Logo

LCD eller Plasma til Playstation 3 ?????

Skriv et svar
12.11.2006 20.07.58 #1 av 18
Postet av: Blueflame
Ser mest på dvd filmer når jeg først sitter i sofaen, ellers blir det vanlig TV. Men er playstation fan og har hatt playstation 1 og 2, og snart kommer nr.3 da må jeg jo ha den også. Ellers går jeg glipp av mange god spill.

Og nå synes jeg det er på tide å bytte ut min 32 tommers Thomson CRT TV som jeg egentlig aldri har vært noe særlig fornøyd med, til en ny skikkelig stor flat-TV.

Og jeg sikler på en Pioneer 42" Plasma-TV PDP-427XA


Men hva bør jeg velge? Plasma eller LCD ? :roll: 19533_1.jpg 19533_1.jpg ( 30,9130859375 KB) Vist 2643 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2006 22.54.20 #2 av 18
Postet av: Blueflame
Ingen som gidder å stemme??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2006 21.14.11 #3 av 18
Postet av: Atreyu
Siden PS3 har 1080p, bør du nok velge en stor plasma for å ha utbytte av det. Men dersom du tror du går glipp av mange gode spill på PS3 tar du nok skammelig feil :wink: PS3 blir slutten på sonys spill-eventyr med mindre det skjer et mirakel. Du bør nok vurdere en 360 om du er interressert i HD-spilling.

Størrelsen kommer også an på hvor stor sitteavstand du har til tv'en. 42" er passende på ca 2.5m i 1080p, men det kan nok bli litt kornete i lavere oppløsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2006 21.16.48 #4 av 18
Postet av: pederb
Hvorfor PS3 , når man har Xbox 360?
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2006 18.49.02 #5 av 18
Postet av: Kim
"Atreyu" skrev:Siden PS3 har 1080p, bør du nok velge en stor plasma for å ha utbytte av det. Men dersom du tror du går glipp av mange gode spill på PS3 tar du nok skammelig feil :wink: PS3 blir slutten på sonys spill-eventyr med mindre det skjer et mirakel. Du bør nok vurdere en 360 om du er interressert i HD-spilling.

Størrelsen kommer også an på hvor stor sitteavstand du har til tv'en. 42" er passende på ca 2.5m i 1080p, men det kan nok bli litt kornete i lavere oppløsning.


Bla bla bla.

Oppløsning er ikke alt, bildekvalitet er alt.
Du ser neppe nevneverdig forskjell på en 42" Plasma med 1024x768 og en 40" LCD med 1920x1080, om noe annet så vil plasma'en være bedre på film da den gjengir et mer naturlig bilde.
LCD kan bli i det skarpeste laget, men her kan det være en liten fordel mtp å koble til PS3. Men ikke stor nok til å droppe Pioneer-tv'en.


Gå for Pioneer'en du, du kommer ikke til å angre på det.
Forvent å sitte foran tv'en og bare se på bildet mens du tenker "dette her var ekstremt bra".
Så bra er Pioneer.
Pio 436 xde | Samsung DVD-HD950
----
Denon 3805 | Creek Evo CD
----
Epos M 12.2 | QLN 601 mk II
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2006 12.30.42 #6 av 18
Postet av: Sceolan
Skulle jeg hatt tv'en i all hovedsak til playstation / xbox, så hadde jeg nok ville valgt LCD. Men for all del, den plasma'en du tenker på fungerer sikkert greit den :-).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2006 16.52.25 #7 av 18
Postet av: Hertis
"Atreyu" skrev:Siden PS3 har 1080p, bør du nok velge en stor plasma for å ha utbytte av det. Men dersom du tror du går glipp av mange gode spill på PS3 tar du nok skammelig feil :wink: PS3 blir slutten på sonys spill-eventyr med mindre det skjer et mirakel. Du bør nok vurdere en 360 om du er interressert i HD-spilling.



Dummeste jeg har hørt på lenge. Xbox er vel og bra, har en 360 selv, men så snart PS3 kommer går 360en rett på finn.no I alle år har playstation hatt full kontroll på spillmarkedet, og det har de ennå. 360 har vært ute i et år og de gode spilltitlene de har klart å komme opp med på den tiden kan du telle på en hånd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2006 10.42.30 #8 av 18
Postet av: A8
"Hertis" skrev:
"Atreyu" skrev:Siden PS3 har 1080p, bør du nok velge en stor plasma for å ha utbytte av det. Men dersom du tror du går glipp av mange gode spill på PS3 tar du nok skammelig feil :wink: PS3 blir slutten på sonys spill-eventyr med mindre det skjer et mirakel. Du bør nok vurdere en 360 om du er interressert i HD-spilling.



Dummeste jeg har hørt på lenge. Xbox er vel og bra, har en 360 selv, men så snart PS3 kommer går 360en rett på finn.no I alle år har playstation hatt full kontroll på spillmarkedet, og det har de ennå. 360 har vært ute i et år og de gode spilltitlene de har klart å komme opp med på den tiden kan du telle på en hånd.


når det gjelder 1080p så bør du jo ikke velge plasma, siden de fleste(alle) ikke tilbyr 1080p.

og når det gjelder konsollvalg så har det vel noe med alder å gjøre hva man velger.
ps= 3 til 20
xbox= 10 til 99
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2006 00.38.23 #9 av 18
Postet av: Atreyu
"Hertis" skrev:
Dummeste jeg har hørt på lenge. Xbox er vel og bra, har en 360 selv, men så snart PS3 kommer går 360en rett på finn.no I alle år har playstation hatt full kontroll på spillmarkedet, og det har de ennå. 360 har vært ute i et år og de gode spilltitlene de har klart å komme opp med på den tiden kan du telle på en hånd.


Nei, det har kanskje ikke kommet så fantastisk mange gode spilltitler. Men mange er under utvikling. 1996 til 2005 er ikke alle år. Alle tegn tyder på at nintendo vil ta tilbake sin gamle markedsandel. Listen over kommende spill som har fått glødende omtale for ps3 er forsvinnende liten i forhold til 360. Det eneste jeg kan komme på, er Metal Gear Solid 4. GTA4 kommer samtidig på 360, microsoft har inngått avtaler med Square, Forza knuser GT, Halo3 vinner FPS kampen før den starter. PS3 sitter igjen med spill som ratchet&clank, men barn får ikke maskiner til 6000kr. Dessuten tror mange Nintendo vil dominere barnemarkedet. Microsoft har ikke peiling, og 5-åringer driter i HD. Når man legger til all den negative hypen maskinen har fått angående idiotisk hardware, pris, distribusjon og det meste annet, fins det reell fare for at dette kan bli en kjempeflopp som har potensialet til å knekke hele Sony.

Hadde jeg vært sjef i Sony ville jeg satset alle pengene på det japanske markedet nå i de første årene (fighting og rpg), for å slippe konkurransen mot en stadig mektigere microsoft. Men med tanke på at nintendo etter hvert kuttet ut progressiv-scan utgangen fra sin gamecube siden det er så få som har HD i Japan, kan det uansett være grunn til å forberede seg på det verste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2006 09.40.51 #10 av 18
Postet av: Jonathan
Playstation er og forblir kongen av spillkonsollene. Playstation 3 har mye bedre maskinvare + hdmi ++ bluray! Xbox360 er bare en dråpe i havet til sammenligning. Playstation har grafikken + spillene og Nintendo har spillopplevelsen, Xbox er ingenting. Men over til saken, av plasma og LCD ville jeg valgt LCD. Hvis jeg ikke tar feil så har LCD-TV`er generelt sett lavere ms? Noe som er veldig viktig for at spillopplevelsen skal bli optimal. Men en ting du glemmer er bakprojeksjons-TV! Det begynner å komme en del full 1080p på markedet nå. Jeg vil si disse er veldig bra til spilling spes fordi de har en ms på ned imot 2ms. Jeg vil selv anbefale å sjekke ut Sony Bravia SXRD bakprojeksjon`s TV. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 12.35.40 #11 av 18
Postet av: pederb
"Jonathan" skrev:Playstation er og forblir kongen av spillkonsollene. Playstation 3 har mye bedre maskinvare + hdmi ++ bluray! Xbox360 er bare en dråpe i havet til sammenligning. Playstation har grafikken + spillene og Nintendo har spillopplevelsen, Xbox er ingenting. Men over til saken, av plasma og LCD ville jeg valgt LCD. Hvis jeg ikke tar feil så har LCD-TV`er generelt sett lavere ms? Noe som er veldig viktig for at spillopplevelsen skal bli optimal. Men en ting du glemmer er bakprojeksjons-TV! Det begynner å komme en del full 1080p på markedet nå. Jeg vil si disse er veldig bra til spilling spes fordi de har en ms på ned imot 2ms. Jeg vil selv anbefale å sjekke ut Sony Bravia SXRD bakprojeksjon`s TV. :wink:


Er virkelig dette ditt beste argument? "Playstation har grafikken + spillene og Nintendo har spillopplevelsen, Xbox er ingenting"

Du bør seriøst prøve å finne på noe bedre enn det der.. da kanskje noen vil tenke litt over det.. For akkurat nå LER folk av deg!
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 15.13.46 #12 av 18
Postet av: matmal
"Jonathan" skrev:Playstation er og forblir kongen av spillkonsollene. Playstation 3 har mye bedre maskinvare + hdmi ++ bluray! Xbox360 er bare en dråpe i havet til sammenligning. Playstation har grafikken + spillene og Nintendo har spillopplevelsen, Xbox er ingenting. Men over til saken, av plasma og LCD ville jeg valgt LCD. Hvis jeg ikke tar feil så har LCD-TV`er generelt sett lavere ms? Noe som er veldig viktig for at spillopplevelsen skal bli optimal. Men en ting du glemmer er bakprojeksjons-TV! Det begynner å komme en del full 1080p på markedet nå. Jeg vil si disse er veldig bra til spilling spes fordi de har en ms på ned imot 2ms. Jeg vil selv anbefale å sjekke ut Sony Bravia SXRD bakprojeksjon`s TV. :wink:


Det er vel helt omvendt! Plasma har en nesten ubetydelig responstid (har hørt at den ligger på under 1 ms, men det er jeg ikke helt sikker på) mens lcd ligger som oftest på 8 ms. Plasma tv er jo også billigere og bedre til film og tv-titting. Ulempen med plasma er vel inbrenning og at den har en lavere oppløsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 16.38.54 #13 av 18
Postet av: RockyIII
Hvor alvorlig er denne innbrenninga? kommer sikkert til å bli spilt en del på den tven jeg kjøper, men film er viktigst for meg.. derfor har jeg lyst til å kjøpe plasma siden det er best på film. Hvis jeg får innbrenning, kan jeg bytte tven? høres litt rart ut at man kan ødelegge tven etter 10 dager hvis man spiller på den og da kanskje må bare ha det sånn..

Har selv kikka på disse 2 plasmaene...

http://www.sonido.no/default.asp?section=102&id=774


http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=268


Hvem er best av pioneeren og panasonicen? og er det fult mulig å få innbrenning på de fort? hvis man spiller en del på de...

Er det mulig å få like bra filmkvalitet på en LCD tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 17.14.24 #14 av 18
Postet av: Torja
Har nylig anskaffet Panasonic PV60, og den fungere utmerket på tv signaler, dvd og på xbox. Ingen "innbrenning" så langt.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 09.31.58 #15 av 18
Postet av: Jonathan
At PS3 har bedre maskinvare er et godt argument syns nå jeg. Om PS3 eller 360 har spillene må være opp til enhver. Men jeg vil personlig si at PS3 har bedre spill på ventelista enn 360. MGS alene er god nok grunn for meg :wink:

Men jeg bare lurte på en ting, hvor mye betydning har hz for bildekvaliteten på TV-skjermer? Gir høy hz en bedre flyt i bildet, som er nødvendig når man spiller f.eks. raske bilspill?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar