Logo

Kopieringsbeskyttelse

Skriv et svar
21.02.2009 15.42.35 #1 av 6
Postet av: Kramstavaa
Jeg har en LG RZ 37LZ55 som er tilkoblet Viasat HD mottager. Mottager er også tilkoblet LG HDD. Greia her er at TV1000 filmene er beskytter mot kopiering noe som gjør at jeg (når HDD mottager er tilkoblet) går i svart skjerm med teksten "Feil med kopieringsbeskyttelse".
I HDMI kabelen/interfacen er til en kopieringsbeskyttelse som skal hindre en i å kopiere HD filmer. Min spiller kan ikke ta opp HD. Har vært i dialoge med Viasat pr tlf og mail uttallige ganger men uten at dette er kommet til noen løsning. Dette funker bra når HDD spiller er koblet fra, noe som Viasat bekrefter. Men søren heller det må da være mulig å ta opp en TV1000 film når den ikke kan tas opp i HD
Har i dag sett at min skjerm ikke er kompatibel med 1080P. Kan dette ha noe med saken å gjøre
Noen som vet noe om dette??


Kramsta
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2009 16.15.35 #2 av 6
Postet av: Rune
Hei.

Dette var et skikkelig merkelig problem.

Din HDD opptaker har jo ikke HDMI inngang og det er jo utgangen som er koblet til TV. Skjønner ikke at HD boksen din skulle reagere på det. Men her er det tydligvis noe kommunikasjon som jeg ikke var klar over.

Dette har nok ingenting med at TV'n din ikke støtter 1080p.
Har du prøvd å bytte opp på HDMI tilkoblingene? (ikke at det burde løse noe, men er kanskje verdt et forsøk hvis noe av kommunikasjonen er enveis ellere noe.)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 10.20.11 #3 av 6
Postet av: teebee
kan du ikke koble direkte mellom viasat boxen og hdd opptaker?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 14.06.51 #4 av 6
Postet av: Kramstavaa
HDD står for Hard Disk Drive barew for å ha det klart. det er alstå ikke en HD (High definition) spiller.
Til teebee så er det ingen HDMI inngang på denne spilleren.
Takk for svar og håper på at andre kan ha samme problem.
Dette fora er kanskje ikke heller det rette??? Kom ved en tilfeldighet inn på hjemmekino.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 14.20.22 #5 av 6
Postet av: Rune
Tror nok det desverre er et rimelig sært problem.

Slik jeg oppfatter problemet.
Sendingen er merket med et flagg som sier. "Ikke send bilde til opptaker"
LG opptakeren sender beskjed til TV. "Hei jeg er en opptaker"
TV sier til HD boksen. "Hei jeg er en TV, men jeg har en opptaker tillkoblet meg"

Da tenker HD boks. "Ikke farsken om jeg skal sendte dette signalet til TV da den har en opptaker tillkoblet som kan ta opp dette". (noe som ikke er tilfelle)

At utstyrsinformasjon blir sendt via TV slik er nytt for meg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 14.28.08 #6 av 6
Postet av: teebee
nei men pleier å være scart og muligens component. kanskje det er den gamle macrovision fra vhs tiden som henger igjen? :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar