Logo

Lerret til Epson EMP-TW700

Skriv et svar
28.12.2007 01.09.05 #1 av 3
Postet av: arntey
Hei.

Hadde tenkt og kjøpe meg en Epson EMP-TW700.
Lurer da på hvilket lerret som er og anbefale? Har litt kort rom, med litt dagslys. Har også en 42" hengende på veggen, så skal ha et lerret som må kunne festes i taket og ikke på vegg.


Takk for alle svar! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2007 01.12.54 #2 av 3
Du bør gå for ett grått lerret grunnet at det passer spesielt godt sammen med projektorer som har (relativt) dårlig sortnivå. Dette gjelder spesielt LCD, men også DLP gjør seg svært godt med grått lerret. Disse lerretene har som regel lavere gain enn hvite. Dette gjør at uønsket lys i rommet ikke vises så godt. Grått lerret gjør derfor at det skal mer lys til i rommet før bildet blir helt ubrukelig.

Hvilken prisklasse vil du forholde deg til, og trenger du elektrisk nedtrekkbart lerett?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2008 20.14.47 #3 av 3
Postet av: Glrbflff
Siden ingen har svart på et par måneder og jeg lurer på det samme, tenkte jeg at jeg skulle kapre denne diskusjonståden. :)

Det jeg lurer på er: Har egentlig Epson EMP-TW700 så dårlig sortnivå? Jeg trodde det var ganske bra egentlig? Det er jo kanskje dumt med ett grått lerret sånn fargemessig dersom man egentlig ikke trenger det. I mitt tilfelle vil det være snakk om kveldsvisning av film (DVD) i et rom med alle lamper skrudd av, men i sommerhalvåret vil jo kveldslyset sikkert henge lenge i på mine hvite gardiner. Litt vanskelig å bedømme det nå i Mars egentlig. Projektoren vil ihvertfall være ca 3.4 meter fra lerretet dersom det har noe å si.

Mitt andre dillemma er om jeg skal lage et lerret selv ved å male en tynn tresponplate, eller kjøpe et ferdig fast lerret. Dersom jeg lager det selv kan jeg sette en fancy rammelist på det, noe som vil gjøre det ganske fint i et rom med kun antikke møbler.

Dersom jeg kjøper et ferdig ett... vel... jeg vet ikke riktig hva som finnes av 16:9-lerreter på rundt 180cm, men det er sikkert mye som er vel så bra som en hjemmemalt plate ihvertfall.

Alle strøtanker og innspill mottas med takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar