Logo

LG plasma

Skriv et svar
21.05.2007 09.19.18 #1 av 5
Postet av: Heidi
Vil med dette advare folk mot å kjøpe tv uten å sjekke hva slags garantier de har hvis noe skulle skje med tven.
Selv kjøpte jeg en LG plasma for to år siden. I julen gikk tven istykker ved at det kom en stor rød stripe tvers over skjermen. Det tok et par uker fra jeg klaget til de kunne hente tven til reperasjon på Infocare. I starten måtte jeg krangle fordi de hele tiden fant feil ved tven som var såkaldt min skyld så det ikke ble dekket. Tok noen uker før de plutselig fant ut at det var en løs ledning inni tven som var feil, og det først etter at
jeg la ut bilde av feilen på her på hjemmekino for å høre hva andre mente (fikk videre "kjeft" for å ha diskutert dette på et forum).
Vel, nå sitter jeg her, det er snart slutten av mai og tven min er fortsatt til reperasjon. Jeg har ukentlig mast på Infocare om å få tven igjen, men de mangler deler.
Etter at jeg har tatt kontakt med LG de siste par ukene har det blitt fortgang ved at de sier tven er ferdig, men jeg har jo fortsatt ikke fått den, så hva hjelper det meg.
En av supporterene der engasjerte seg på mail og lovet meg hjelp, siste jeg fikk av han for en uke siden var at tv var på vei hit, da jeg svarte at dette ikke stemmer vil han ikke svare på fler mail.
De andre på LG lover hele tiden å sjekke så jeg kan få en dato for tilbakelevering osv. Jeg snakker med de nesten daglig ved at jeg ringer, for ringe tilbake som lovet gjør de aldri.
LG tv er for meg et kjempegodt produkt som jeg virkelig var fornøyd med, men servicen rundt en feil ved tven er så dårlig at jeg føler jeg bør advare andre mot å gå til innkjøp av disse produktene desverre.
Det er kjedelig å sitte med småbarn og vente på tv-reperasjon som varer i 5 mnder :(
Håper jeg får tv denne uken for jeg er snart tom for engasjemang for å få tven min tilbake, og vurderer å gå til innkjøp av en ny tv av annet merke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 11.01.29 #2 av 5
Postet av: monitor
Krev at de sender deg en erstatnings tv, fordi de ikke har sendt din tv.
Om de har sendt tv-en din så krev bevis for det.

Jeg ville også ha truet med erstatningskrav for 5 måneder uten tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 14.19.56 #3 av 5
Postet av: arntos
De har vel 3 uker på å fikse TVèn din. Er det innenfor garanti tiden hadde jeg gått til selger og krevd kjøpet hevet eller ny tilsvarende TV. Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri funnet meg i at det skal ta 5 mnd å få reparert en TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 15.53.46 #4 av 5
Postet av: Heidi
Fikk tilfeldigvis tven på døren i dag, da er det vel forsent og sette inn noen krav, men syntes det er for j**lig at de skal kunne gjøre sånn som de har gjort og jeg syns det er tragisk at man skal møte så mye motstand når man prøver å få igjen tven eller få en normal behandling. Videre at de lyver til meg som kunde ang bl.a. at de har ringt flere ganger på fredag for å levere tven, jeg er alltid tilgjengelig på mobil og har nr viser på¨både hustlf og mobilen, pluss at han som både hentet tven og leverte den i dag ikke har hørt noe fra de ang levering før i dag. Også han syns det har tatt tragisk lang tid alt sammen..
LG og Infocare som de bruker som reperatør har utvist en arroganse og ubehaglig oppførsel her som jeg aldri har opplevd maken til noe sted. Håper alle som leser her ikke vil sette seg i samme situasjon som det jeg har gjort.
Har jo en del innlegg her ang den fordømte tven tidligere bl.a. om innbrenningsfeil og andre påstander de kom med i starten..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2007 00.12.18 #5 av 5
Postet av: xuax
men hvorfor klagde du ikke til selger, tar jeg ikke helt feil var det vel hifiklubben? Du skal ikke trenge å stresse med verkstedet, men stresse dem når det tar så lang tid.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar