Logo

Koble DVD spiller gjennom receiver

Skriv et svar
04.01.2008 18.46.47 #1 av 3
Postet av: ORM
Hei,

Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Sony VW50 projektor og Yamaha RXV1800 (eller noe deromkring). Det står at man enkelt kan koble DVD spilleren gjennom receiver til projektor, men vil man da oppleve lavere bildekvalitet? Etter hva jeg kan lese gjør man ikke det, men tenkte det er greit å spørre de vise og erfarne!

Har for øvrig en Toshiba XE1 dvd spiller (som jeg er kjempefornøyd med)

Merk... Har ikke fått den nye projektoren ennå.

ORM
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 19.28.31 #2 av 3
Postet av: Rune
HDMI signalet vil passere rett gjennom denne receiver uten kvalitetstap. Eneste receiveren som har påført dårligere bilde er Onkyo sin siste serie, men det er fordi de går inn på selve HDMI signalet for å kunne legge på meny og slikt.

Når du kjørere HDMI signal gjennom HDMI vil bildet forsinne når du slår på HDMI fordi at Yamaha velger å ikke røre HDMI signalet.

Flott utstyr du har. Det blir sikkert knall. Torja på forumet har samme spiller og projektor:
http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=39&
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 00.35.41 #3 av 3
Postet av: ORM
Takker for svar!

Jeg har stor tro på Sony sin projektor. Tror den kan passe bra til Toshiba XE1, som er overlegen alt annet jeg har sett av bildekvalitet. Er i hvert fall å anbefale. Ikke er den dyr heller. Et råkjøp som jeg ikke kan forstå går an. De nye til Toshiba som er EP30 og EP35 virker ikke å nå den opp til knærne engang.

OR
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar