Logo

LG LCD TV / 37LB1R - 37LC2R - RZ-37LZ55

Skriv et svar
04.06.2006 21.49.28 #1 av 9
Postet av: khaave
Hei !

Jeg er "nybegynner" og lurte på hva er forskjell med disse 3 modellen:
37LB1R - 37LC2R - RZ-37LZ55??

Jeg vurdere en av disse, men vanskelig å velge, leste en del men mye likt, men vil gjerne høre fra andre mening om de 3 modellen.

Satt stor pris på om noe kan hjelpe meg ;)

mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2006 22.17.36 #2 av 9
Postet av: xuax
37LB1 er toppmodellen fra LG med bl.a EFFL panelet. LC2 er en ny variant av lz55, men mitt inntrykk til nå er at det er minimale bildeforskjeller mellom disse. LC 2 har bedre tilkoblinger og design enn lz55
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2006 09.09.21 #3 av 9
Postet av: Runel
Den største forskjellen mellom LB1 og LC2/LZ55 er kontrasten og bildebehanlingen i panelet.

LZ55 er en gammel modell å prisen blir deretter les lav.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2006 21.53.06 #4 av 9
Postet av: xuax
Samt at LB1 og LX2 bruker EFFL belysningen, noe LC2/LZ55 ikke gjør
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2006 18.28.29 #5 av 9
Postet av: padda
I frykt for å stjele tråden, så prøver jeg å finne ut hva EFFL er forno, men jeg finner det ikke noe sted..
Hva er det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2006 19.30.04 #6 av 9
Postet av: xuax
Det er en form for kvasi led hvor du har en lampe per 10'ende pixel. Skal også kunne slå av lamper i områder som skal være helt mørkt. Gir mindre lysgjennomtrengning
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 08.56.23 #7 av 9
Postet av: geircr
Jeg har et problem på min rz37lz55. Det er forferdelig mørkt i de mørke scenene..? Hva kan det være? Ser det spesielt på dvd. Når jeg spiller xbox så er det veldig klart og fint, men virker litt mørkt der også. Prøvd å stille på kontrast ol, men blir ikke no bedre.. Hva kan det være? Tven er bare 1 uke gammel... :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 10.42.00 #8 av 9
Postet av: knutinh
"xuax" skrev:Det er en form for kvasi led hvor du har en lampe per 10'ende pixel. Skal også kunne slå av lamper i områder som skal være helt mørkt. Gir mindre lysgjennomtrengning


Jeg tror ikke dette er korrekt? Systemet du refererer til er Brightside sitt patent for "distribuerte LED baklys" som skal gi fordelen ved dynamisk bakclighting - for et stort antall soner, slik at man får god dynamikk for sorte scener selv om det er en intensiv kanal-logo oppe i høyre hjørne f.eks.

http://www.electronicdisplaycentral.com ... e8e736eef9
"1. EEFL is out-side electrode lamp, no lead wire. So the EEFl lamp is more easy install.

2. One EEFL inverter can drive 8-20pcs EEFL lamp together, it will save the backlight cost.

3. EEFL lamp's life can reach 10'000hours, longer than CCFL lamp.

4. EEFL lamp have high lighting efficiency, the brightness is almost same as CCFL lamp.

5. Lower temperature, EEFL lamp surface termperaure is lower than CCFL.

6. EEFL lamp's power consumption is lower than CCFL by 50%

7. Lower cost of backlight, normally the EEFL backlight's cost can lower CCFL backlight by 30%.
If you are interested our EEFL lamp, we can provide you some samples for your testing."

Vi må nok fint vente på sone-inndelt LED til patenter og teknologi har blitt ordnet opp. Brightside var visstnok i kW-området når det gjelder effektforbruk/varme...

edit:
fint paper med noe info om backlight konstruksjon
http://www.eldim.fr/library/eldim-publi ... f/download
mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 19.46.16 #9 av 9
Postet av: xuax
en lampe per 10'ende pixel var det en fra LG som fortalte, Det andre plukket jeg opp på avforum uten å kontrolere det:D
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar