok de kanskje rapporterte noe, men de sa at om de gjrode det, så var det en sak mellom meg og NRK, og ikke noe som de kunne gjøre noe med.

Håper jeg slipper kludder med lisens og greier.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 08.44.18 #56 av 57
Postet av: Helle
Nå har jeg forsøkt innstillingene jeg ble tipset om, og jeg synes kanskje det "smudget" ut bildet litt. Det ble liksom ikke like skarpt, men tok bort noe av kornet (om jeg legger godviljen til :)

Jeg har fått bekreftet av Get at de kommer med ny digitalboks i slutten av Q1 (mars altså) som skal ha HDMI-inngang. Denne blir selvfølgelig litt dyrere, men det skal jeg absolutt tåle om det kan gjøre NOE som helst med bildet mitt.

Jeg er så skuffet over TVen at jeg bestemte meg for benytte meg av angreretten og finne en annen TV, men antagelig har jeg vært en dag over de 14 dagene, så det går nok ikke :cry:
(har heller ikke fått tilbakemelding fra Amentio på mine forespørsler om dette. Har faktisk ALDRI hørt noe fra Amentio på mine mail.)

Kornete ut av en annen verden, og tekst som ruller over skjermen ser ut som har blitt lagt rundt en kule (Både ved høyre og venstre side "krummer" bildet seg litt, synes ikke på vanlig bilde så godt, men når det kommer tekst er det åpenbart!)

Da får jeg bare leve med det som er - forsøke en kalibreringsDVD, skaffe ny boks fra GET når dette kommer, kabler osv..
Selve TVen er jo egentlig ganske pen da, så når jeg får den opp på veggen så er den jo ikke så verst å se på i det minste
(avslått that is :wink:

Takk for alle tips, selvom jeg er ganske skuffet over mitt kjøp, hjelper det _mye_ å i det minste få noen ideer fra dere som kjenner dette bedre enn meg. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.06.23 #57 av 57
Synd at du ikke ble fornøyd, men som sagt tidligere så liker flatskjermer digitale kilder bedre. Så, det blir nok bedre når du har fått skaffet deg dette. Lykke til videre!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar