Logo

Koble PC-Sub til Receiver + MER

Skriv et svar
27.02.2010 12.25.20 #1 av 7
Postet av: sebba2
Hei,
Jeg har nettop kjøpt meg en "Onkyo TX-SR607EB" og jeg lurer på hvordan jeg kan koble min Logitech Z-5500 Subwoofer til denne receiveren og hvordan jeg kan koble receiveren til min projektor Epson TW-700? Her ser du bilder av inngangene/utgangene på produktene:
Logitech SUB:

Onkyo Receiver:

Projektor Epson TW-700:



Takker for alle svar! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2010 02.02.09 #2 av 7
Postet av: teebee
vet ikke om sub kan kobles opp, så det får andre svare på, men projektor kobles opp med hdmi kabel fra hdmi ut på reciever til hdmi ingangen på projektor.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2010 11.22.50 #3 av 7
Postet av: sebba2
"teebee" skrev:vet ikke om sub kan kobles opp, så det får andre svare på, men projektor kobles opp med hdmi kabel fra hdmi ut på reciever til hdmi ingangen på projektor.


Den er grei, Takk for svar! :D
Håper noen kan gi svar på om jeg kan koble til PC sub til receiveren :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2010 12.18.07 #4 av 7
Postet av: morten@karlsen.cc
Fant denne
http://logitech-en-emea.custhelp.com/cg ... r%20System
Morten A. Karlsen
g18.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2010 21.10.41 #5 av 7
Postet av: sebba2
"morten@karlsen.cc" skrev:Fant denne
http://logitech-en-emea.custhelp.com/cg ... r%20System

takk, men lurer ikke på hvordan jeg kobler høytalerene til receiveren, det er subwooferen jeg lurer på ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2010 12.37.04 #6 av 7
Postet av: toraabe
For å si det rett ut,.. det kan gå ved å bruke en masse overganger og slikt, men det vil uansett aldri bli
spesielt bra. Ikke med tanke på hvor mye bedre ampen din er sett i forhold til kvaliteten på logitech subben. Jeg har hørt den og det er en ordentlig udefinert brumlebass som mere gir mye lyd enn at den er oppløst og kjapp.
Bruk den og høyttalerne for det den er bygd for å gjøre, nemlig surroundlyd fra PC eller en middels dvd med SPDIF inn.
Toppene til Logitech er vel greie men er ikke spes bra i mellomregistret ( talelyd ) .
De låter for spinkelt og kobler du disse inn på Onkyoen og du guffer på ordentlig er jeg redd de knekker raskere enn raskt.
Spar heller opp litt penger og kjøp f.eks et system som dette her http://www.surround.no/product/520291/D ... lossy.html

Med en sub på 400 W rms får den logitechen din til å virke som et ullent garnnøste i forhold...
Denne her er stram slår ordentlig og er definert til tusan..


Jeg ville ha bruikt logitechen til det den er ment som og det er PC lyd

Onkyoen får du bruke til det som den er ment til og da mener jeg at du får rettferdiggjøre dens kvaliteter ved å koble til noe som iallefall er av kvalitet som jeg har vist her ..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2010 12.10.06 #7 av 7
Postet av: sebba2
"toraabe" skrev:For å si det rett ut,.. det kan gå ved å bruke en masse overganger og slikt, men det vil uansett aldri bli
spesielt bra. Ikke med tanke på hvor mye bedre ampen din er sett i forhold til kvaliteten på logitech subben. Jeg har hørt den og det er en ordentlig udefinert brumlebass som mere gir mye lyd enn at den er oppløst og kjapp.
Bruk den og høyttalerne for det den er bygd for å gjøre, nemlig surroundlyd fra PC eller en middels dvd med SPDIF inn.
Toppene til Logitech er vel greie men er ikke spes bra i mellomregistret ( talelyd ) .
De låter for spinkelt og kobler du disse inn på Onkyoen og du guffer på ordentlig er jeg redd de knekker raskere enn raskt.
Spar heller opp litt penger og kjøp f.eks et system som dette her http://www.surround.no/product/520291/D ... lossy.html

Med en sub på 400 W rms får den logitechen din til å virke som et ullent garnnøste i forhold...
Denne her er stram slår ordentlig og er definert til tusan..


Jeg ville ha bruikt logitechen til det den er ment som og det er PC lyd
Tusen hjertelig takk for et bra svar!
Tror du du kan gi meg navnet på disse overgangene jeg eventuelt kunne ha brukt for å koble suben til Receiveren? Takk :D
Onkyoen får du bruke til det som den er ment til og da mener jeg at du får rettferdiggjøre dens kvaliteter ved å koble til noe som iallefall er av kvalitet som jeg har vist her ..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar