Logo

Koble en forsterker til en effektforsterker...?

Skriv et svar
26.04.2005 08.42.19 #1 av 6
Postet av: MaDDoX II
Jeg har tenkt å koble en effektforsterker (AMC 2N100-5 ) ( http://shop.store.yahoo.com/hometheater ... dgrad.html ) til en Pioneer,husker ikke navnet,men den er på 5.85 watt og kostet 2800kr.
Jeg får koblet det,men jeg kan ikke styre lyden fra Pioneer`en,jeg må bak på AMC`en får å stille lyden,og jeg vil jo ha surrond lyd også da.
På Pioneer`en så er det sånn surrond utganger,i tillegg til vanlige,dvd,cd,vcr osv utganger....
Men åssen skal jeg koble det?


Men åssen kan jeg få dette til?
Må jeg kjøpe meg en forforsterker?
Mmmmmm HØYTALERE!!! mmmm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 10.16.42 #2 av 6
Postet av: Rune
Du må koble effektforsterkeren til utgangene som er merket med pre out. Men siden dette er en av de rimeligste forsterkeren så kan det godt hende du ikke har denne muligheten desverre.

På bildet nedenfor finner du pre out over høyttalerutgangene:

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 12.15.47 #3 av 6
Postet av: Bombadil
Nå som vi er inne på temaet. så benytter jeg meg sjansen til å spørre noen spørsmål som jeg har lurt på.. :?:

1. Hvis man kjøper seg en effektforsterker, hvordan vil man da merke forskjell i lydbildet? vil de spille klarere eller hva skjer??

2. Hva er forskjellen på en forforsterker og en effektforsterker?
Hva er egentlig viktigst.?

Takk for svar på forhånd. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 12.29.36 #4 av 6
Postet av: Rune
1. Dette avhenger helt av hvilken intergrert forsterker som denne forforsterkeren kobles til. Jeg bruker selv effektforsterker på front noe som gjør jeg får spilt med mere kontroll og at i tillegg så blir det mere krefter til bak og senter.

2. Effektforsterkeren gjør ikke annet enn å forsterkere et linjesignal om til et høyttalersignal. En forforsterkerer har f.eks kontroll over volumet, bass & diskan, dekoding av lydformater også videre.

Vil vel si at effektforsterkeren kan skape de største forskjellene men begge er viktige.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2005 10.08.24 #5 av 6
Postet av: MaDDoX II
dette er forsterkeren (http://www.satellit-s.ru/images/217_big.jpg )
Pioneer VSX-D512 heter den,den har ikke pre-out,men den har sånn utganger til surrond,center og sub, men jeg har prøvd med de,men jeg får det ikke til...
Funker det ikke med pioneeren?
Mmmmmm HØYTALERE!!! mmmm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2005 10.36.04 #6 av 6
Postet av: detteermeg
Det kommer ikke til å funke hvis du kobler til høyttalerutgangene nei.
Du må ha en forsterker med pre-out.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar