Logo

Klage til hele for****a bransjen!

Skriv et svar
23.05.2007 21.23.40 #1 av 10
Postet av: petre2006
JA, nå vil jeg prøve å lage litt fyr her inne, så om noen har noe høyeksplosivt å tømme på dette bålet så er jeg med på det videre.

Kan selvfølgelig bli oppfattet som useriøs, men idag rant begeret over og nå vil jeg slippe litt steam ut av toppskalken ved å høvle hele AV mafiaen ned.

Dere får unnskylde mine skrive og stavefeil, men dere forstår nok ordene om dere vil. Her kommer punktene nedover.

1. Canal Digital og ViaSat er mafia. Ikke noe nytt at de parrer kortene med tunere, men det er rimelig slitsomt å prøve som meg å holde meg lovlig med topp kanalpakke hos de begge, men ikke få lov til å kjøpe/bygge meg en tuner etter eget ønske. Det er fordi de bestemmer hvilken bedriten tuner som skal stå under TV'en. Og de er skikkelig dårlige. HD tuneren til CD har jeg sett og prøvd og den er en vits, en beta boks laget for de som har mye penger og liten tid til å vente på litt mer staselige bokser. ViaSat har som slagord: 'Underholdning på dine vilkår' ... hoho, jaggu!

2. Så for pokker, bli ferdige med denne usle lavpannede krigen om hvilket format som skal vinne HD krigen. Forbrukerene lider nok om dere ikke skal nok en gang dra oss ned i sølen og betale for hele utviklingen femten ganger, for så å få nok ett nytt format tredd ned over huet, om ikke altfor lenge. Joda, vi SKAL utvikle oss, men la det bli en standard fra dag en, vi lever ikke i Bobbysox sin gullalder lenger.

3. Når vi snakker om format. Kunne vi kanskje unngått et globalt miljøproblem om tre år når halve verden skal kaste alle sine flate TV'er som 'bare' er 576, 720, 766, 1024, 1080i fordi ALLE skal ha 1080p/24 da. Det skulle vert satt EN standard med en gang. Selvfølgelig, det skal også her være en utvikling, men ikke hvert år.

4. Hvor mange lydkanaler har vi imorgen? Må jeg bygge enda flere terminaler inn i kinoveggen min, holder det ikke med 7.1?

5. Nå har jeg HDMI på PJ og Reciever, men får håpe de ryker samtidig den dagen det skjer. Innen den tid er det HDMI 2.63 som er standard og selvfølgelig ikke bakover kompatibelt.

6. Ok folkens, fikk litt ut her. Det jeg er på utkikk etter er å sette en standard på ting, ikke svømme rundt i en seig grøt som etter min mening går ut på kun en ting: Å få meg og deg til blåøyd nikke enig og bla opp utallige høvdinger på noe vi vet ikke er standard imorgen

Fyr på

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2007 21.36.11 #2 av 10
Postet av: Rune
Mye gode poenger her.

1. Kunne ikke vært mer enig. Dette gjelder også GET og Canal Digital kabel-TV. Man blir stuck med produkter som man ikke ville valgt om de har ble kastet etter deg hvis man kunne velge. Håper bakkenettet kan få selskapene til å innse at man må tilby gode produkter.

2. Hvorfor må man henge seg opp i disse platene. Prisene på flashminne synker enormt, og om et par år får du kjøpt minnebrikker på 50gb som koster en slik og ingentning. Tenk deg at du går til videosjappa. Tar frem din usb pinne, kobler den til en pc og ber om å overføre 4 filmer på 50GB hver over til brikken for og deretter koble det til en enkel avspiller med usb inngang. Ingen bevegelige deler og lave kostnader. Disse filene kan da ha begrenset åpning (leie) eller evig lisens (kjøp)

3. Det er dette som kalles fremskritt. :-)

4. Er vil bransjen møte på WAF grensa. :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2007 23.34.55 #3 av 10
Postet av: petre2006
For å sette hele greia på spissen, for å tenke utopisk og for å se noe som kan bli en virkelighet men ikke nødvendigvis ha rot i virkeligheten;

Alt kommer til å ende opp i den ene lille knotten du dytter ned i lomma (også kallt mobiltelefon i år 2007). Den har innebygget projector som kan vise 100" bilde på 4 meter(2048p/24 x 100), 30GHz PC med 80GB minne og 15000GB flashminne som HDD. Den støtter WiMax trådløst lisensiert internet, har innebygget lasertastatur og fullblods 10.2 surround lyd via HDMI 2.63. Batteri levetiden er fattige 15 dager på fullt bruk, og man til og med ringe med den.

Bah.. Jada, mye tull der, men.. VI betaler for en utvikling sikkert 15 ganger mer en det trengs, og bransjen sitter allerede på teknologi for de neste fem årene. De bare drypper litt nå og da ut til oss, til blodpris, det er HD formatet et gulleksempel på.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2007 09.21.21 #4 av 10
Postet av: arntos
HD filmer får du nå også leid gjennom telenor sine nettsider. Uvisst hvordan det fungerer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2007 10.25.01 #5 av 10
Postet av: MindWaste
Kunne ikke vært mer enig i dette petter! Du er slettes ikke den eneste som irriterer seg over konstante "oppgraderinger" og "nyvinninger" fra CD og Viaskvatt. Jeg hadde full pakke med begge for en del år tilbake, men måtte bare si de opp, det går ikke an å bruke 1000-1200 kr mnd(!!!) på abb med begge og i tillegg betale lisens. Kanalpakken er nå redusert til minste pakke fra begge....

Når det gjelder tunere sverger jeg nå til Dreambox grunnet utallige muligheter for egne oppgraderinger og programmering. Når bare Dream multimedia klarer å bli enig med "mafia'n" om de får lov å bruke HDMI og HDCP og lansere DM8000 tuner'n, blir det litt lysere tider. Søppelet som CD og Viasatt selger styrer jeg laangt unna.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2007 15.17.47 #6 av 10
Postet av: Blueflame
Helt enig.

Akkurat dette med at de sitter på teknologi 5 år framover stemmer svært godt. De sitter rettere sagt på teknologi 15 år framover. Og utvikler den dag i dag teknologi for 20 år framover.

Men å slippe det råeste tjener de ikke noe på. Da har de ikke noe å komme med i morra. Derfor drypper de litt hvert år. Og på denne måten tjener de MASSE penger. Og det er det vi som er så dumme og finner oss i. Fordi vi bare vil ha mer. Vi spytter ut kronene våre, kjøper det nyeste og beste. Men vi vet også innerst inne at i morra eller neste år er dette gammelt og utgradert.


Så det er like mye opp til oss hvor standaren skal ligge. Den dagen vi setter oss tilbake i stolen og tenker " dette holder i masse" isteden for "dette må jeg få oppgradert" er den dagen vi setter standaren.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2007 19.42.59 #7 av 10
Postet av: MindWaste
Så det er like mye opp til oss hvor standaren skal ligge. Den dagen vi setter oss tilbake i stolen og tenker " dette holder i masse" isteden for "dette må jeg få oppgradert" er den dagen vi setter standaren.


Bingo! Vil påstå at dette var å treffe spiker'n på hodet :) Jeg foreslår at vi setter oss ned nå 8)
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 20.28.29 #8 av 10
Skrevet: 03/06/2007, 17:17 Tittel: Jepp

--------------------------------------------------------------------------------

Helt enig.

Akkurat dette med at de sitter på teknologi 5 år framover stemmer svært godt. De sitter rettere sagt på teknologi 15 år framover. Og utvikler den dag i dag teknologi for 20 år framover.


JIPPI!
http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=140323
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 21.30.53 #9 av 10
Postet av: petre2006
Nå er nå VG en tabloid avis, men leser likevel ivrig artikkelen med gråtkvalte øyne....

24 høyttalere ja.. heh, skal jeg le eller grine? Og selvsagt, 7680p burde vert et minimum skal man se filmer på en 20" reise tv idag. Ok, det er utvikling, og det er en stund frem i tiden så det skal nok svelges innen den tid, men poenget mitt i utgangspunktet er at de selger den samme 'jakken' ti ganger til deg på ti år, men med en ny sølvknapp på den hver gang. Skal man lage en standard så gjør men det, og det er ikke utvikling å melke den sammen spenen for alt det den er verdt. Igjen, for så å selge oss blåøyde naive hifi friker med lovnader om at 'nå folkens, nå har dere 'fremtiden!''

Grøss!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 21.36.32 #10 av 10
Postet av: MindWaste
24 høytalere? pokker da må jeg bygge på huset igjen :roll:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar