Logo

LG BH100

Skriv et svar
29.08.2007 08.39.01 #1 av 5
Postet av: petre2006
Hepps,

Noen som vet har, vet om noen som har en eller har sett en LG BH100 spiller? Hvordan er denne m.t.p multiformatet og hvilke evt. mangler har den i forhold til hvert enkelt format? Jeg har fått med meg at den ikke spiller CD, det er ikke så farlig.

Det jeg er litt skeptisk til, er jo selvsagt om den støtter e nye gode lydformatene og om den er like flink med bildebehandlingen av vanlige DVD'er slik som f.eks Toshibas EX1.

Petter

P.S: Går i sirkler om dagen, det verker etter HD, men hva skal en slik tviler som meg gjøre da?
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2007 09.45.26 #2 av 5
Postet av: Torja
Fins faktisk en test av denne i forgje nr av hjemmekino. Her står det klart at på vanlig dvd gjør den en midt på treet bildebehandling. Kunne ikke måle seg med Toshibas XE1.

I tillegg har ikke denne spilleren alle spesifikasjonene i orden for å kunne kalle seg en HDDVD spiller. Den mangler vistnok de interaktive mulighetene. Den kan heller ikke spille av 1080P i 50/60Hz. Den har støtte for 1080P/24Hz men da må PJ eller skjermen din støtte dette også, ellers blir det 1080i. Ikke har den HDMI 1.3, noe som ikke behøver å bety noe, gjamfør tidligere tråder på emnet. Men den mangler støtte for de nye lydformater og da blir det jo kun DD og DTS, eller bruke de analoge lydutgangene. Ikke var det lys i fjernkontrollen heller.

Men posetivt er at den spiller av både Blu-ray, HDDVD og DVD. Støtter 1080P/24.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2007 09.53.03 #3 av 5
Så hvis du absolutt ikke vil ha to spillere, lønner det seg.
Men det kommer bedre multi spillere etterhvert. Men nå lønner det seg å kjøpe en Blu-Ray spiller og HD-DVD spiller hvis du vil ha begge deler.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 10.17.50 #4 av 5
Postet av: petre2006
Lest litt rundtforbi om både Samsungs og LGs multispillere, og det virker særdeles lovende for Samsung sin BDP-UP5000 spiller.

Den er utstyrt med Reon-VX chippen (Samme som i XE1 til Toshiba) som gjør underverker på DVD filmer, støtter alle de nye HD lydformatene og ingen mangler i forhold til begge HD formatene hva det gjelder interaktivitet (HDi, Java og BP 1.0) OG er utstyrt med Ethernet kontakt. Dette igjen vil nok bety at den vil kunne oppgraderes til BP 1.1 og 2.0 når det er skikkelig utviklet, tror ikke det står på maskinvaren.

Prisen er heller ikke den værste, de fleste anslag jeg har sett er mellom 7000-8000,-

Denne kan jeg godt vente på, blir sikkert enda sprekere når den slippes i senhøstes/vinter

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 11.41.04 #5 av 5
Postet av: Rune
Når det gjelder oppgradering av spilleren til de forskjellige profilene snakket jeg med en repressentant på IFA, og han sa bestemt at oppgradering ikke ville være mulig selv om man hadde nettverkskontakt. Han mente det skyldtes diverste ting og blant annet lisenser osv. Om det stemmer fåt tiden vise. Man bør iallfall ikke satse på det.


Samsung sin multispiller virker veldig spennende.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar