weinbukk
Aktiv
E-post
Ønsker å kjøpe meg plasma tv, men må innrømme at jo mer tester eg les jo meir usikker blir eg
Har lagt merke til at panasonic PV60E får mye skryt og merker at den frister å henge på veggen i stua. I det siste så har eg sett at LG`en har blitt kåret til årets plasma av EISA.
Kan noen hjelpe meg med å si noe om disse modellene og eventuellt hvilken tv som er å foretrekke??
knuhen
Aktiv
E-post
Hadde begge hjemme på test, sortnivå best på pana, lg ble svært varm, da den ikke har kjølevifter, design muligens best på lg. Ble heldigvis en pana på meg, noe jeg ikke angrer.
weinbukk
Aktiv
E-post
Takk for raskt og godt svar.
Etter mye lesing på forumet må jeg innrømme at panasonicen pv60e virker veldig bra. Siden panasonic kom med disse modellene i mars 06 en gang, Vet noen/du om det nå er en plasma i prisklassen 15000 - 20000 kr som overgår TH42 PV60E`n eller er den fortsatt den beste plasmaèn i denne prisklassen??. Veit at det vil bli ulike personlige meninger rundt dette spørsmålet, men setter pris på svar og meninger allikevel
knuhen
Aktiv
E-post
Skjevøye
Aktiv
E-post
Hei.
Etter å ha lest noen tester bestemte jeg meg for Panasonicen.
Da jeg kom til butikken hadde de faktisk begge modellene på veggen, ved siden av hverandre.
Bildet på LG'n var best.
Fikk tak i en fjernkontroll. Justerte etter beste evne, men LG var framleis best. Reiste hjem med LG'n.
Problemet med Panasonic var unaturlige farger. Særlig en brutal rødfarge som også blødde litt til omgivelsene.
Muligens har Panasonicen bedre sortnivå, men dette klarte jeg ikke å observere. Var så lenge i butikken at jeg nesten fikk meg en lårhøne, men allikevel...
(Forøvrig - dette var på Elkjøp utenfor Drammen. Gutta der kunne adskillig mer enn å fortelle opp/ned på fjernkontrollen.)
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Skjevøye" skrev:Hei.
Etter å ha lest noen tester bestemte jeg meg for Panasonicen.
Da jeg kom til butikken hadde de faktisk begge modellene på veggen, ved siden av hverandre.
Bildet på LG'n var best.
Fikk tak i en fjernkontroll. Justerte etter beste evne, men LG var framleis best. Reiste hjem med LG'n.
Problemet med Panasonic var unaturlige farger. Særlig en brutal rødfarge som også blødde litt til omgivelsene.
Muligens har Panasonicen bedre sortnivå, men dette klarte jeg ikke å observere. Var så lenge i butikken at jeg nesten fikk meg en lårhøne, men allikevel...
(Forøvrig - dette var på Elkjøp utenfor Drammen. Gutta der kunne adskillig mer enn å fortelle opp/ned på fjernkontrollen.)
Panasonic er kjent for å være den plasmaen med mest naturlige farger, så her har du nok bommet med justeringene. Brutal rødfarge har den ikke. Kanskje den sto på dynamisk? LGen har i konkurranse med PV60 tapt alle tester jeg har sett. Men LGen er en bra skjerm med flott design.
knuhen
Aktiv
E-post
Kan snakkes om noen år, LG- en målte jeg til 45 grader i øverkant = kondensatorer tørker ut slik at den sansynligvis må på verksted ganske raskt, elektronikk og varme har erfaringsmessig vært uheldig.
Ellers er jeg enig i at begge er gode tv-er, da jeg selv også nesten valgte lg. Hadde begge hjemme en uke.
asvaberg
Aktiv
E-post
Dette var svært nyttig info, det med kondensator og varme.
Jeg var sååååååååååå nærme å bestille en LG nettopp av samme grunner som er nevnt over her: billedkvaliteten (og Harddisk) og to tunere (PIP)
Men nå revurderer jeg veldig.
Blir jo gal av alle valgene som finnes, og prismessig får man mye bra for 12-15000 (begge ovennevnte f.eks).
Men så så jeg testen av Hitachi sin, 42PD9700 - du verden!
Prismessig er den mye dyrere, i Pioneer sitt prisleie.
Men tilbake til LG'en:
er det helt sikkert at dette med varme blir et problem?
Max_Power
Aktiv
E-post
"asvaberg" skrev:Dette var svært nyttig info, det med kondensator og varme.
Jeg var sååååååååååå nærme å bestille en LG nettopp av samme grunner som er nevnt over her: billedkvaliteten (og Harddisk) og to tunere (PIP)
Men nå revurderer jeg veldig.
Blir jo gal av alle valgene som finnes, og prismessig får man mye bra for 12-15000 (begge ovennevnte f.eks).
Men så så jeg testen av Hitachi sin, 42PD9700 - du verden!
Prismessig er den mye dyrere, i Pioneer sitt prisleie.
Men tilbake til LG'en:
er det helt sikkert at dette med varme blir et problem?
Jeg ville ikke bekymret meg så veldig for at kondensatorene skal tørke ut. En forsterker utvikler ganske mye varme. Til tider så mye at det kan være vondt å holde hånden på den. Der er noen av hovedkomponentene kondensatorer og de har en tendens til å holde noen år før de tørker ut
asvaberg
Aktiv
E-post
Jeg ville ikke bekymret meg så veldig for at kondensatorene skal tørke ut. En forsterker utvikler ganske mye varme. Til tider så mye at det kan være vondt å holde hånden på den. Der er noen av hovedkomponentene kondensatorer og de har en tendens til å holde noen år før de tørker ut
Ok, for jeg synes billedkvaliteten er bedre på LG'en.
Og dessuten har den 2 tunere slik at man kan ha PIP/PAT og harddisk.
Men 45grader hørtes ut som en skikkelig varmeovn. Greit nå når dete r kaldt, men når sommeren kommer.............
42PC1RR kontra 42PV60E...........
dette er ikke lett - og i tillegg skal jeg kjøpe surround receiever + dvd spiller - luksusproblem, men dog
Denon/Pioneer/NAD/Yamaha/Sony/HarmanKardon - mange valg
tips mottaes med glede
ps! BUDSJETT: TV 14000, stereo max 10000 (jeg har høyttalere)
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Valget er enkelt; Prioterer du bildekvalitet kjøper du PV60, er design viktigst velger du LG. Eller så venter du til PV70 kommer (våren), den vil også ha sort ramme.
Det virker som om de koreanske merkene (LG og Samsung) har flere problemer enn de japanske, men kan ikke si det mer sikkerhet.
Max_Power
Aktiv
E-post
"asvaberg" skrev:
Ok, for jeg synes billedkvaliteten er bedre på LG'en.
Og dessuten har den 2 tunere slik at man kan ha PIP/PAT og harddisk.
Men 45grader hørtes ut som en skikkelig varmeovn. Greit nå når dete r kaldt, men når sommeren kommer.............
42PC1RR kontra 42PV60E...........
dette er ikke lett - og i tillegg skal jeg kjøpe surround receiever + dvd spiller - luksusproblem, men dog
Denon/Pioneer/NAD/Yamaha/Sony/HarmanKardon - mange valg
tips mottaes med glede
ps! BUDSJETT: TV 14000, stereo max 10000 (jeg har høyttalere)
Jeg vil regne med at PV60 utvikler ca like mye varme eller mer ettersom de har sett det nødvendig å sette på vifter for å kvitte seg med den.
asvaberg
Aktiv
E-post
Det ble en LG 42PC1RR - bestilt fra Netonnet nå for 13799,-
Gleder meg!
spkstrp
Aktiv
E-post
lgn har ikke glass skjerm - i teorien slipper varmen mer ut.
men kanskje de burde montert vifter alikevell om den blir så varm... ?
Viftene har en funksjon på panan, som jo ble målt kaldere enn LGn..
Grattis med tv kjøp forresten, håper du får en som er støyfri