HIFI Klubben:
DENON AVR-1906 Hjemmekinoreceiver 3698,- som forforsterker
DENON DVD-1920 DVD-spiller 2898,-
Lsound:
Rotel RMB-1075 Effektforsterker 12886,-
SVS SBS-01 høytaler sett 5.0 6438,-
SVS PB12-Plus sub 9612,-
Nettdata:
ADEO (Invideo) GREYVISION 16:9 ramme 100" 3190,-
Epson Projektor EMP-TW600 HD 12290,-
[b][u]Min (foreløpige) konklusjon:[/u][/b]
Reciever/effektforsterker:
"DENON AVR-1906" som en forforsterker og "Rotel RMB-1075" som en effektforsterker er foreslått. (Tar opp dette vs. høytalere litt senere:)
Jeg har selv liten eller ingen erfaring med surroundrecievere og effektforsterkere. Ser at det er skrevet at recieveren er noe av det første man skifter ut ved en eventuell oppgraderinger/utskiftinger i en hjemmekino. Går ut ifra at en effektforsterker ikke "blir sliten/ødelagt" av normal bruk?
Hva er de positive/negative sidene ved å kjøpe effektforsterker vs reciever til ca samme pris?
DVDspiller:
DENON DVD-1920 DVD-spiller 2898,- er foreslått av Boly.
Samsung 950 er foreslått av bomholt.
Hva er hovedforskjell på disse to?
Samsungen koster ca 1000k mindre..men er den så mye dårligere .. eller er det pga DENONmerke 1920 er såpass mye dyrere?
Høytalere:
Ser bomholt er bemerker en mulig overkill i systemet mitt (og Boly sitt forsåvidt) angående reciever&effektforsterker vs høytalere som er planlagt kjøpt.
Hva skal jeg da gjøre...for å få mest lyd for pengene?
En mulighet er å kjøpe SVS 5.0-pakken og droppe/gå ned på effektforsterker og heller kjøpe en medium reciever som kan dra dette.
En annen utvei er å kjøpe som bomholt foreslår høytalere fra B&W-600serien. (Har du noen eksakte du tenker på?)
Jeg har 1 par hjemmelagde MDS-Powerhøytalere (hver av dem har egen diskant, mellomtone og 12" basselement).
Er det en mulighet å bruke disse midlertidig slik at jeg kan heller avse noen tusen ekstra på gode fronthøytalere og center?
Så får jeg heller bruke penger på matchende bakhøytalere når lommeboka tilsier det!?
Subwoofer:
Har i disse dager fått 90% godkjennelse ang omgjøring av 40-45% av trimrommet til hjemmekino. Etter nye utregninger ser det likevel ikke ut for at det er snakk om mer enn 17m2 +/- .
Likevel best å investere i den "SVS PB12-Plus" ?
Har en fetisj med å kjøpe stort .. når man først kjøper osv.
Nå er det kanskje ikke det beste i hver situasjon .. så derfor jeg spør!
Projektor m/takfeste:
Boly foreslår LCD'n Epson EMP-TW600 HD...
Jeg selv foreslo i starten DLP'n BenQ PE 7700...
Hva kan dere si er den største forskjellen på denne LCD'n og DLP'n?
Har ikke funnet noen tester mellom akkurat disse to..og litt pga at jeg ikke har for stor peiling selv angående dette ser jeg helst at jeg får dette inn med teskje!
Forruten prisforskjellen på disse to ser jeg ikke noe som skal kunne bestemme hva jeg skal gå for..
Lerret:
Boly sitt forslag angående lerret var et ADEO (Invideo) GREYVISION 16:9 ramme 100" til 3190,-. Er dette et bra lerret til den prisen?
Økonomisk som jeg er
.. så kommer jeg tilbake til det "ikea-lerret" mitt!
Er det en løsning som kan være ok ang pris/resultat - eller bør man investere i et lerret?
Oppsettet/guiden som jeg hadde tenkt å bruke:
http://avforum.no/forum/archive/index.php/t-22943.html
Håper på noen tilbakemelding angående mine spørsmål!
PS: skal til Trondheim kommende fredag-lørdag..
Om det er noen som har et lignende oppsett som det jeg ser for meg at jeg kommer til å kjøpe, er det bare å sende i vei en invitasjon!