Logo

Koble PC til Plasma (DVI)

Skriv et svar
30.11.2005 14.43.28 #1 av 11
Postet av: VizlaN
Har problemer med dette..Lyden fungerer som den skal, men TV'en får intet signal. Har prøvd flere ganger og starte fra instillingene til skjermkortet, men blir automatisk deaktivert med en gang..

Kortet er et X600, og er koblet til TV'en med DVI-kabel, og en adapter fra DVI til VGA. ( Bare en ledig VGA på skjermkortet. )

Hvis jeg kobler DVI-kabelen fra TV'en inn på primary nekter enkelt og greit pc'en å starte opp..

Ps: har stilt DVI til PC på TV'en som er en Thomson Scenium 37PB220S4.

Noe jeg har glemt eller burde prøve ? :)
Tips og svar mottas med stor takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 15.15.05 #2 av 11
Postet av: arntos
Har testet den 220 serien fre Thomson med Iscan HD og den er vrien på slike signaler. Ble aldri helt klok på hva den takler og ikke, men prøv å juster oppløsningen, mener at 1024*768 fungerte. Sjekk også HZ når du skal inn på DVI inngangen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 15.37.12 #3 av 11
Postet av: VizlaN
"arntos" skrev:Har testet den 220 serien fre Thomson med Iscan HD og den er vrien på slike signaler. Ble aldri helt klok på hva den takler og ikke, men prøv å juster oppløsningen, mener at 1024*768 fungerte. Sjekk også HZ når du skal inn på DVI inngangen.


Hvilken HZ-instilling ? Prøvd et par forskjellige på 1024*768 men, samme resultat.

edit: sendt en liten mail til thomson, se om jeg får no brukbart svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 19.48.04 #4 av 11
Postet av: MCPC.no
Bruker du en VGA kontakt på skjermkortet? Så en overgang til DVI? Og så DVI kabel fra overgangen til TV?

I så fall får du ikke dette til fordi signalet fra VGA kontakten på skjermkortet ikke er kompatibel med DVI...

Omvendt går imidlertid, (fra DVI på skjermkortet til VGA på skjerm) om DVI kontakten på skjermkortet er av typen DVI-I.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 21.12.23 #5 av 11
Postet av: VizlaN
"MCPC.no" skrev:Bruker du en VGA kontakt på skjermkortet? Så en overgang til DVI? Og så DVI kabel fra overgangen til TV?

I så fall får du ikke dette til fordi signalet fra VGA kontakten på skjermkortet ikke er kompatibel med DVI...

Omvendt går imidlertid, (fra DVI på skjermkortet til VGA på skjerm) om DVI kontakten på skjermkortet er av typen DVI-I.

Ja, leste dette i bruksanvisningen litt tidligere idag. Det hjalp imidlertid desverre ikke, ender fortsatt med intet bilde. ( Ikke signal )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 22.36.57 #6 av 11
Postet av: arntos
Prøv vga inngangen da vel....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2005 09.06.52 #7 av 11
Postet av: MCPC.no
Det hjalp imidlertid desverre ikke, ender fortsatt med intet bilde. ( Ikke signal )


Hvordan kobler du det nå da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2005 15.58.01 #8 av 11
Postet av: VizlaN
byttet ledning fra DVI til VGA , får nå bilde. Nå har jeg støtt på et annet problem; synlige striper bortover hele skjermen. Noen ideèr :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2005 18.11.13 #9 av 11
Postet av: MCPC.no
"VizlaN" skrev:byttet ledning fra DVI til VGA , får nå bilde. Nå har jeg støtt på et annet problem; synlige striper bortover hele skjermen. Noen ideèr :?:


Har du valgt en oppløsning og oppdateringsfrekvens som skjermen støtter? Sjekk i brukermanualen til skjermen hvilken oppløsning du kan bruke...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 23.29.02 #10 av 11
Postet av: VizlaN
Problemet der er at TV'en kjører 1024x1024.. Nærmeste jeg kommer til det er 1024x768, men da har jeg visse striper og nederste del av bildet syns ikke. ( Hjelper ikke og endre format på tv'en heller for å løse det. )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2005 11.30.28 #11 av 11
Postet av: MCPC.no
"VizlaN" skrev:Problemet der er at TV'en kjører 1024x1024.. Nærmeste jeg kommer til det er 1024x768, men da har jeg visse striper og nederste del av bildet syns ikke. ( Hjelper ikke og endre format på tv'en heller for å løse det. )


Her finner oppløsningene dette TV-apparatet takler på PC-inngangen:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... talognr=85

Som du ser er nok 1024x768 den beste oppløsningen. De svarte stripene må du da leve med. Overskanning kan du imidlertid justere i driverne til skjermkortet, slik at også nederste del av bildet synes.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar