Logo

Kentis hjemmekino

Skriv et svar
16.01.2009 19.37.14 #46 av 117
Postet av: Rune
Kult.

Fryktelig synd at 3900 ikke kan ha presence samtidig som 7.1.

Jeg har lagt alt for mye penger i bakkanelene til å bare ha de til pynt......

Spent på å høre din erfaring.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2009 22.08.07 #47 av 117
Postet av: SVS Inderoy
"Rune" skrev:Kult.

Fryktelig synd at 3900 ikke kan ha presence samtidig som 7.1.

Jeg har lagt alt for mye penger i bakkanelene til å bare ha de til pynt......

Spent på å høre din erfaring.


Da er neste steget 11.2... :twisted:
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 20.01.29 #48 av 117
Postet av: kenti
I dag mottok jeg min nye RX-V3900, og leverte tilbake den jeg lånte. Ser ut som den nye jeg fikk har et issue ved dekoding av HD-lyd.

Ved Dolby True-HD får jeg bare knitrelyd fra alle høyttalerne. Receiver viser heller ikke "Dolby True-HD" i displayet. Hvis jeg setter filmen på pause og deretter play igjen vises "Dolby True-HD" sporadisk i displayet, men fortsatt uten lyd og heller ikke knitring.

Ved DTS HD-MSTR får jeg ikke lyd i det hele tatt, heller ikke knitring. Heller ikke her vises DTS HD MSTR i displayet.

Jeg vet dette fungerer i oppsettet mitt, da den forrige 3900 jeg hadde her ikke hadde noen problemer med dette. Har noen opplevd det samme? Alle innstillinger er også gjort riktig i receiver selvfølgelig, på samme måte som på den forrige. Kjedelig å ha fått et mandagsprodukt gitt...
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 20.18.30 #49 av 117
Postet av: Rune
Første tanke er at det er brukerfeil :-)

Seriøst var jo dette kjipt. Har du prøve å "resette" forsterken?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 21.03.50 #50 av 117
Postet av: roffe
Banalt, men sitter HDMI-kabelen skikkelig i?

Jeg har en litt stiv Supra-kabel, og noen ganger kan jeg oppleve noe tilsvarende av det du opplever på bilde og/eller lyd dersom den ikke sitter skikkelig i.

(Det er vel det dummeste med HDMI-standarden, at de i iveren etter å lage en plugg som det skulle kunne gå mange av på små komponenter, så valgte man vekk mekanismer for å låse pluggen på plass)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 21.37.46 #51 av 117
Postet av: kenti
Jepp, jeg har faktisk prøvd tre forskjellige HDMI-kabler på alle fire inngangene uten at det hjalp. Finner lite om akkurat det problemet her på nett også, har googlet en del. Jeg får ta en telefon i morgen og høre med Yamaha.

Kjedelige greier :x
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 21.38.19 #52 av 117
Postet av: Msport
"roffe" skrev:Banalt, men sitter HDMI-kabelen skikkelig i?

Jeg har en litt stiv Supra-kabel, og noen ganger kan jeg oppleve noe tilsvarende av det du opplever på bilde og/eller lyd dersom den ikke sitter skikkelig i.

(Det er vel det dummeste med HDMI-standarden, at de i iveren etter å lage en plugg som det skulle kunne gå mange av på små komponenter, så valgte man vekk mekanismer for å låse pluggen på plass)

Tillater meg å svare i tråden din Kenti. Tror faktisk det er kontakta på kablen din som ikke passer helt. Byttet til en billig kabel fra Clas'ern, og den satt den som et skudd - i samme kontakten.

Edit: gjelder selvsagt Roffe sitt problem med den stive HDMI kablen som løsner fra kontakten - ikke HD-lyd problemet til Kenti.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 21.44.01 #53 av 117
Postet av: kenti
Msport: Se forrige svar :) Alle de tre HDMI-kablene fungerte også på Yamaha 3900 som ble lånt, så da må det har skjedd noe med alle kablene i løpet av de to timene det tok å bytte forsterker. Det er forøvrig to "merke"-kabler og én billig-kabel jeg har testet med.

Glemte kanskje å nevne det, men dekoding av DD og DTS er ikke noe problem. Den klarer også å ta imot LPCM over HDMI.

Rune: Jeg har ikke prøvd å resette forsterkeren, men det er kanskje ingen dum idé å prøve!
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 22.05.30 #54 av 117
Postet av: Msport
"kenti" skrev:Msport: Se forrige svar :) Alle de tre HDMI-kablene fungerte også på Yamaha 3900 som ble lånt, så da må det har skjedd noe med alle kablene i løpet av de to timene det tok å bytte forsterker. Det er forøvrig to "merke"-kabler og én billig-kabel jeg har testet med.


Jeg la til en liten Edit, men muligens for sent :wink:
"kenti" skrev:Glemte kanskje å nevne det, men dekoding av DD og DTS er ikke noe problem. Den klarer også å ta imot LPCM over HDMI.

Rune: Jeg har ikke prøvd å resette forsterkeren, men det er kanskje ingen dum idé å prøve!

Gleder meg til å høre hva du kommer frem til når du har et eksemplar som fungerer. Har pr dags dato en Onkyo 875 (forstår det slik at du har hatt en tidligere - eller i hvertfall i samme serien) som jeg i og for seg er fornøyd med, men lurer på å bytte ut mot en 3900.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 22.31.44 #55 av 117
Postet av: kenti
Da har jeg også prøvd å resette forsterkeren, uten at det hjalp. Må nok bare innse at den er defekt. Ironisk nok skjedde dette når jeg kjøpte et produkt på en mandag.

Vedrørende Onkyo vs Yamaha: Har jo hatt 905 og 876, samt testet ut 875 selv. 876 solgte jeg etter å ha hatt 3900 i eget oppsett én kveld ;)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 22.40.38 #56 av 117
Postet av: Torja
Mandags produkter er et slit. Heldigvis har jeg personlig stort sett unngått disse :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 07.26.58 #57 av 117
Postet av: kenti
Ja, du kan så si. Mandagsprodukter er liksom greit så lenge man ikke får de selv :)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.18.18 #58 av 117
Postet av: kenti
Liten oppdatering. Forsterkeren ble levert inn til Yamaha i dag, og jeg får sannsynligvis svar fra de i morgen om det er noe de klarer i fikse selv. Hvis ikke må jeg sannsynligvis vente på et nytt eksemplar fra Sverige.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.35.40 #59 av 117
Postet av: Typhoon7
Fordelen når forsterkeren blir fikset/byttet er at gleden blir minst like stor. :-) Selvfølgelig kjipt å måtte vente.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.42.09 #60 av 117
Postet av: Steve Vice
"roffe" skrev:
(Det er vel det dummeste med HDMI-standarden, at de i iveren etter å lage en plugg som det skulle kunne gå mange av på små komponenter, så valgte man vekk mekanismer for å låse pluggen på plass)

Det er som regel skruer som kan skrues ut på siden av alle HDMI slots på de forsterkerene jeg har sett, inkl. min egen Yamaha RX-V1900 for å bruke HDMI kablene som kommer med festeskruen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar