Logo

Koble Stereo forsterker til Reciever (effekt)?

Skriv et svar
03.01.2006 18.53.24 #16 av 17
Postet av: orso


Ja når det blir kalibrert med YPAO stilles volumet/utsignalet ned for å tilpasse resten av systemet.
Ellers så er jeg redd for at lydbildet blir dårlig til filmbruk ved denne løsningen.
Når Marantzen kjøres som seperat forsterker er det god punch i bassen, mens lyden endres dramatisk når jeg kjører lyd via recieveren !


Sikker på at har koblet slik har beskrevet? CD spilleren inn i Marantzen og receiveren utfra front pre-out til aux in? Når du spiller CD switcher du Marantzen til CD. Da er ikke receiveren koblet inn i det hele tatt og du vil få det samme resultatet som om den ikke var tilkoblet. På film skrur du Maranzten til aux.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2006 19.45.48 #17 av 17
Postet av: FallenA
"bomholt" skrev:




Sikker på at har koblet slik har beskrevet? CD spilleren inn i Marantzen og receiveren utfra front pre-out til aux in? Når du spiller CD switcher du Marantzen til CD. Da er ikke receiveren koblet inn i det hele tatt og du vil få det samme resultatet som om den ikke var tilkoblet. På film skrur du Maranzten til aux.


Joda, jeg har koblet slik også, og cd lyden blir da meget bra, men da er ikke recieveren inni bildet overhodet. MEN, når jeg da skal se på film, og recieveren er koblet fra Pre out L/R til Aux in på forsterkeren over føres den dårlige lyden som jeg nevner tidligere.
Det er jo håpløst å ha godlyd ved cd avspilling, og håpløs lyd når jeg ser på film!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar