Logo

Lerret og prosjektor til alt?

Skriv et svar
25.06.2008 14.24.15 #1 av 1
Postet av: Illuminaughty
Jeg er i ferd med å sette opp mitt første hjemmekinoanlegg. Oppsetter bruker projektor og lerret, og ikke vanlig TV-skjerm. Jeg skal bygge en HTPC som skal stå for alle funksjonene til hjemmekinoanlegget.

Siden jeg aldri før har hatt et hjemmekinoanlegg har jeg et grunnleggende spørsmål: Hva bør man vise på lerret, og hva bør man vise på skjerm? I utgangspunktet var hensikten å bruke projektoren og lerretet til alt. Dette inkluderer film selvfølgelig, vanlig TV, Wii, Super Nintendo, PC-spill og til og med ting som Word og internett-browsing.

Etter nærmere ettertanke ser jeg at det kanskje vil være ulemper med dette. Jeg vil kanskje kunne slite ut øynene mine, det blir mye styr å sette opp alt hver gang, jeg må alltid ha det mørkt i rommet, og jeg vil bruke opp pæra på projektoren mye tidligere.

Hvis du eier et hjemmekinoanlegg med projektor, hva vil du anbefale å benytte anlegget til, og til hvilke oppgaver (om noen) vil en vanlig skjerm være å foretrekke? Gi grunner til hvorfor, og du vil være til stor hjelp for en hjemmekinonybegynner :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar