Logo

Kabel dekoder med hardisk?

Skriv et svar
01.12.2005 17.17.15 #1 av 8
Postet av: handyman
Noen som vet om det finns en digital kabel dekoder med hardisk? skal brukes på canal digital kabel tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 13.32.30 #2 av 8
Postet av: sinatra
Det lurer jeg også på.

Etter samtale med canal digital blei jeg mye klokere.
Finnes det dekoder med mulighet for opptak for digital kabel-tv?
"Ja, det finnes, men vi leverer ingen dekoder med opptaksmuligheter enda. Du kan kjøpe en i din nærmeste tv-forhandler, men det koster MANGE tusen kroner asså"
Kan du fortelle meg om en forhandler som selger dette, for jeg har ringt og sjekket med flere uten hell. Søk på internett gir meg heller ingen pekepinn?
"Nei"
Nei? Men du sa det finnes!?
"Ja"
Ok. Kan du si meg ett merke som jeg kan kikke etter da?
"Nei"
Å, jøss. Tusen takk for hjelpa da.
"Bare hyggelig"

Vel. lenge leve Canal Digitals kundeservice.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 14.41.22 #3 av 8
Postet av: spkstrp
kan hende det er gode fordeler med dette, men jeg ser for meg ulemper også:

om du kjøper en eksern hdd opptaker så kan du sannsynligvis bruke den til mye mer enn en kabelmottaker med hdd.

mindre sannsynlighet for feil etc. om hdd opptakeren går sund så har du fortsatt kabeltuneren om du må sende hdd opptakeren på service.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 15.41.40 #4 av 8
Postet av: sinatra
"spkstrp" skrev:kan hende det er gode fordeler med dette, men jeg ser for meg ulemper også:

om du kjøper en eksern hdd opptaker så kan du sannsynligvis bruke den til mye mer enn en kabelmottaker med hdd.

mindre sannsynlighet for feil etc. om hdd opptakeren går sund så har du fortsatt kabeltuneren om du må sende hdd opptakeren på service.


Vel, ulempen med en ekstern hdd opptaker er styring av opptak, med tanke på kanalskifte ol. Jeg har i dag windows media center. Men denne kan jo bare gjøre opptak av de analoge kanalene. Jeg mister da en hel masse kanaler jeg kunne tenke meg å følge med på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 18.45.52 #5 av 8
Postet av: spkstrp
"sinatra" skrev:
"spkstrp" skrev:kan hende det er gode fordeler med dette, men jeg ser for meg ulemper også:

om du kjøper en eksern hdd opptaker så kan du sannsynligvis bruke den til mye mer enn en kabelmottaker med hdd.

mindre sannsynlighet for feil etc. om hdd opptakeren går sund så har du fortsatt kabeltuneren om du må sende hdd opptakeren på service.


Vel, ulempen med en ekstern hdd opptaker er styring av opptak, med tanke på kanalskifte ol. Jeg har i dag windows media center. Men denne kan jo bare gjøre opptak av de analoge kanalene. Jeg mister da en hel masse kanaler jeg kunne tenke meg å følge med på.


Blir jo dobbelt opp ja :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2007 14.37.04 #6 av 8
Postet av: sinatra
Har akkurat fått en mail fra dreambox.no som bekrefter at kabel tunerne fungerer fint. Og at det er null problem å få denne levert med to kabeltunere i steden for sat tunere. De har visstnok alt på lager, og prisen for DB 7025C er 5590,-
Jeg synes dette var en grei pris, og regner med å bestille innen kort tid. :)

Etter at jeg fikk mailen fra DB, så ringte jeg Canal Digital for å høre hvordan det var med kort og parring av tuner ol. Damen jeg snakket med kunne ikke garantere at det ville fungere evig, men at det ville fungere.
Jeg har to kort. Ett gammelt telenorkort som står i en Philips kabeldekoer, og ett nytt kort som jeg fikk for en måned siden. Det gamle kortet oppdaterte seg fint i den nye dekoderen, selv om CD mente at det ikke ville gjøre det.
Hun jeg pratet med hos CD spurte en teknikker om det hadde noe å si hvilket kort jeg sendte tilbake, og hvilket jeg beholdt (for jeg skal bare betale for ett). Teknikker sa da at det ikke hadde noe å si hvilket kort jeg brukte i DB dekoderen.

Det er altså mulig å få så nogenlunde fornuftige svar fra CD, om man bare treffer på rett person. Og da selvfølgelig er en betalende kunde, og ikke stiller tøysete spørsmål som "kan jeg bare kjøpe en dreambox og se på digitale kanaler fra dere uten å betale?". For jeg har hørt om folk som faktisk er så teite også.

Noen som har noen inspill her? Kanskje noen som bruker denne tuneren med satellitt og har erfaring med korttyper fra CD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2007 20.51.06 #7 av 8
Postet av: Luop
Hei.

Nå har CD endelig sluppet sin dekoder med harddisk. Se mer her:
http://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____17481.aspx

Prisen er 1990,-

Edit: Ser at jeg var _litt_ for sein der -:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2007 21.15.24 #8 av 8
Postet av: Bobben
"Luop" skrev:Hei.

Nå har CD endelig sluppet sin dekoder med harddisk. Se mer her:
http://www.canaldigital.no/templates/generalarticle____17481.aspx

Prisen er 1990,-

Edit: Ser at jeg var _litt_ for sein der -:)



TV2 skriver også om boksen
http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article873295.ece
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar