Logo

Kabler - 2 hdmi til prosjektor

Skriv et svar
15.03.2009 00.28.42 #1 av 3
Postet av: silverback1
Hei, jeg skal skaffe nytt av alt i ett lite på bygg: 3*6 meter. Har ikke peiling på annet enn HifFI stereo.
Skal ha tv, tv-tuner, reciver, ps3, cd og prosjektor i ene enden av rommet. I den andre enden kommer fronthøyttalere etc. og lerret. Skal altså kunne bruke prosjektor til blue-rayplater, spill etc. Kjøper vel en receiver til ca 15 tusen. holder på å strekket kabler før gipsen kommer på veggene. lange kabler til høyttalere, ca 12 mete( biamper med monster 4 kvadrat-mm.

1. Bør jeg strekke to hdmi kabler til prosjektoren dersom jeg kjøper en prosjektor med to hdmi inn? F.eks. en fra receiver og en fra tv tuner/evt ps3? Eller skal jeg bruke reciever som "hub" og alltid sende signalene gjennom receiver.

2 .Lurer på Kjøpe SVS sine shøytalere (m-serien) og liten subwofer fra SVS 12SB 12 plus. (psg. har noen peiling om disse er bra på klassisk musikk, piano, operea, symfoni. og film: eller om det er andre bedre alternativ.

3. Hvilke reciver bør benyttes til SVS, er det andre høyttalere som leverer bedre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 05.53.53 #2 av 3
Postet av: Jerome
"silverback1" skrev:Hei, jeg skal skaffe nytt av alt i ett lite på bygg: 3*6 meter. Har ikke peiling på annet enn HifFI stereo.
Skal ha tv, tv-tuner, reciver, ps3, cd og prosjektor i ene enden av rommet. I den andre enden kommer fronthøyttalere etc. og lerret. Skal altså kunne bruke prosjektor til blue-rayplater, spill etc. Kjøper vel en receiver til ca 15 tusen. holder på å strekket kabler før gipsen kommer på veggene. lange kabler til høyttalere, ca 12 mete( biamper med monster 4 kvadrat-mm.

1. Bør jeg strekke to hdmi kabler til prosjektoren dersom jeg kjøper en prosjektor med to hdmi inn? F.eks. en fra receiver og en fra tv tuner/evt ps3? Eller skal jeg bruke reciever som "hub" og alltid sende signalene gjennom receiver.

2 .Lurer på Kjøpe SVS sine shøytalere (m-serien) og liten subwofer fra SVS 12SB 12 plus. (psg. har noen peiling om disse er bra på klassisk musikk, piano, operea, symfoni. og film: eller om det er andre bedre alternativ.

3. Hvilke reciver bør benyttes til SVS, er det andre høyttalere som leverer bedre?


1. Hvis jeg forstår det riktig så er du nødt til å bruke din receiver uansett hva du gjør (se på TV/film, hører på musikk, spiller). Da er det like enkelt å koble alle kildene dine til receiveren og bruke bare en HDMI kabel til projektoren.

2. SVS lager veldig bra høyttaler for prisen. Jeg vet ikke helt hvilken prisklasse du har sett for deg men se litt på XTZ på surround.no. De er også kjent for å være veldig bra og koster ikke så mye.
Skal du ha en bra sub til både klassisk musikk og film så hadde jeg ikke gått for SVS. Jeg har aldri lest at SVS er anbefalt til klassisk musikk (mulig at jeg tar feil her). Men til film så er SVS veldig bra.

3. De fleste kjøper en receiver fra Yamaha, Pioneer, Onkyo Sony eller Denon. Se på hjemmekino sine tester for mer info (de har hatt mange tester de siste 6 mnd).

Lykke til!
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 17.45.07 #3 av 3
Postet av: silverback1
Takk skal du ha for svar Jerome.
Dette var til god hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar