Logo

kompatibilitetsproblemer mellom ONKYO receivere og PANA tv

Skriv et svar
24.07.2010 23.06.25 #1 av 4
Postet av: pok
Har lest i et eller annet forum at Onkyo receivere og Panasonic tv'er har problemer med hdmi-overføringen seg i mellom.
Er dette riktig?
Jeg har nemlig en Panasonic S10e 42"plasma, og kan tenke meg en Onkyo 608.
Noen som vet?

pok
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2010 13.22.09 #2 av 4
Postet av: Plasmasaklart
Hei

Fikk problemer med dette i fjor høst da jeg gikk til anskaffelse av BlueRay-spiller. Det var kun BR som skapte problemer.
Hadde Onkyo 705 receiver, Panasonic BR og Panasonic 42G15 plasma. Fikk bare slompvis bilde på skjermen ved avspilling av BR 1080P.
Koblet med HDMI via receiver til tv. Fungerte uten problemer hvis jeg satte ned oppløsning til 1080i. Fungerte også greit med 1080P hvis jeg koblet spiller direkte til tv.
Prøvde først med div HDMI-kabler inkl. SUPRA, men ingen bedring. Byttet til Pioneer BR-spiller, ingen forskjell.
Kjøpte så Onkyo 807 på Elkjøp helgetilbud. Returnerte denne på angrefristen da det var samme problemet med denne.
Leste en liten notis vedrørende HDMI-"protokoller" der det var antydet at Yamaha brukte samme "protokoll" som Panasonic.
Slo til på en Yamaha RXV765 og nå ble alle problemer med overføring av 1080P via receiver borte.
Er storfornøyd med denne receiveren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2010 14.54.34 #3 av 4
Postet av: Kjell
Det er en firmware oppdatering til Panasonic tver som fikser dette.
Husker ikke helt hvilke Panasonic modeller.
Kontakt Panasonic, og de sender deg en minnestick med ny firmware.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2010 17.13.45 #4 av 4
Postet av: Plasmasaklart
Dette ble prøvd. Kontaktet Panasonic og de sendte meg ny firmware på et SD-card.
Ny firmware løste ikke mine problemer, men etter overgang til Yamaha receiver, ble alt iorden.
Angrer uansett ikke på bytte av receiver da lydsignaturen ble "friskere" sammenlignet med Onkyo, noe som tiltaler meg bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar