Logo

Kommende hjemmekinoreceiver ifra Denon, AVR-3805.

Skriv et svar
30.03.2004 00.12.09 #1 av 9
Postet av: Kim
Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg Harman-Kardon AVR 630, men så fikk jeg med meg denne nyheten, at Denon kommer med ny hjemmekino-receiver.
Kom over dette på Hifiklubben.no - http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|a|739|||
Hva syns dere som har skikkelig peiling på hjemmekino? AVR 630, eller AVR 3805?
Takk for alle svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2004 18.10.32 #2 av 9
Postet av: Rune
Personlig så ville jeg ventet å kikket på 3805.

Begge er 2 gode forsterkere, men den automatiske kalibreringen til 3805 kan nok hjelpe på lydgjenvielsen.

Vil også nevne Yamaha RX-V1400 og Yamaha RX-V2400 som er to gode receivere i denne prisklassen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2004 20.28.15 #3 av 9
Postet av: Knut
"Rune" skrev:Personlig så ville jeg ventet å kikket på 3805.

Begge er 2 gode forsterkere, men den automatiske kalibreringen til 3805 kan nok hjelpe på lydgjenvielsen.

Vil også nevne Yamaha RX-V1400 og Yamaha RX-V2400 som er to gode receivere i denne prisklassen.


H/K AVR 630 har også automatisk kalibrering, har den ikke? Man legger fjernkontrollen der man sitter og kjører testsignal, og mikrofonen i fjernisen stiller inn lydvolumet i all hjemmekinokanalene ... HKen har også BASS management ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2004 21.11.01 #4 av 9
Postet av: Rune
Den har niveåjustering, men den har ikke frekvensjustering på alle kanaler.

Mange opplever at de får en bedre gjengivelse da forskjellige høyttaler lyder mer likt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2004 00.24.13 #5 av 9
Postet av: Kim
Hmm.. Nå ble jeg litt nysgjerrig på en av de Yamaha-forsterkerene, 7x120w er bra å ha med så mange høyttalere også. Harman Kardons toppmodell i AVR serien har "bare" 7x75w.
At den var THX Select gjorde ikke forsterkeren mindre digg.

Må si jeg ble lysten på V2400RDS modellen :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2004 07.13.30 #6 av 9
Postet av: Knut
"Kim" skrev:Hmm.. Nå ble jeg litt nysgjerrig på en av de Yamaha-forsterkerene, 7x120w er bra å ha med så mange høyttalere også. Harman Kardons toppmodell i AVR serien har "bare" 7x75w.
At den var THX Select gjorde ikke forsterkeren mindre digg.

Må si jeg ble lysten på V2400RDS modellen :)


Ikke la deg lure av at Denon oppgir høy watt. I katalogene sine, og på nettsidene, sier de ca. 20 ganger at alle kanalene er 110 watt (for 3803en), men det står ingenting om hvor mange ampere den leverer!
Les dette, utdrag fra HI-FI center kjedens beskrivelse av HK AVR 630:

"Watt-nisser:
Noe av det som alltid har preget Harman/Kardons receivere er rå kraft. De er sjelden de som oppgir høyest effekt, men så kan ”H/K Watt” sjelden sammenlignes med konkurrentene. Få tenker på at det faktisk må være et samsvar mellom watt inn og watt ut. Ser man bak på forsterkeren hva slags strømforbruk den har, bør det faktisk stå i et visst forhold til hva man mener den skal gi ut til høyttalerne. Faktisk bør summen av effekt ut til høyttalerne være mindre enn ”watt-inn”, ettersom man alltid har et vist varmetap.
Du kan trygt sammenligne Harman/Kardon med hvilken som helst konkurrent på dette området."

Ikke vær en watt-nisse :D
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2004 08.42.54 #7 av 9
Postet av: Hi-Fil
"knut@extend.as" skrev: Ikke la deg lure av at Denon oppgir høy watt. I katalogene sine, og på nettsidene, sier de ca. 20 ganger at alle kanalene er 110 watt (for 3803en), men det står ingenting om hvor mange ampere den leverer!



Nå var det ikke Denon det ble referert til, men Yamaha. Denon er også mer konservative enn Yamaha med oppgitt effekt. HK, NAD og Rotel er i særklasse konservative på dette området.
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2004 13.04.54 #8 av 9
Postet av: Knut
"Hi-Fil" skrev:
"knut@extend.as" skrev: Ikke la deg lure av at Denon oppgir høy watt. I katalogene sine, og på nettsidene, sier de ca. 20 ganger at alle kanalene er 110 watt (for 3803en), men det står ingenting om hvor mange ampere den leverer!



Nå var det ikke Denon det ble referert til, men Yamaha. Denon er også mer konservative enn Yamaha med oppgitt effekt. HK, NAD og Rotel er i særklasse konservative på dette området.


Jeg refererer til Denon, ikke Yamaha (jfr. 110 watt).

Knut
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2004 19.26.04 #9 av 9
Postet av: ron|n
Man skal vel måle Watt i 8 Ohm da alle kanalene er i effekt for å finne den reelle watt`n, tror jeg da iallefall., Denon er 7x120W i 8 Ohm og 7x160W i 6 Ohm, tror jeg så det en plass,

Jeg skal selv ha meg ny så Denon`s er vel førstevalget. Om ikke så blir det vel Yamaha RX-2400RDS som har noen lunde samme spesifikasjonene sammt effekt, og den er som sagt THX select serttifisert.

Den er jo en del eldre enn Denon`s men en tusing rimeligere.
What we do in life echoes in eternity
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar