dr.phil
Aktiv
E-post
Nettside
Hei
Noen som har erfaring med JVC PD-35D30KES?
Har lyst til å anskaffe meg plasma skjerm og dette er en av "kandidatene". Har sett mange tilbud på 42", men dette blir for stort for stuen vår.
Kom gjerne med andre anbefalinger, men prisklassen er opptil 25'.
Hva bør jeg se etter utenom lydstyrke, kontrast osv...
Har også sett på en lcd på 32". lcd er vel bedre enn plasma??
mvh
Philip
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Hva som er best av LCD og plasma kommer ann på hva man skal bruke den til, men min personlige mening er at plasma er best til TV/film titting.
Når det gjelder denne JVC TV'n så er denne ganske gammel (over 1 år) noe som gjør at JVC har kommet med en erstatter. Såvidt jeg vet så er det kun JVC som har 35" plasma. Bildemessig så syns jeg JVC gir bra bilde og lite graderinger i forhold til mange andre 8 bits plasma skjermer.
Skulle jeg anbefalt en annen skjerm så må det være panasonic sin 37". Den har meget god kontrast og sortnivå og svært lite graderinger i forhold til andre produsenter. Ulempen er at den ikke støtter HDTV formatet 720p.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
dr.phil
Aktiv
E-post
Nettside
Takk for raskt svar, Rune!
Har Panasonic som alternativ også.
Er det Panasonic TH-37PA30 du tenker på?
Enda et spørsmål: har bare 2,5m frem til vegg hvor tv'en skal festes.
Hvilken størrelse er anbefalt for denne korte lengden?
Har en 28" widescreen crt tv der i dag.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det var 37PA30 jeg tenkte på ja.
Med godt signal så bruker jeg å si at 5 x høyden av bildet ofte er en passende avstand å sitte unna. Det vil si ca 2.5 meter på en 37" skjerm. Med andre ord akkurat passe. Jo større skjerm man kjøper jo bedre ser man svakehetene i tv systemene.
Mvh
Rune
dr.phil
Aktiv
E-post
Nettside
Siste spørsmål: vet du om 37" MED hdtv støtte i den prisklassen?
Har ikke satt opp hdtv som krav da det sikkert tar lang tid før det kommer, men man vet aldri
Rune
Nerd
E-post
Nettside
dr.phil
Aktiv
E-post
Nettside
Takk igjen.
Var i dag og så på de forskjellige modellene.
Fikk god hjelp på Expert. Fant fort ut at jeg ikke var spesiellt glad i designen på Panasonic'en. Men det er selvfølgelig ikke alt.
Fikk tips om Hitachi 37PD5200 og likte det jeg så. Både bildekvalitet, design, HDTV støtte,DVI osv...
Eneste drawbacket jeg merket er tilgang til inn-og utganger som er vanskelig å nå. Og at det bare er en tuner.
Spurte om bildekvaliteten mellom Panasonic og Hitachi. Vet jo at Panasonicen har 4000:1 i kontrast. Han fortalte meg at kontrasten reduseres ved høyere oppløsning på tven. Eks. på dette var en Pioneer til 70' som kun hadde 1000:1. Stemmer dette?
Synes at bildet på Hitachi var minst like bra som Panasonic'en.
Den er en god del dyrere enn Panasonic. Er den verdt det??
mvh
Philip
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Syns selv at dette er et svært vanskelig valg mellom to modeller som begge har sine mangler.
Når det gjelder kontrast og oppløsning så stemmer det at en del skjermer med høyere oppløsning har oppgitt lavere kontrast enn skjermer med lavere oppløsning. Dette kommer av at høyere oppløsning fører til mindre plass mellom cellene (hvor det som regel er sort materiale) og dermed så vil man måle lavere kontrast. Men dette har flere produsenter løst og både LG og Panasonic har høyoppløste skjermer med helt opptil 5000:1 i kontrast. Den nevnte Pioneer er en god TV, men stort sett alle tester og eiere kritiserer skjermen for dårlig sortnivå/kontrast. Jeg syns selv dette er den største ulempen med denne.
Men hva ville jeg valgt? Jo jeg tror jeg ville valgt Panasonic under tvil. Når jeg mener tvil så er det ikke fordi jeg er usikker på om at jeg ville kjøpt en plasma som ikke har inngangene og støtten jeg ønsker.
Fordelen med Hitachi er høyere lysstyrke og den vil dermed se bedre ut i butikk hvor det er mye belysning + at den har HDTV støtte. Det som gjør at jeg ikke liker den er graderinger i farger og dårlig sortnivå/kontrast. I tillegg er den svært lite konkurranse utsatt slik at den har vært solgt relativt dyrt lenge. Men dette har bedret seg de siste siden prisen har falt til 25k både på Expert og Elkjøp her i byen.
Skulle jeg brukt 25k i dag på plasma så ville jeg nok kjøpt denne:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... m?id=6075#
Men hadde jeg tatt tiden til hjelp så ville jeg ventet på europeisk versjon av disse:
http://www.onecall.com/NewAndHot.mpt?ProductID=26639
Mvh
Rune
dr.phil
Aktiv
E-post
Nettside
OK, takk.
De hadde forresten HDTV signal på Pioneer tv'en.
Fy f**n så bra kvalitet hdtv gir!