Logo

LG RZ32LP1

Skriv et svar
20.10.2005 16.05.11 #1 av 9
Postet av: mack_
Heisann!
Er på utkikk etter en god LCD-tv til rundt 15 000 (maks), og så har jeg kommet over denne LG skjermen. Noen som har sett den, og kan si noe om bildekvaliteten? Dessuten: er dette egentlig rett tid å kjøpe LCD-skjerm på? Jeg spør fordi jeg vet at det kommer til å skje mye fremover. LP1 har jo det meste av tilkoblinger, 2 tunere og støtter 1080i-standarden, er denne da grei også om 5 år? Når jeg først skal ha noe, vil jeg ikke ha noe dårlig. Andre forslag?

Håper på raske svar!

mvh Magnus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 16.13.22 #2 av 9
Postet av: Rune
Heisann.

Personlig syns jeg denne er en av de absolutt beste LCD apparatene på markdedet. Designet er et min smak lekkert, men det som gjør at den er en del bedre er kontrastnivået og dynamikken. Nå høres kanskje ikke 1200:1 imponerende ut i forhold til andre som oppgir langt mere, men dette er ikke dynamisk som enkelte oppgir. LCD'en bruker et helt annen type belysning bak LCD skjermen som gjør at de får mye mer naturlig dybde i bildet.

Når det gjelder LCD og kjøp så vil nok kvaliteten bli ganske mye bedre de neste 5 årene. Men man kan jo ikke vente seg i hjel heller. Personlig satser jeg å kjøpe en større skjerm til jul neste år. Da håper jeg at det er mulig å få rundt 40" LCD med 1920 x 1080 og skikkelig god kontrast med LED baklys.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 16.31.32 #3 av 9
Postet av: mack_
Jeg skjønner at man ikke kan vente seg ihjel, men skjermen koster 16 000, noe jeg anser som ganske mye for en TV, da vi ikke ser så mye på TV. Spørsmålet er om prisen vil gå ned drastisk mye i forhold til kvaliteten det neste året, slik at det er lurt å vente noen måneder (dette spørsmålet vil nok ingen kunne svare på, dog). Vi kjøper ikke tv hvert år, ikke hver dekade engang!!
Det står at denne skjermen er bakgrunnsbelyst, men kan dette kalles OLED? Tusen takk for raskt og godt svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 16.54.51 #4 av 9
Postet av: Rune
Det er ikke OLED nei. De kaller det vel EEFL eller noe sånt. (består av mange små lysrør)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 17.02.48 #5 av 9
Postet av: mack_
Ok! Takker for svar. Skal tygge på den der! Får signaler gjennom optiske fibre fra og med i morgen, så det er derfor jeg har lyst på ny TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 17.54.16 #6 av 9
Postet av: Tannoy
Denne LCD er meget lekker og den presterer meget godt!
Så den for noen uker siden og ble imponert!
Synes du bør sjekke den ut, og dersom jeg selv skulle ha valgt LCD ville jeg valgt denne...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2005 15.38.40 #7 av 9
Postet av: mack_
Har bestilt den nå fra nomatica.com (fransk nettbutikk), vil anbefale andre å ta en titt på prisjakt.nu for å finne billigste svenske pris. 14 000 SEK+frakt+tollavgift er billigere enn fra nomatica (17 000 NOK), men måtte bestille fra Nomatica grunnet moms-styr. Gleder meg virkelig til å sette meg ned og se en DVD på den når den kommer!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2005 19.56.39 #8 av 9
Postet av: furious
Jeg har også bestilt denne TV'en og gleder meg som en unge. Valget stod mellom denne og PF9830 fra Philips, men valgte denne pga prisen (ca 10' under) + at butikken, som har både Philips og LG, anbefalte LP1.

Når det gjelder prisnivået på LCD generelt så kommer det garantert til å falle en del de nærmeste årene, men når det gjelder LP1 fra LG så mente butikken at den kommer til å holde seg på samme prisnivå (i underkant av 20') i hvert fall i ett år til, kanskje mer. Dette pga den store etterspørselen etter denne modellen, som har blitt ekstremt populær i Europa, og som LG sliter med å levere nok av. Så lenge folk uansett kjøper den, så holder prisen seg en stund til.

Lykke til med ny TV!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2005 22.54.44 #9 av 9
Postet av: fhl
"furious" skrev:Når det gjelder prisnivået på LCD generelt så kommer det garantert til å falle en del de nærmeste årene, men når det gjelder LP1 fra LG så mente butikken at den kommer til å holde seg på samme prisnivå (i underkant av 20') i hvert fall i ett år til, kanskje mer. Dette pga den store etterspørselen etter denne modellen, som har blitt ekstremt populær i Europa, og som LG sliter med å levere nok av. Så lenge folk uansett kjøper den, så holder prisen seg en stund til.

Lykke til med ny TV!


LG(og mange andre) sliter vel med å kunne levere de fleste flate skjermene for tiden.
Jeg tviler sterkt på LP1 kommer til å ligge på samme prisnivå om et år.

Frode
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar