Logo

Lerret til PTA-E700

Skriv et svar
27.09.2005 20.49.53 #1 av 22
Postet av: Supernova
Skal bestille meg lerret nå. Vurderer å kjøpe dette DreamScreen 230 cm. Noen erfaringer? Har projektoren 3 m fra veggen.

http://www.avshop.no/catalog/product_in ... cts_id=622
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 21.13.44 #2 av 22
Postet av: kWern
Dersom sitteavstand er lik med projektoren, hadde jeg vurdert mindre lerret. Enkel regel er at sitteavstand gir bildebredde delt med 2. Sitter du 4 meter fra, velg 2 meter bredt lerret.

Til PTAE-700 hadde jeg valgt grått lerret, f.eks, Adeo Greyvision, eller Projecta ProCinema High Constrast. Euroscreen Greyline er OK, men har nokså grov struktur, noe som kan gi uklart bilde.

Lykke til!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 21.30.42 #3 av 22
Postet av: Supernova
Skjønner :) AVshop selger 200 cm Adeo Greyvision til 4599,- inkl. frakt. Noen som veit om billigere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 22.27.30 #4 av 22
Postet av: kid
Nettdata:
http://www.nettdata.no/catalog/product_info.php?products_id=1133

Et kjempe bra rammelerret på hele 100" som passer godt til Panasonic PT-AE700. Vil bare nevne en liten personlig erfaring. Jeg ser mye på film, fritidsproblemer. Blir rundt tre filmer hver dag. Jeg sitter nøyaktig fire meter fra et lerret på 220cm og synes det blir slitsomt å ha det så stort. Jeg vurderer faktisk å selge mitt lerret og kjøpe et rammelerret på nærmere 70-80". Øynene mine blir slitne av så mye film så stort på så kort avstand. Bare en liten ting du kan ha i baktankene, når jeg kjøpte tenkte jeg "Jo større jo bedre, har jo plass". Dette fungerer ikke i praksis for meg 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 22.28.14 #5 av 22
Postet av: kid
Du reagerer sikkert på prisen, men kampanje lerret. Alle de andre modellene i samme serie er mye priset mye høyere. Derfor jeg anbefalte deg denne også, god pris. :shock:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 22.30.18 #6 av 22
Postet av: kid
Forresten, du er ikke Supernova fra stavern? Isåfall er jeg larviksgutt, så du kan sikkert komme å se hvordan min størrelse på lerret fungerer i praksis evt. hvis du er veldig i tvil! :lol:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 05.54.13 #7 av 22
Postet av: Tor Rasmussen
Må ikke finne på å kjøpe lerret hos AVshop.
De er totalt overpriset.
Her finner du 100" rammespent grått adeolerret til en langt rimeligere penge.
http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:696527
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 08.40.03 #8 av 22
Postet av: Alex F
He-he, hadde ventet på at Tor skulle komme med dette innlegget om overprising av Adeo lerret på AV Shop. Skal du ha rammelerret, tror jeg Adeo er noe av det bedre som er på markedet. Til den prisen Tor oppgir, er det bare å løpe og kjøpe :wink:

Når det gjelder størrelse, så er jeg enig i at 230 cm fra 3m synes i største laget. Det blir lett meget slitsom å se på så stort lerret, spesielt ettersom en må flytte blikket hele tiden.

Og til Larvik gutten som ser 3 filmer til dagen, har jeg følgende å meddele: Ganske misunnelig, men blir det ikke kjedelig i lengden ? Det koster å se så mange filmer (kjøpe/leie), og du kan neppe ha en fulltidsjobb, ei heller familie. Når det er sagt, så har jeg en bror som bor i Stavern, og det skjer ikke mye i dette området :wink:
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 15.02.20 #9 av 22
Postet av: kid
Haha, så sant så sant. Kan meddele at i Larvik der jeg bor, skjer det enda mindre enn i Stavern. Så da vet du det! Blikket blir flyttet mye og dette blir ganske slitsomt. Jeg er et nattmenneske og holder på med utdanning, har deltidsstilling i et Elektro firma som jeg stort sett kan jobbe når det passer meg, utmerket! Blir brukt en del penger på film, har 150 filmer, skulle gjerne hatt fler, men økonomien begrenser det der. Kommer mer med tiden. Passer på å handle når det er tilbuder o.l, dessuten leier jeg en del. Alle pengene mine blir stort sett brukt på film. Familie har jeg, men ser ikke så mye til disse, dessuten så er det slutt med dama :roll: film er passe da! Underholdning i denne kjedelige byen :twisted:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 16.08.02 #10 av 22
Postet av: Supernova
Er ikke fra Stavern, nei :P
Sikker på at det er det samme lerettet? Dårlig med info på den siden...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 18.34.40 #11 av 22
Postet av: Tor Rasmussen
Jepp.
Samme lerret.
Jeg kjøpte fra CSHOP selv og har sammenlignet det med en annen som kjøpte det hos AV(anse)Shop.no ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 18.40.02 #12 av 22
Postet av: Supernova
Okey. Var jo jævlig bra pris da. Kommer nok til å bestille meg et slik. Justerte bilde ned til 200 cm i dag, men synes det blir litt lite. Blir nok det på 215 cm. Projektoren min står på litt nedover på skrå, så jeg får lyse punkter på sidene og under selve bildet.. Hvor godt vil dette synes når man får ramme?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 13.52.37 #13 av 22
Postet av: kid
Jeg har projectoren min takfestet skrått, husk lens-shift funksjonen også. Ikke minst keystone(brukes kun ved nød, bildekval. blir 0,00001% dårligere). Etter justeringer etc er ikke overnevnt et problem, da det lille som eventuellt måtte oppstå blir skjult av den sorte markeringen.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 13.54.38 #14 av 22
Postet av: kid
Tro Rasmussen, har du noen forbindelse med cshop siden du ref. til dem hver eneste gang dette er nevnt? Eller har du bare god erfaring? Litt nysgerrig, hehe. =) Uansett, så lenge merkevaren er tilsvarende som hos andre, er spesifikasjonen de samme, så lenge lev. er seriøs og ikke gir ut ugyldig informasjon. Har ingen erfaring med cshop, men virker seriøst nok. 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 14.47.27 #15 av 22
Postet av: Tor Rasmussen
Nei, jeg har ikke forbindelse med CSHOP.
Jeg har mitt eget lille korstog mot AV(anse)shop.no fra i vår.

Skulle kjøpe projektor og en del annet.
Ba om pakkepris fra diverse aktører.
De fleste kunne gi pakkepris, rabatt og/eller andre ordninger.
Nettdata var uten tvil best på pakkepris og service.

AVShop derimot kunne ikke gi meg pakkepris på projektor og diverse utstyr med mindre jeg skulle har lerret også.
Jeg hadde kjøpt lerret hos dem 1 år før og skulle bruke det fortsatt.

Så i sommer kom tiden for oppgradering av lerret.
Ved prisjakt fant jeg da ut at AVShop tok 4.995,- for AKKURAT samme lerret andre butikker solgte for 2.870,-
Da skjønte jeg plutselig hvorfor de måtte ha lerret med i pakken for at jeg kunne få litt rabatt.

Ikke at avshop er så dyr på alle ting, men lerret har de over en lengre periode vært overpriset på.
De har kommet seg, men er langt fra best i klassen hverken når det gjelder service eller pris.
CSHOP har derimot jeg og noen andre veldig god erfaring fra prismessig.
Service har vært upåklagelig da alt har gått på skinner.

Nettdata derimot må være den butikken jeg de siste 10 årene har mottatt best service fra noen sinne.

Derfor er jeg ivrig på å pushe CSHOP på adeolerret. Jeg unner ingen å måtte betale 1 og 2 tusenlapper ekstra hos en annen butikk når CSHOP selger det til under 3.000,- Og husk, CSHOP tjener penger på det de også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar