Hei,
dette er mitt første innlegg her på dette forumet, og håper med det dere er litt tolmodige med meg da jeg ikke kan mye om dette emnet. Håper å starte på læringskurvestigningen nå!
Jeg har kjøpt en OK flatTV (lcdteknologi, LG LE850n), men mangler lyd. Dette er altså det jeg er på utkikk etter nå. Jeg kan egentlig INGENTING om lyd per nå, og startet å kikke litt på surround.no. Her så jeg flere gode (visstnok) pakker, uten at de individuelle elementene sa seg så mye. Kan dere hjelpe meg med det?
Det er i hovedsak fire pakker jeg har sett på, anbefalt av surround.no:
Yamaha RX-V767T + Dynavoice M-65 EX-pakke Black -
http://www.surround.no/product/571566/Yamaha-RX-V767T-%2B-Dynavoice-M-65-EX-pakke-Black.htm- Kode: Merk alt
Ny testvinner fra Yamaha!
Her i kombinasjon med testvinner-høyttalerne fra Dynavoice.
• 6 x HDMI 1.4 inn, 2 x HDMI ut
• 3D-støtte / lydreturkanal
• 7 x 95W/7 x 145W
• YPAO romkorreksjon
• Alle HD-lydformater
Pakken består av :
1 stk. Yamaha RX-V767 Titan
1 par Dynavoice Challenger M-65 EX Black Piano/Black Oak
1 par Dynavoice Challenger S-5 EX Black Piano/Black Oak
1 stk. Dynavoice Challenger C-5 EX Black Piano/Black Oak
Pakkepris kr.8.990,-
Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke -
http://www.surround.no/product/569959/Onkyo-TX-SR608B-m-Dynavoice-F-6-EX-og-XTZ-W10.16%2C-5.1-Surroundpakke.html- Kode: Merk alt
Nye Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ 99W10.16 subwoofer Knallpakke! Surroundanlegg sammensatt av Testvinnere fra Onkyo, Dynavoice og XTZ. Vi tør å påstå at bedre lyd finner du ikke i denne prisklassen. Onkyo TX-SR608B fikk karakter 6 av 6 i bladet Hjemmekino! Dynavoice F-6 fikk karakter 10 av 10 i Lyd & Bilde! XTZ 99W10.16 fikk karakter 6 av 6 i Lyd & Bilde og VG. Pakken består av: Onkyo TX-SR608B 1 par Dynavoice F-6 EX High Glossy Black 1 par Dynavoice S-4 EX High Glossy Black 1 stk Dynavoice C-4 EX High Glossy Black 1 stk. XTZ 99W10.16 High Glossy Pris kr. 8.790,- pr. pakke. Frakt kr. 1190,- inkl. oppkravsgebyr Surround.no kjøper Onkyo av den norske offisielle importøren, Mono AS.
Yamaha RX-V667B + M-65 EX-pakke Black -
http://www.surround.no/product/572938/Yamaha-RX-V667B-%2B-M-65-EX-pakke-Black.html- Kode: Merk alt
Her får du en meget rimelig surroundpakke bestående av testvinnere.
Også meget god på musikk.
Pakken består av :
1 stk. Yamaha RX-V667B. Toppkarakter i bladet Hjemmekino.
1 par Dynavoice Challenger M-65 EX. Toppkarakter og gullmedalje i Lyd & Bilde
1 par Dynavoice Challenger S-5 EX
1 stk. Dynavoice Challenger C-5 EX
Dynavoice-pakken fikk karakter 10 av 10 i bladet Digital Life
Produktene kjøpt enkeltvis koster kr. 9.660,-
Pakkepris kr. 7.990,-
Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black -
http://www.surround.no/product/559731/Onkyo-TX-SR607-silver-m-Dynavoice-M-65-EX-5.0-Black.html- Kode: Merk alt
PÅ LAGER!
En fantastisk pakke med testvinnere fra Onkyo og Dynavoice.
Pakken egner seg fabelaktig til både musikk og film.
Pakken består av:
1 stk Onkyo TX-SR607 silver
1 par Dynavoice M-65 EX
1 par Dynavoice S-5 EX
1 stk Dynavoice C-5 EX
Pris kr.6990,- pr. pakke.
Personlige preferanser[list]
[*] Jeg ser omtrent like mye på film som jeg hører på musikk. Jeg har dog et eget Boseanlegg koblet til en trådløs Apple aiport express som jeg streamer trådløs lyd til, og et nytt surroundanlegg vil for det meste bli brukt til film. [/*:m]
[*] Filmavspiller: Jeg har (kun?) en ps3 spiller som vil spille av mine filmer, for det meste blueray. [/*:m]
[*] Rommet: Stua er sammen med kjøkkenet, og avgrenser seg til et hjørne av et nogenlunde avlangt firkantet rom (lengre enn det er bredt). Jeg studerer i Polen og det er her anlegget vil være de neste to årene, og veggene her består av (tynn) gips. [/*:m]
[*] Jeg er glad i lyd ettersom jeg er sønn av min musikk/filminteresserte far, og mener selv jeg er flinkere enn naboen til å høre forskjell på god og dårlig lyd, selv om jeg på ingen måte er noen ekspert![/*:m]
[*] Det er viktig for meg at lyden er så kjapp og presis som mulig. [/*:m][/list:u]
Iom. at jeg bor i utlandet, kommer jeg nok til å kjøpe disse items (mangel på tilsvarende norskt ord) individuelt her nede. Med dette mener jeg at dersom dere heller ville satt sammen en egen pakke med items fra flere av disse pakkene, kom gjerne med forslag! Jeg er også naturligvis åpen for introduksjon av andre items (forstekrere, osv).
Håper på svar med god forklaring, da jeg gjerne vil lære =)
På forhånd takk =)