Logo

Kobling av Sony hjemmekino

Skriv et svar
17.11.2012 23.04.10 #1 av 1
Postet av: Dzets
Hei! Har en Philips tv (Philips 42PFL4047) som jeg gjerne vil ha lyd fra hjemmekinoen, et Sony Dav-Dz280.
Her er problemet: Jeg får ikke lyd fra hjemmkinoen, uansett hvordan kobling jeg prøver, får dog lyd når jeg spiller av DVDer. På den gamle tven min, også en philips, kunne jeg få lyd fra alt jeg hadde tilkoblet til tven, inkludert xbox360, rikstv, bluray osv bare ved å bruke en Scartkabel fra tv til hjemmekino, men når jeg prøver å koble scart til denne tven kommer det ingenting. Siden hjemmekinoen ikke har optisk inngang/utgang så prøvde jeg å koble en optisk kabel fra tven til en konverter, så til RCAkabler som gikk over til scart og inn i hjemmekinoen, igjen uten hell. Men, jeg fikk lyd fra rikstvboksen når jeg koblet en scart fra hjemmekino til den, men jeg fikk kun lyd fra rikstv da, og lyden fra rikstvboksen var på uansett om jeg spilte xbox eller så på bluray.

Slik det er nå har jeg en xbox360, rikstv, blurayspiller og hjemmekino koblet til tven via hdmikabler.
Jeg vet at jeg kan koble fra phonojack på hjemmekino til phonojack på tven, men det er uaktuelt siden jeg bare får stereolyd. '

hjemmekinoen har kun en hdmi utgang og en scart.
Tv har 4x hdmi og en optisk utgang, samt scart og RGB og VGA.

Om noen har tips eller triks, rop ut! :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar