Logo

Koble Surround anlegg til TV?

Skriv et svar
06.01.2005 17.12.45 #1 av 6
Postet av: arna
Jeg har Logitech Z-5500 og har koblet det til min DVD spiller slik;
Fra logitech (med optisk kabel)

Til DVD spiller (med optisk kabel)


Da fungerer lyden men det jeg også vil er at det blir surround lyd på Tv også, at høyttalerne virker likt på tv som dvd. Nå er det bare dvd.

Hvordan skal jeg da koble det opp? Tven min har bare 2 scart innganger ... trenger jeg overgang ? alt taes imot med stor takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 17.35.01 #2 av 6
Postet av: arntos
Regner med at du bruker scart 1 til dvd spilleren. Du bruke scart nr 2 til å sende lyd ut fra TVèn, visst den sender ut på scart 2 da. Da bruker du en scart til phono også en overgang til 3.5 mm jack inn på anlegget. Men da får du riktig nok lyd bare i fronthøytalerene (og subben tror jeg) Her må du passe på at ledningen sender signal fra scart til phono, finnes en del som sender bare fra phono til scart. Da får du med andre ord ikke lyd. Håper det hjalp :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 18.10.01 #3 av 6
Postet av: hdanielsen64
"arntos" skrev:Her må du passe på at ledningen sender signal fra scart til phono, finnes en del som sender bare fra phono til scart. Da får du med andre ord ikke lyd. Håper det hjalp :?:


For at dette ikke skal skje, kjøp en scartovergang med en bryter hvor man kan velge IN eller OUT på. Sett denne på OUT, og koble det opp slik som han sier. Da vil alt fikse seg. Har gjort dette flere ganger selv ;)

EDIT: Her var det visst snakk om ledningen. Da er jeg enig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2005 16.42.39 #4 av 6
Postet av: arna
Ok takk. Jeg fikk det til men som du sa var det bare på 2 høytallere. Jeg kan velge mellom:

Rear left og Right
Center + sub
Front left og Right


Finnes det noen mulighet for at jeg kan få til alt?(5 høyttalere) En slags phono utvider fra 1 til 3 kabler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2005 02.01.48 #5 av 6
Postet av: user11
Vil ikke 2x stero fikse dette for deg? (effects)

Da vil du nok ikke få med center-høyttaleren da...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2010 16.40.07 #6 av 6
Postet av: sebba2
jeg har samme høytalersystem, men jeg får dem ikke til å fungere til noe annent enn pc, hvordan kan jeg koble systemet til en forsterker? og har du skrudd på annlegget på kontrollen? please svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar