Logo

Klipsch eller B&W

Skriv et svar
11.05.2004 11.26.27 #16 av 22
Postet av: Toffy
"amatøren" skrev:Jeg ville iallfall gått for Klipsch. Er noe av det lureste jeg har gjort her i livet å kjøpe Klipsch, vurderer å bytte meg opp til Reference serien men så er det jo de penga :?
Synes det er kjedelig lyd i B&W, det er jo bra høyttalere og hva man liker av lyd er smaks sak så det er ditt valg. Men liker du høyttalere med veldig godt detaljert diskant og mye trykk så er valget enkelt



Sammenlignet med B&W, så er ikke diskanten noe spesielt detaljert i det heletatt.
Som jeg har sagt før, så har jeg hørt B&W og Klipsch. og da en dyrere Klipsch en B&W.
men diskanten er tydligere og en anelse bedre i B&W. men litt mer basstrykk i Klipsch, men så var det også en dyrere høyttaler. Velger du en dyrere B&W, så stiller alt seg anderledels.

Uansett så er ønske om lyd ulikt, derfor velge andre høyttalere, men å grunne det med noe som ikke stemmer er feil og bare dumt.

T....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 17.06.56 #17 av 22
Postet av: JoAndrè
Klipsch har eg hatt lyst på i over 5 år, sidan eg såg første reklama for KSW-serien i lyd&bilde faktisk, så dei er verdt ein test.

Har mange kompissar som svergar til B&W så denne er nok også bra. Spør om å få teste dei heime om dette ikkje er til for masse bry.

-Jo Andrè
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 17.30.35 #18 av 22
Postet av: Toffy
"JoAndrè" skrev:Klipsch har eg hatt lyst på i over 5 år, sidan eg såg første reklama for KSW-serien i lyd&bilde faktisk, så dei er verdt ein test.

Har mange kompissar som svergar til B&W så denne er nok også bra. Spør om å få teste dei heime om dette ikkje er til for masse bry.

-Jo Andrè



Jeg lånte dem hjemme, det var slik valget havnet på B&W.

Dette er den dessidert beste måten å finne de rette høyttalera.
Men husk å låne hjem den best anbefalte forsterker.

Til B&W brukte jeg Denon AVC A10SE

Men til Klipch fikke jeg en Rotel sak husker ikke hvilken modell men var vel 150W pr kanal og THX godkjent.


T....


Skal foresten nå bygge meg høyttaler, det blir Dynabel 15" bass, Peerless 8" mellomtone. og Kritikk roste Peerless 1" Diskant.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2004 10.55.31 #19 av 22
Postet av: amatøren
Toffy skrev:
Sammenlignet med B&W, så er ikke diskanten noe spesielt detaljert i det heletatt.
Som jeg har sagt før, så har jeg hørt B&W og Klipsch. og da en dyrere Klipsch en B&W.
men diskanten er tydligere og en anelse bedre i B&W. men litt mer basstrykk i Klipsch, men så var det også en dyrere høyttaler. Velger du en dyrere B&W, så stiller alt seg anderledels.

Uansett så er ønske om lyd ulikt, derfor velge andre høyttalere, men å grunne det med noe som ikke stemmer er feil og bare dumt.

T....

Er jo de som mener at de har rett uansett da. Har forresten et anlegg stående hjemme med Cayin forsterker, Arcam spiller og Dynaudio Contour S3.4 høyttalere. Og samtlige komponenter har fått toppresultater i lyd og bilde og til 34 000 var høyttalerne det beste kjøpet på markedet. Og det er iallfall et anlegg med seriøs lyd.
Vil ikke si at jeg grunner uttalelsene mine med noe som ikke stemmer, vil heller si at det finnes enkelte fantaster som står bombastisk på sine meninger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2004 17.14.48 #20 av 22
Postet av: Toffy
Er jo de som mener at de har rett uansett da. Har forresten et anlegg stående hjemme med Cayin forsterker, Arcam spiller og Dynaudio Contour S3.4 høyttalere. Og samtlige komponenter har fått toppresultater i lyd og bilde og til 34 000 var høyttalerne det beste kjøpet på markedet. Og det er iallfall et anlegg med seriøs lyd.
Vil ikke si at jeg grunner uttalelsene mine med noe som ikke stemmer, vil heller si at det finnes enkelte fantaster som står bombastisk på sine meninger.[/quote]

Cayin har jeg aldri hørt på noen gang, mener jeg har hørt Dynaudio. Men kan ikke utale meg, husker Resultat fra Lyd og bilde.

Utalelsen jeg mener ikke stemmer: er B&W sin diskant opp mot Klipch.
Holder du deg til samme pris klasse, så er ikke Klipch mer detaljert.

Og når det gjelder bass, så er det mye forskjellig folk er ute etter. Men de jeg hadde med hjem, så trøkka bassen best i B&W 605S2. Kontra Klipch i samme prisklasse. Men er ikke i stand til å huske model der.


Jeg må si at jeg ikke er en hardnakka B&W fan. Siden jeg mener JM lab er MYE bedre, selv opp mot B&W 800 seriene.


Var hos en som hata sine B&W fordi dem var så bass svake. Det var B&W 604 S3 (2 stk 7" bassere + 7" mellomtone og 1" diskant)

Men han kjørte dem på en 2 X 50W Denon forsterker av den billigste serien.


Om han skulle testa en Klipch stativ høyttaler på samme forsterker, så vil han tru at dette trøkker mer. Uten å forstå hvorfor.


T....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2004 10.36.24 #21 av 22
Postet av: JOSO
Kjøpte meg ett par Klipcsh SP 1 i fjor på impuls (Salg hos Rolfs etter messa) og var overrasket over hvor mye bass disse klarte å levere. Bassen i disse er aktiv (225W), men er ikke på mer en 8". Disse blir drevet av hver sin Electrocompaniet AW220 (Overkill :shock: )og brukes i ett hjemmekinoanlegg i en stue på ca 35kvm.

Faren min har BW 604 S3 koblet til en stereoforsterker. Det er en NAD C372 som skulle ha krefter nok i massevis til å drive disse. Må nok si meg enig i att bassen i disse var skuffende. :(

En annen ting er att skal man vurdere Klipsch bør man få ha dem på hjemmlån noen dager. Diskanten er mildt sagt uvant de første dagene, men når jeg ble vant til dem var jeg meget fornøyd. Vurderer å bytte SP 1'ene i RF5 når jeg får ferdig med ett kjellerstue prosjekt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2004 14.34.05 #22 av 22
Postet av: Henning
Er faktisk litt enig i at det er litt kjedelig lyd og b&w (600-serien). Har selv hørt mye på b&w, og det er ikke før du kommer litt opp i pris det begynner å bli moro! Det er kanskje pengene som begrenser deg, men ville mye heller gått for 604 s3 enn 604 s2, 604 s3 er en bedre høyttaler.

På en annen side nevner du at du liker bass, da ville jeg mye heller ha valgt klipsch. De fleste høyttalere fra disse kanter har en høy gøy-faktor og spiller høyt med en god bass!

Selv har jeg audiopro avantek nine og kan ikke være mer fornøyd! Her snakker man dyyyp bass!! (pass på riktig elektronikk!!)

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=480

-Henning
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar